Anonym bruker Skrevet onsdag kl 00:32 #1 Del Skrevet onsdag kl 00:32 Opplevd her i familien blandt søsken. De prøver jo bare å være ærlige? (Mener de) Men tar opp og sier frekke ting og nesten er passiv aggressiv? Da mener jeg de sier de er ærlig men sier ikke det på en ok og fin måte, Men de tåler ikke tilbake snakk selv? For da er det du som er urimelig og barnslig vis du forsvarer deg eller svarer like frekt tilbake. Jeg skjønner ikke. Forventer personen som starter dette at den andre bare skal gi til og holde kjeft? Anonymkode: c3973...b37 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452322-hvorfor-t%C3%A5ler-ikke-den-som-er-frekk-at-andre-svarer-frekt-tilbake/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 01:00 #2 Del Skrevet onsdag kl 01:00 Veldig frekke folk tåler sjelden samme mynt tilbake. Om man har noe negativt å si til sine søsken man er glad i, må man ta det opp på riktig tidspunkt. Også kjenne hverandre såpass godt at en vet hva den andre tåler og hvordan en skal ordlegge seg. Ingen liker å få noe meg mot seg, da går vi automatisk i forsvar, og beste forsvar er angrep. Når man tar opp noe negativt bør en tenke på hva en vil med det. Om det er skadefryd eller komme med stikk eller har det kjipt selv må en ta seg en bolle. Vi må alle øve på å ta i mot. Du kan f eks si, ok jeg hører hva du sier og jeg må ta det inn og tenke litt før jeg uttaler meg om hva jeg tenker om det du sa. Det er nok å si det. Da stopper du samtalen, og du gir ikke ditt søsken mer næring. Så tenker du fordi gjennom det. Har de et poeng osv. Anonymkode: 54f17...ede Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452322-hvorfor-t%C3%A5ler-ikke-den-som-er-frekk-at-andre-svarer-frekt-tilbake/#findComment-150179630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå