Gå til innhold

Halalvelsignet kylling. Atte hvaforno?

Anbefalte innlegg

Er dette seriøst? Trenger slakteriet fire mennesker til å be for og klappe kyllingene for å tilfredsstille noen få i en syk tradisjon? Jeg blir matt

https://www.nrk.no/trondelag/norsk-kylling-har-begynt-med-halalslakta-kylling-1.17224591

Anonymkode: 71f7f...386

Fortsetter under...

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Ja, man blir ofte det når man oppdager at det er en verden utenfor ens egen lille boble. 

Det handler da ikke om det. Jeg har reist verden rundt. Likevel kan jeg da mene at dette er helt bak mål. Leste du artikkelen? Det står fire menn og klapper den døde kyllingen.

Hi

Flere kan kjøpe kylling i Norge. Bare det gjør at denne saken er en gladsak. Null problem og kyllingen smaker akkurat like godt. Vi er et flerkulturelt land og tiltak som gagner folket er alltid velkomment i min bok.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det handler da ikke om det. Jeg har reist verden rundt. Likevel kan jeg da mene at dette er helt bak mål. Leste du artikkelen? Det står fire menn og klapper den døde kyllingen.

Hi

Hva galt/vondt gjør det deg om kyllingen er halal? 

Hvorfor ikke ha litt respekt for andres tro?

Anonymkode: 266c1...63a

Annonse

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Er dette seriøst? Trenger slakteriet fire mennesker til å be for og klappe kyllingene for å tilfredsstille noen få i en syk tradisjon? Jeg blir matt

https://www.nrk.no/trondelag/norsk-kylling-har-begynt-med-halalslakta-kylling-1.17224591

Hva har det noe for deg egentlig? Produsenten her gjør det for at det er et marked som etterspør det, de gjør for de de kan tjene mer på tilby dette. Eller trodde du at de gjør det av "godhet eller wokehet"?

Anonymkode: ca87d...5ad

Jeg plages ikke, jeg bare syns det er litt rart. Hva godt kommer ut av at det står en person og såvidt toucher bortpå dyret? Blir det nok velsignet ved at han er bortpå det et millisekund? Dette er jo tøys. 
Hi

Jeg er i hvert fall fullt og helt overbevist om at stemningen her inne hadde vært en HELT annen dersom det var Jehovas vitner, pinsevennene eller andre konservative kristne som ble ansatt for å velsigne kyllingene 🤣

Anonymkode: f0c47...45f

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg plages ikke, jeg bare syns det er litt rart. Hva godt kommer ut av at det står en person og såvidt toucher bortpå dyret? Blir det nok velsignet ved at han er bortpå det et millisekund? Dette er jo tøys. 
Hi

Religion er jo i det store og hele tøys - man skvetter litt vann på hodet til de nyfødte og så vips er de ett av Guds barn. Man legger en hånd på hodet til konfirmanten og så er hn velsignet - for hva? 

Men vi har religionsfrihet i landet, og i Islam er det påbudt å velsigne kjøttet før man spiser det. Det er noen av det minst kontroversielle man finner i diverse religioner. 

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hi

Det som kommer ut av det er at denne produsenten får solgt mer og tjener mer og det er jo en bra ting er det ikke?

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er i hvert fall fullt og helt overbevist om at stemningen her inne hadde vært en HELT annen dersom det var Jehovas vitner, pinsevennene eller andre konservative kristne som ble ansatt for å velsigne kyllingene 🤣

Hvorfor skulle det ha noe å si?

MissSaigon skrev (1 time siden):

Ja, man blir ofte det når man oppdager at det er en verden utenfor ens egen lille boble. 

Hvorfor skal verden komme hit? Det trenger vi ikke. Den ukulturen fra Midtøsten ødelegger vår. 

Anonymkode: 7eba2...3c4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi

Hvorfor ikke ta deg en liten tur ut? Frisk luft, fin natur. Kanskje du ser annerledes på ting da🙄

Anonymkode: d5a93...3cc

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal verden komme hit? Det trenger vi ikke. Den ukulturen fra Midtøsten ødelegger vår. 

Anonymkode: 7eba2...3c4

Vi er der ja.. Da takker jeg for meg og forlater diskusjonen.

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvorfor skulle det ha noe å si?

Nei, jeg vet ikke? Jeg har i hvert fall lagt merke til at det snakkes på en helt annen måte om kristne enn det snakkes om muslimer.

Jeg tenker dette kan være med å sysselsette ALLE på sosialstønad. Vi kan få noen til å lese dikt for sauer på vei til slakt! Fortelle grisevitser til griser på vei til slakt. Be litt for noen her og der. Velsigne melka, smøret og suppeposer! Vips så er ingen på sosialstønad lenger.

Vel selv går jeg på Kiwi og handler kylling! 

Anonymkode: f88fe...1f0

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker dette kan være med å sysselsette ALLE på sosialstønad. Vi kan få noen til å lese dikt for sauer på vei til slakt! Fortelle grisevitser til griser på vei til slakt. Be litt for noen her og der. Velsigne melka, smøret og suppeposer! Vips så er ingen på sosialstønad lenger.

Vel selv går jeg på Kiwi og handler kylling! 

Anonymkode: f88fe...1f0

Ja! Jeg tar gjerne noen knebøy for brunosten hvis de betaler meg. Fantastisk!
Hi

Ikke mer tøysete enn at prester, pastorer og andre religiøse får betalt for å holde sermonier for kristne.

Jeg er ateist og tror derfor ikke på noen religion, og den ene er ikke bedre enn den andre. For meg må folk få leve som de vil så lenge de ikke plager andre 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...