Gå til innhold

Hoste og jobber som helsefagarbeider.

Anbefalte innlegg

Jobber i heimesjukepleien. Hvor høy er terskelen for å være hjemme? Terskelen min er egentlig ganske høy og er lite syk. Hva er vanlig med tanke på smitte osv? Nå hoster jeg, kun slimhoste, ingen snue osv og fin form ellers.

Anonymkode: c7e98...3f8

Fortsetter under...

Jeg tenker at de som jobber i helse burde ha ganske klare retningslinjer her, og kunnskap. Hvis du skal hjem til Olga på 84 år for å hjelpe med dusj og hårvask, og Olga har nedsatt immunforsvar på grunn av stråling i forbindelse med kreft, og du selv er i oppstarten av et sykdomsforløp der man normalt er mest smittsom, så valser man selvsagt ikke inn dit og risikerer å smitte Olga. Skal du derimot inn til Karl på 92 år for å hjelpe til med å rydde og vaske over gulvet, Karl er frisk som en fisk og du bare hoster litt, så kjør på!

Det må da være både mulig, ønskelig og forventet (?) at en i helsesektoren selv skjønner når hun eller han kan utøve arbeidet sitt uten å være til risiko for andre eller ei.

Anonymkode: 3de46...b9e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at de som jobber i helse burde ha ganske klare retningslinjer her, og kunnskap. Hvis du skal hjem til Olga på 84 år for å hjelpe med dusj og hårvask, og Olga har nedsatt immunforsvar på grunn av stråling i forbindelse med kreft, og du selv er i oppstarten av et sykdomsforløp der man normalt er mest smittsom, så valser man selvsagt ikke inn dit og risikerer å smitte Olga. Skal du derimot inn til Karl på 92 år for å hjelpe til med å rydde og vaske over gulvet, Karl er frisk som en fisk og du bare hoster litt, så kjør på!

Det må da være både mulig, ønskelig og forventet (?) at en i helsesektoren selv skjønner når hun eller han kan utøve arbeidet sitt uten å være til risiko for andre eller ei.

Anonymkode: 3de46...b9e

Jo egentlig, men går ann å å gå på jobb og bruke munnbind 

Anonymkode: c7e98...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...