Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:57 #26 Del Skrevet tirsdag kl 17:57 Anonym bruker skrev (11 timer siden): På facebookgruppen til klassen altså, ikke min private. Kjenner jeg er irritert. 5/19 har svart. En uke siden invydelsen ble levert, vi må vel anta at foreldre til 8-9åringer sjekker barnas skolesekk? Eller at enkelte leverer den hjemme selv. Kjenner jeg har lyst til å skrive ett lite innlegg på klassegruppen her. Forslag? Vet flere har klaget i det stille om dette, men jeg tenker ikke la det gå fordi i stillhet. Anonymkode: 86e56...9a1 Alle foreldrene her skriver ett innlegg i foreldregruppa om at innbydelse kommer i ranselen, og legger også ut innbydelsen i gruppa. Her skriver vi også svar innen. Hvis ikke alle har svart innen dato, purrer vi på gruppa. Da får man alle til å svare. Skriv at man vil ha svar uansett. Anonymkode: f3087...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452303-foreldre-som-ikke-svarer-p%C3%A5-bursdagsinvitasjoner-hjelp-meg-med-%C3%A5-formulere-ett-innlegg-p%C3%A5-facebook-%F0%9F%A4%AF%F0%9F%A4%AF/page/2/#findComment-150179500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #27 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er bare å skrive et innlegg, men i klassebursdagsammenheng er det vanlig å gi beskjed bare om man ikke kommer. Altså kommer alle de som ikke har svart. Så om du ønsker svar uansett må du nok purre. Skriv en vennlig hilsen på facebookgruppen om at du gjerne vil ha bekreftet hvor mange som kommer i bursdagen. Anonymkode: 4539b...795 Ikke vanlig i det hele tatt. Her svarer man uansett. Anonymkode: f3087...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452303-foreldre-som-ikke-svarer-p%C3%A5-bursdagsinvitasjoner-hjelp-meg-med-%C3%A5-formulere-ett-innlegg-p%C3%A5-facebook-%F0%9F%A4%AF%F0%9F%A4%AF/page/2/#findComment-150179501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:01 #28 Del Skrevet tirsdag kl 18:01 MissSaigon skrev (9 timer siden): Hva med å lese innlegget - og ikke minst forstå det - før du svarer. TS har ikke brukt FB, hun har sendt innbydelser i sekken. Jeg har aldri vært vant til å gi tilbakemelding om at barna kommer i selskap, så det kan godt være der det har glippet. Det burde være unødvendig å poste det på FB i tillegg til innbydelse i sekken, men slik har det blitt så vi skriver en beskjed på gruppen om at XXX skal ha selskap da og da, innbydelse er sendt i sekken og det er fint om dere gir beskjed om det ikke passer. Trodde det var normalt og takke for invitasjon, og at barnet kommer og gleder seg. Man takker ja, eller nei. Syns det er en uting å ikke svare noe. Aner ikke om personen kommer eller ikke da. Anonymkode: f3087...60e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452303-foreldre-som-ikke-svarer-p%C3%A5-bursdagsinvitasjoner-hjelp-meg-med-%C3%A5-formulere-ett-innlegg-p%C3%A5-facebook-%F0%9F%A4%AF%F0%9F%A4%AF/page/2/#findComment-150179504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 18:55 #29 Del Skrevet tirsdag kl 18:55 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er veldig provoserende at du beskylder hi for å sitte å lyge på et forum. Og det ødelegger bare diskusjonen her inne. Du må forholde deg til hva som står i hi og svare utifra det. Hva du tenker er sant eller ikke kan du holde for deg selv. Ei mor i klassen til min sønn inviterte hele klassen men fikk bare få svar, dette fordi foreldre ikke fikk opp varsel om at hun har lagt ut noe i gruppa. Så jo det kan absolutt skje. Etter dette ble det sendt melding på sms til foreldre ang bursdager. Klart folk må vite om det kommer 5 eller 12, mtp mat og innkjøp og ikke minst barnets forventninger Anonymkode: f24ea...08b Slapp helt av, jeg beskylder ingen for å lyge. Vi diskuterer og utveksler erfaringer. Skolebarn snakker om bursdagsselskap og får det som regel med seg, men som du ser så forslår jeg å legge informasjonen ut på klassens fb side i tillegg til skriftlig invitasjon. Anonymkode: f22e2...6e5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452303-foreldre-som-ikke-svarer-p%C3%A5-bursdagsinvitasjoner-hjelp-meg-med-%C3%A5-formulere-ett-innlegg-p%C3%A5-facebook-%F0%9F%A4%AF%F0%9F%A4%AF/page/2/#findComment-150179515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:44 #30 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ok, men foreldre bør følge med hva som skjer i livet til barna, dette vil dermed si at du driter i hvem barnet ditt går i selskap til, og om de fleste er som deg, så er dette et stort problem når det gjelder slikt Anonymkode: 92cf3...c23 Wow, for et personangrep som absolutt ikke stemmer med virkeligheten. Her sendes viktige meldinger fra skolen på visma, ukeplaner er på nett/teams og bursdagsinvitasjoner blir også tatt opp i foreldregrupper på Facebook. At jeg ikke ransaker sekken til barnet mitt har ingenting med å ikke følge med på hva som skjer i livet til barnet, eller at jeg ikke bryr meg om hvem barnet mitt drar i selskap til. Som sagt har barnet mitt selv ansvar for både å rydde ut av sekken og hente det som trengs for å gjøre lekser, da jeg mener at det er sunt å gi barna ansvar fra tidlig alder. Når all viktig informasjon som kommer fra skolen kommer på nett, er det derfor naturlig at også foreldre benytter denne måten å si ifra om blant annet bursdager osv. Fordi ranselpost er ikke så vanlig lenger. Det betyr ikke at jeg aldri er i sekken til barna, men det er ikke en fast rutine for å sjekke sekken. Tenker at foreldrene som inviterer må ta ansvar for å sørge for at alle får beskjed. Det koster ikke mange kalorier å legge ut en melding på Facebooksiden til foreldregruppa om at "Kari feirer bursdag på lørdag, invitasjon er sendt med hjem i sekken". Anonymkode: d33b1...ef7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452303-foreldre-som-ikke-svarer-p%C3%A5-bursdagsinvitasjoner-hjelp-meg-med-%C3%A5-formulere-ett-innlegg-p%C3%A5-facebook-%F0%9F%A4%AF%F0%9F%A4%AF/page/2/#findComment-150179555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå