Anonym bruker Skrevet 29. januar #26 Del Skrevet 29. januar Anonym bruker skrev (17 timer siden): Er det noen som helst grunn til å skjule det?? Anonymkode: 3ca51...f0e Det er ikke bestandig så lett å fastslå etnisitet. Hvis det bestandig skal opplyses om kan det bli ganske utfordrende for pressen. Statsborgerskap er jo enkelt når det gjelder kjente gjerningsmenn, men det er vel ikke det dere ønsker å vite? Da må det tas en avgjørelse for hvordan etnisitet skal defineres. Mine barn har for eksempel norsk mor og tysk far, besteforeldrene er fra Norge, Tyskland og Sveits og oldeforeldre i enda 2 ulike land. Skal de omtales som etnisk norske, tyske, europeiske eller noe annet? Anonymkode: d55ec...aec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150179761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar #27 Del Skrevet 30. januar MissSaigon skrev (21 timer siden): Hva var det som gjorde at så mange trodde at 22. juli ble utført av en muslim før man visste? Var det fakta eller fordommer som slo inn der? Det er vel et prakteksempel på hvorfor fakta er viktig? Tenker du det ville vært riktig å tilbakeholde den informasjonen? Anonymkode: c36dc...7a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150179887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar #28 Del Skrevet 30. januar Det var bedre før, i Oslo, før andre etnisiteter flyttet dit. https://www.facebook.com/groups/27310119378/?multi_permalinks=10162512469559379 Ikke sant, hi? Sånn, nå har vi belyst problemet. Hva gjorde de den gang da og hva gjør vi nå? Anonymkode: d76f0...4de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150179917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 30. januar #29 Del Skrevet 30. januar Anonym bruker skrev (22 timer siden): Nei, så absolutt ikke. Alle trenger å vite, fordi det er vi som må ta konsekvensene av masseinnvandringen av fremmedkulturelle. Vi kan enkelt sørge for at vi ikke får bare større og større problemer ved å si nei, nå er det mer enn nok. Det er vi som omgås disse menneskene, og vi som skal integrere, og det er vi som betaler den økonomiske og sosiale regningen. De som står i porten og sender alle inn er kun opptatt av at antallet er stort og moralsk flott. Virkeligheten må vi håndtere. Fremmedfrykten som du snakker om har aldri vært høyere i Norge, fordi nå får vi daglige bekreftelser på at den ikke er uten grunn. Når alarmlampene lyser da må noe gjøres. Det eneste myndighetene gjør er å kutte informasjonen slik at alarmen ikke skal lyse. Og problemene blir større og større. Derfor må alle få vite sannheten. Vi må vite hva vi blir utsatt for, og hva alt for mange har sagt ja til. Slik det er normalt i et opplyst demokrati. Anonymkode: ed2e1...47f Hva er dette for en måte å argumentere på? Det er uredelig å tillegge folk motiver som ikke stemmer med virkeligheten, og å konkludere med dette som om det var fakta. I et opplyst demokrati bør man argumentere saklig for sitt perpektiv. Jeg tror flyktningpolitikken i Norge er preget av medmenneskelighet og sosial forpliktelse. Jeg er enig i at dette har noen uønskete negative konsekvenser, men det hadde vært rart hvis de som innfrir de nokså strenge kriteriene for adgang til Norge hadde vært upåvirket av traumene de har opplevd. Jeg er grunnleggende uenig i at vi har rett til å skjerme oss fra andres lidelse, og i tanken om at grensene må stenges fordi vi sliter med integrering. Er imidlertid helt enig i at vi sliter med integrering, og skjønner ikke hvordan det skal bedres ved at media opplyser om etnisitet ved forbrytelser. Myndigheter og politikere trenger de reelle tallene for å lykkes bedre med forebygging og oppbygging av god hjelp, men jeg tror stor åpenhet vil føre til større skiller mellom etniske nordmenn og andre. I mine øyne er de skillene mer enn store nok som de er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150179926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar #30 Del Skrevet 30. januar Iiiiik skrev (1 time siden): Hva er dette for en måte å argumentere på? Det er uredelig å tillegge folk motiver som ikke stemmer med virkeligheten, og å konkludere med dette som om det var fakta. I et opplyst demokrati bør man argumentere saklig for sitt perpektiv. Jeg tror flyktningpolitikken i Norge er preget av medmenneskelighet og sosial forpliktelse. Jeg er enig i at dette har noen uønskete negative konsekvenser, men det hadde vært rart hvis de som innfrir de nokså strenge kriteriene for adgang til Norge hadde vært upåvirket av traumene de har opplevd. Jeg er grunnleggende uenig i at vi har rett til å skjerme oss fra andres lidelse, og i tanken om at grensene må stenges fordi vi sliter med integrering. Er imidlertid helt enig i at vi sliter med integrering, og skjønner ikke hvordan det skal bedres ved at media opplyser om etnisitet ved forbrytelser. Myndigheter og politikere trenger de reelle tallene for å lykkes bedre med forebygging og oppbygging av god hjelp, men jeg tror stor åpenhet vil føre til større skiller mellom etniske nordmenn og andre. I mine øyne er de skillene mer enn store nok som de er. Jeg mener vi må ta vare på grunnpilarene i det norske samfunnet; tryggheten, ansvarsfølelsen og tilliten. Den trues av mennesker med helt annet verdisyn enn oss. Derfor må vi gjøre slik vi alltid har gjort mye bedre enn alle andre; hjelpe mennesker til å bygge sine egne velfungerende samfunn, ikke invitere de inn i vårt hus. Selvsagt må vi få all informasjon om vi i et demokrati skal kunne mene noe som helst om måten å hjelpe på. Hvorfor skal noe holdes tilbake? Er det en grov løgn som skal dekkes over? Det er det vi får inntrykk av. Å holde tilbake negativ informasjon kan bare bety akkurat det. Anonymkode: ed2e1...47f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150179955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar #31 Del Skrevet 30. januar MissSaigon skrev (På 29.1.2025 den 11.12): Hva var det som gjorde at så mange trodde at 22. juli ble utført av en muslim før man visste? Var det fakta eller fordommer som slo inn der? Det var sannsynligheten som slo inn Anonymkode: 14cb1...505 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452317-en-fra-venstresiden-som-mener-etnisitet-ikke-b%C3%B8r-skjules-i-kriminalrapportering/page/2/#findComment-150180019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå