Gå til innhold

Å legge dette ut?

Anbefalte innlegg

«Det surrer mange rykter rundt på xxxxx Ofte kan det være «noe» i ryktene, men som oftes er det svært overdrevet da det går gjennom mange ører og munner. 
Vi har fått god hjelp, og har ganske god kontroll. Så god kontroll det er mulig å ha. Vi fleste foreldre får utfordringer på et eller annet tidspunkt, og vår jobb er å sørge for å ta tak, stå i det og kjempe seg gjennom. Skjønner at det er lett å snakke når en hører ting, men prøv snu på det. For at folk skal komme seg videre må en la folk få lov til nettopp det. Neste gang kan det være du eller andre som rammes» 

har så lyst å få dette ut på en eller annen måte. Men det kan kanskje bare eskalere snakket? Kommer ikke til å gjøre det da det kan bli verre 

Anonymkode: 7e5e5...8fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452339-%C3%A5-legge-dette-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig legger du ikke ut noe sånt!

Skjønner at bygdedyret kan være grusomt, men selv om fra virker som "alle sladrer" er det ikke sånn. Mange vet ikke, mange vil ikke høre på eller bringe videre sladder osv, og om du legger ut en sånn melding utleverer jo du barnet ditt 

Sier som de andre her, ikke mat trollet.

De som er nær dere vet, hos resten vil det dø ut.

Anonymkode: 9b1d9...cbe

Annonse

Hvis det er du som har skrevet flere ganger om at ungdommen din eksperimenterer med stoff så tror jeg at du må prøve å skifte fokus ganske kraftig. Du får aldri styrt hva andre tenker og snakker om, så konsentrer deg om det du kan gjøre noe med. Jeg mistenker også at du overdriver andres interesse for hva du og dine bedriver, folk flest glemmer slikt raskt. 

Å legge ut noe slikt du skriver i hi vil bare bidra til enda mer snakk og, som andre skriver, at de som ikke vet/bryr seg vil stille spørsmål om hva saken gjelder. 

Anonymkode: e96f2...1df

Jeg er enig med alle de andre. Ikke legg det ut. Det vil bare få fart på ev. snakk og de vil i tillegg til å snakke om barnet ditt snakke om deg, som gjør vondt verre ved å dra dette opp i folks bevissthet igjen. Ingen liker dessuten å bli "oppdratt" med moralprekener på dette viset. Jeg kan ikke se at dette kan føre til noe godt. Jeg tviler dessuten på at det snakkes sååå mye om barnet ditt. Så enestående og interessante er dere høyst sannsynlig ikke. Folk bryr seg mest om seg selv og sine nærmeste og er sjelden opptatt av å snakke masse om andre/fremmede. Rykter er dessuten litt som været. Etter et par dager er det ikke interessant å snakke om lenger, og de som fortsatt tjater om hvor mye det blåste forrige torsdag er de man ikke gidder å høre på og prøver å unngå å treffe i matbutikken. 

"Alle" snakker om det, er vanligvis veldig overdrevet.  Og om det nå virkelig skulle være sånn at "alle" snakker om det, så blir det ikke noe mindre snakk av et sånt innlegg. Tvert i mot, tenker jeg.  Hev deg over det.  Jeg synes forresten av det var skikkelig dårlig gjort av venninna di å ringe deg og si at alle snakker om det. Neste gang hun sier noe lignende, så send ballen over til henne og spør "Ja vel, men hva sier du da?" og gjerne "Og hva vil du oppnå med å fortelle meg det?" 

Jeg vet ikke hva den saken dreier seg om, HI, og jeg føler med deg for det er noe dritt.  Men det sier egentlig mye mer om dem som snakker sånn enn om deg. 

Anonymkode: a423d...f01

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

"Alle" snakker om det, er vanligvis veldig overdrevet.  Og om det nå virkelig skulle være sånn at "alle" snakker om det, så blir det ikke noe mindre snakk av et sånt innlegg. Tvert i mot, tenker jeg.  Hev deg over det.  Jeg synes forresten av det var skikkelig dårlig gjort av venninna di å ringe deg og si at alle snakker om det. Neste gang hun sier noe lignende, så send ballen over til henne og spør "Ja vel, men hva sier du da?" og gjerne "Og hva vil du oppnå med å fortelle meg det?" 

Jeg vet ikke hva den saken dreier seg om, HI, og jeg føler med deg for det er noe dritt.  Men det sier egentlig mye mer om dem som snakker sånn enn om deg. 

Småplass syndrome og bygdetroll er vel beskrivelsen 

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

«Det surrer mange rykter rundt på xxxxx Ofte kan det være «noe» i ryktene, men som oftes er det svært overdrevet da det går gjennom mange ører og munner. 
Vi har fått god hjelp, og har ganske god kontroll. Så god kontroll det er mulig å ha. Vi fleste foreldre får utfordringer på et eller annet tidspunkt, og vår jobb er å sørge for å ta tak, stå i det og kjempe seg gjennom. Skjønner at det er lett å snakke når en hører ting, men prøv snu på det. For at folk skal komme seg videre må en la folk få lov til nettopp det. Neste gang kan det være du eller andre som rammes» 

har så lyst å få dette ut på en eller annen måte. Men det kan kanskje bare eskalere snakket? Kommer ikke til å gjøre det da det kan bli verre 

Dette vil jo være å helle bensin på bålet. Skal du ta lufta ut av noe må du jo ikke fortsette å gå rundt grøten, men komme med klare ord. Om det faktisk trengs? Og det ikke skader noen involverte?

Hva vil du med det?

Anonymkode: 45066...467

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi her. Dere har helt rett. Fikk en tlf fra ei venninne i går der hun fortalte at alle snakker og det er helt ekstremt. Da føltes det ganske tungt. 

Høres ut som en litt for sensasjonsglad venninne, spør du meg. Om det hadde vært tilfelle, hadde hun ikke valgt de ordene.

Anonymkode: a746b...174

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette! Hi det var virkelig ikke fint av venninnen din å øke stresset ditt enda mer når dere står i mye. Ville svart som i innlegget over. Er jo helt enig i det du skriver hi,  vi kan alle sitte og hovere over de flotte ungdommene våre men så kunne det like godt vært en av våre som slet. Skjønner du får lyst å sette folk litt på plass. Men sladder er noe dritt, ikke "mat" det dyret nei. 

Ønsker dere all lykke til med det dere står i, heldig han/hun er som har foreldre som bryr seg, alle andre kan ta seg ei bolle. 

Anonymkode: 8484f...b8f

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hi her. Dere har helt rett. Fikk en tlf fra ei venninne i går der hun fortalte at alle snakker og det er helt ekstremt. Da føltes det ganske tungt. 

Høres ut som venninnen din er den største sladrekjerringa av de alle?

En "venninne" som sier noe sånt er garantert den som koser glugg midt i smørøyet og sladrer med alt og alle som gidder høre selv.

Anonymkode: 9b1d9...cbe

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette vil jo være å helle bensin på bålet. Skal du ta lufta ut av noe må du jo ikke fortsette å gå rundt grøten, men komme med klare ord. Om det faktisk trengs? Og det ikke skader noen involverte?

Hva vil du med det?

Anonymkode: 45066...467

Det vil nok det. Vil bare at folk skal slutte å prate, og at ting som ryktes rundt er sterkt overdrevet. Men det er som du sier.. blir nok bare en desperat dum mor som prøver å redde restene - typ i andres øyne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...