Gå til innhold

Hvilket navn syns dere er finest?

Anbefalte innlegg

Hei ☺️

kan dere hjelpe meg å vurdere disse navnene til jenta vår?

Emilie 

Emilia

Amelia

Christin 

Christine

Sophie/Sofie 

Martine 

Maia

Vi vurderer å bytte fra Mille, som er det navnet vi per nå kaller jenta vår, til Emilie/Emilia/Amelia. Hva tenker dere om det? (Mille er jo kallenavn/kommet fra disse navnene?) Også tenker vi på enten oppkalling av farmoren i Sverige som andre navn. Farmoren heter Christin. Så derfor tenker vi: Emilie/Emilie/Amelia Christin.  Hva syns dere om det?  Andre navn skal for øvrig ikke brukes i dagligtale. Eller er finere med f.eks. Emilie Sophie/Sofie/Martine  el.l.? Og ikke henge oss så mye opp i å velge oppkalling av farmoren? 

Vi bryr oss ikke så mye om navnene er populære eller ikke, eventuelt veldig kjedelige. Vi ønsker oss at hun skal ha en fint navn, som ikke er til hinder for henne senere i livet. Hun er spesiell og nydelig som hun er 🥰 

Håper på og takker på forhånd for innspill,  da jeg synes dette med navn er utrolig vanskelig 😅 

Anonymkode: 12540...4fd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452291-hvilket-navn-syns-dere-er-finest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar 🥰 Håper også flere tilbakemeldinger ☺️🙏🏻

Hva passer med Emilie? 

🩷 Emilie Christin (ev. Christine/a)

🩷 Emilie Martine

🩷 Emilie Sofie/Sophie 

🩷 Emilie Louise 

Hei! 

Jeg synes 

Martine

Emilie 

Christin  (ville ha skrevet Kristin, men skjønner at det er oppkalling)

Christine (ville ha skrevet med K, men forstår oppkalling) 

er kjempefine navn som jeg kunne ha brukt selv.

Av dobbeltnavn: 

Emilie Martine

Martine Emilie

Emilie Christine (synes Christin blir litt rart etter Emilie) 

Emilie Louise

Christine Emilie 

Jeg synes forresten Mille er fint også, men foretrekker Emilie. Oppklaring må dere jo bestemme selv;  jeg bare støtter dere i å velge et navn dere liker og som passer henne. Hun er jo - som du skriver- unik uansett. Jeg er oppkalt med et dobbeltnavn som ingen andre har (derfor vil jeg ikke skrive det her) og syntes det var en pest og en plage. Det endte til slutt med at jeg fra tenårene brukte mitt andre fornavn. Ingen av deres navn er i den kategorien at de kan bli en plage, de er vakre og velbrukte. 

Lykke til med både baby og navnevalg! 

prebs skrev (På 30.1.2025 den 19.27):

Hei! 

Jeg synes 

Martine

Emilie 

Christin  (ville ha skrevet Kristin, men skjønner at det er oppkalling)

Christine (ville ha skrevet med K, men forstår oppkalling) 

er kjempefine navn som jeg kunne ha brukt selv.

Av dobbeltnavn: 

Emilie Martine

Martine Emilie

Emilie Christine (synes Christin blir litt rart etter Emilie) 

Emilie Louise

Christine Emilie 

Jeg synes forresten Mille er fint også, men foretrekker Emilie. Oppklaring må dere jo bestemme selv;  jeg bare støtter dere i å velge et navn dere liker og som passer henne. Hun er jo - som du skriver- unik uansett. Jeg er oppkalt med et dobbeltnavn som ingen andre har (derfor vil jeg ikke skrive det her) og syntes det var en pest og en plage. Det endte til slutt med at jeg fra tenårene brukte mitt andre fornavn. Ingen av deres navn er i den kategorien at de kan bli en plage, de er vakre og velbrukte. 

Lykke til med både baby og navnevalg! 

Tusen takk for fint innspill 🥰🙌🏻 Glad får å høre at du synes navnene er vakre selv om de er velbrukte. Det synes vi også. Emilie Christine er per nå førstevalget vårt 🩷

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...