Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:03 #1 Del Skrevet mandag kl 08:03 Jeg har vært sykemeldt i 5mnd. Har gått/går igjennom ett tøft samlivsbrudd hvor barnefar er ett rent helvette. Han har vært fysisk enkelte ganger, vært truende med å slå (stå med knyttneven mot kinnet mitt x flere), skriker, kaller meg masse stygt for så å smiske og rævsleike ved å være så snill (manipulerende). Jeg har begynt å slite med angst, sover lite, hodet mitt spinner hele tiden, jeg hviler aldri. Følt meg utrygg hjemme frem til han endelig flyttet nå nylig. Konsentrasjonen min er dårlig, jeg husker ikke hva jeg gjorde for 1t siden. Totalt utslitt egentlig selv om jeg trener og er utenfor døren er jeg mentalt utslitt. Jeg gråter daglig, har noen ganger hatt panikkangst når det har vært som verst med barnefar. Jeg har i tillegg gått med hodesmerter i flere år. Trodd det var migrene men ting ble verre nå etter alt som har skjedd. Naturlig nok. Samtidig fått en diagnose som er svært sjelden, ingen kur da det ikke anbefales operasjon. Jeg går derfor på smerteklinikk nå. Vil helst ikke gå på medisiner men fått det anbefalt av diverse leger, så startet opp med noe mildt der. Går også til psykolog via bedriften da de anbefalte det. Jeg er sykepleier å skal jeg være på jobb må jeg være 100% tilstede. Vi forsøkte i 6 uker tilrettelegging men det fungerte ikke. Mangel på folk så jeg fikk aldri tilrettelegging til tross for mange lovnader. Det var ikke gjennomførbart. Jeg har god dialog med jobb og lege. I telefonsamtale med nav fikk de det til å være at jeg et i ett samlivsbrudd og at alt blir bra nå som barnefar er flyttet ut. De har skrevet at samlivsbrudd ikke gir grunn til sykemelding å vurderer å avslå videre krav om dette. Hva gjør jeg nå? Jeg har knapt vært borte fra jobb på 20år. Jeg er ikke i stand til å ta vare på a der mennesker, klarer ikke konsentrere meg, administrere medisiner og jeg gråter av alle de triste skjebnene der. Det er ikke likt meg. Jeg har jobbet der i 20år, er vant til død men nå takler jeg det ikke. Hva gjør jeg med nav? Elsker jobben min, men må ta vare på meg selv og ha energi til ungene. Anonymkode: c99fc...529 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:07 #2 Del Skrevet mandag kl 08:07 Det er legen som sykemelder, ikke du og ikke nav. Snakk med legen din. Du høres ikke frisk ut psykisk, nei. Legg en plan. Sender en klem ❤️ Anonymkode: 27f6e...847 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:19 #3 Del Skrevet mandag kl 08:19 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er legen som sykemelder, ikke du og ikke nav. Snakk med legen din. Du høres ikke frisk ut psykisk, nei. Legg en plan. Sender en klem ❤️ Anonymkode: 27f6e...847 Nav kan så absolutt overprøve en lege sin vurdering, og da er det vel Nav sine egne leger som skal ta vurderingen. Men hi må kontakte fastlegen og be han sende inn en grundig rapport om helsetilstanden hennes og påpeke at samlivsbruddet kun er en medvirkende faktor til forverringen. Anonymkode: 4cdfb...28e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:29 #4 Del Skrevet mandag kl 08:29 Bør jeg svare nav? Eller kan legen ta seg av det? 🤔 Nei dette har vært tøft, og det blir tøft fremover. Men jeg jobber aktivt med å få ting bedre. Har fokus på trening, rutiner, er åpen med mine nære, har fått fokus på å spise regelmessig igjen (spist for lite å har ett for stort vekttap). Tar i mot hjelp hva det gjelder funnet på MR caput (av hodet), tar i mot samtaler fra psykolog på jobb (selv om det hjelper mer å snakke med venninner). Er åpen for alle forslag, men vet at jeg må ta tiden til hjelp. Jeg har vært redd og utrygg hjemme, det tar tid å føle seg trygg. Barnefar er fortsatt en terrorist, men nå bor vi hvertfall ikke sammen å det vil hjelpe. Men såklart ligger det bekymringer der rundt barna og deres trygghet. Far har aldri vært veldig involvert å vil såklart ha 50/50 pga hans økonomi, så det blir en prosess der også som blir tung. Det å skulle få en økonomisk bekymring trenger jrg ikke nå føler jeg. Nå må jeg jobbe med meg selv og ungene for at det skal bli bedre. Jeg klarer ikke være der for pasienter, kollegaer, klarer ikke forholde meg til medikamentregning eller følge opp en pasient og deres pårørende. Klarer ikke følge opp meg selv godt nok nå, å det kommer først. hi Anonymkode: c99fc...529 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:30 #5 Del Skrevet mandag kl 08:30 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nav kan så absolutt overprøve en lege sin vurdering, og da er det vel Nav sine egne leger som skal ta vurderingen. Men hi må kontakte fastlegen og be han sende inn en grundig rapport om helsetilstanden hennes og påpeke at samlivsbruddet kun er en medvirkende faktor til forverringen. Anonymkode: 4cdfb...28e Ok, takk. Da skal jeg få de til å gjøre det. Dette er nytt for meg å på jobb forholder jeg meg ikke til slike problemstillinger. Takk. hi Anonymkode: c99fc...529 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:31 #6 Del Skrevet mandag kl 08:31 Når plagene vedvarer selv om et samlivsbrudd er avklart og gjennomført, så kan ikke samlivsbrudd forklare plagene. Høres ut som en dårlig medisin student forklaring fra NAV. Uansett, dette er veldig tullete - det er ikke en regel at enhver psykisk plage forsvinner så snart du eliminerer årsaken 🙄.. Anonymkode: 59655...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:41 #7 Del Skrevet mandag kl 08:41 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bør jeg svare nav? Eller kan legen ta seg av det? 🤔 Nei dette har vært tøft, og det blir tøft fremover. Men jeg jobber aktivt med å få ting bedre. Har fokus på trening, rutiner, er åpen med mine nære, har fått fokus på å spise regelmessig igjen (spist for lite å har ett for stort vekttap). Tar i mot hjelp hva det gjelder funnet på MR caput (av hodet), tar i mot samtaler fra psykolog på jobb (selv om det hjelper mer å snakke med venninner). Er åpen for alle forslag, men vet at jeg må ta tiden til hjelp. Jeg har vært redd og utrygg hjemme, det tar tid å føle seg trygg. Barnefar er fortsatt en terrorist, men nå bor vi hvertfall ikke sammen å det vil hjelpe. Men såklart ligger det bekymringer der rundt barna og deres trygghet. Far har aldri vært veldig involvert å vil såklart ha 50/50 pga hans økonomi, så det blir en prosess der også som blir tung. Det å skulle få en økonomisk bekymring trenger jrg ikke nå føler jeg. Nå må jeg jobbe med meg selv og ungene for at det skal bli bedre. Jeg klarer ikke være der for pasienter, kollegaer, klarer ikke forholde meg til medikamentregning eller følge opp en pasient og deres pårørende. Klarer ikke følge opp meg selv godt nok nå, å det kommer først. hi Anonymkode: c99fc...529 Hold ut, det blir bedre 🤗 Det ordner seg med NAV og sykemelding, fastlegen må involveres som andre sier. Min erfaring 6 år etter samlivsbrudd med en rar fyr som terroriserer og manipulerer ungene, krangler med NAV om at 4 timer samvær i måneden ikke er «null samvær» som de beregner, godkjenner ikke pass til barna selv han aldri ser dem lenger (for de vil ikke) ol. Hvis det er noe jeg skulle gjort annerledes i denne skilsmisse, så er det å flytte langt fra far så hele problemstillingen med 50/50, 80/20 osv samvær ikke eksisterte. Ferier er eneste som kunne ha fungert. En annen ting jeg ville gjort annerledes er å prioritere et nytt forhold. Jeg prioriterte barna, og nå sier den eldste tenåring at mor har vært sliten hele tiden og ga han en dårlig barndom 😵💫.. Anonymkode: 59655...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178981 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:02 #8 Del Skrevet mandag kl 09:02 Nav vurderer retten til økonomisk kompensasjon når man er borte fra jobb. De vurderer ikke diagnosen eller sykefraværet ditt i seg selv, men om fraværet gir rett til sykepenger. samlivsbrudd i seg selv gir ikke rett til sykepenger. Såkalte z-diagnoser gir absolutt ingen økonomiske rettigheter. Så hvis legen din har benyttet en slik diagnose er det ikke rart om NAV stiller spørsmål om sykepengerettighetene dine. Du må ta kontakt med legen din. Denne må skrive en utfyllende legeerklæring som beskriver årsakene til ditt sykefravær. Det må begrunne ut fra sykdom, og ikke ut fra et samlivsbrudd Anonymkode: 2b8de...0c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:48 #9 Del Skrevet mandag kl 09:48 Jeg ville svart nav, skrevet at du ikke er sykemeldt pga samlivsbrudd, men av både fysiske og noen psykiske grunnet hvor bruddet nok var en utløsende faktor. For at de skal få samlet trådene vil du gjerne kontakte legen, og evt få til et oppfølgingsmøte med både lege og nav tilstede for utfyllende info. Så ville jeg kontaktet legen og fortalt der at nav tydeligvis ikke har skjønt at du sliter med mye mer enn å være litt i ubalanse pga bruddet så de trenger en skikkelig rapport fra han. Anonymkode: bb7bb...21f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:50 #10 Del Skrevet mandag kl 09:50 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville svart nav, skrevet at du ikke er sykemeldt pga samlivsbrudd, men av både fysiske og noen psykiske grunnet hvor bruddet nok var en utløsende faktor. For at de skal få samlet trådene vil du gjerne kontakte legen, og evt få til et oppfølgingsmøte med både lege og nav tilstede for utfyllende info. Så ville jeg kontaktet legen og fortalt der at nav tydeligvis ikke har skjønt at du sliter med mye mer enn å være litt i ubalanse pga bruddet så de trenger en skikkelig rapport fra han. Anonymkode: bb7bb...21f Ikke skriv bruddet som utløsende årsak. Skriv at det ikke er samlivsbrudd, men helseårsaker og at de vil få det de trenger fra legen. Og så ber du legen sende det som er riktig. Anonymkode: 27f6e...847 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:55 #11 Del Skrevet mandag kl 09:55 Du har allerede vært sykmeldt i 5 mnd, så jeg skjønner ikke hvorfor de kommer med dette først må. Har legen din endret diagnosekode? Anonymkode: d10a1...7cd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150178994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:36 #12 Del Skrevet mandag kl 10:36 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg ville svart nav, skrevet at du ikke er sykemeldt pga samlivsbrudd, men av både fysiske og noen psykiske grunnet hvor bruddet nok var en utløsende faktor. For at de skal få samlet trådene vil du gjerne kontakte legen, og evt få til et oppfølgingsmøte med både lege og nav tilstede for utfyllende info. Så ville jeg kontaktet legen og fortalt der at nav tydeligvis ikke har skjønt at du sliter med mye mer enn å være litt i ubalanse pga bruddet så de trenger en skikkelig rapport fra han. Anonymkode: bb7bb...21f Nav kan jo ikke forholde seg til sykdomsbeskrivelser og diagnoser stilt av brukerne selv. Dette må dokumenteres av medisinsk personell, i dette tilfelle lege. Anonymkode: 08d83...d7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:31 #13 Del Skrevet mandag kl 11:31 Ikke svar til nav. De må forholde seg til hva legen skriver. Dette er helt latterlig! Du er sykmeldt pga din helsetilstand, du har prøvd deg tilbake i jobb, og du går aktivt i behandling. Du gjør alt riktig her! Du er ikke sykmeldt pga samlivsbrudd, men pga helsa di. Tror du kan slappe helt av, for nav er på bærtur her. Snakk med legen din om dette, og be legen være tydelig i videre sykmelding når han skriver til nav. Det du har opplevd er traumatiserende og veldig tøft. Når det gjelder angst er en del av behandlingen å komme tilbake i jobb og rutiner. Jobb i seg selv kan hjelpe på. Ved angst er det lett å isolere seg, og jo lengre man er borte fra jobb jo tøffere er det å komme tilbake. Men dette er jo generelt sett. I din situasjon høres det ut som sykmelding er riktig for deg, og du jobber aktivt i behandling og får oppfølging ❤️ Anonymkode: 0f18f...f26 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:56 #14 Del Skrevet mandag kl 11:56 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Ikke svar til nav. De må forholde seg til hva legen skriver. Dette er helt latterlig! Du er sykmeldt pga din helsetilstand, du har prøvd deg tilbake i jobb, og du går aktivt i behandling. Du gjør alt riktig her! Du er ikke sykmeldt pga samlivsbrudd, men pga helsa di. Tror du kan slappe helt av, for nav er på bærtur her. Snakk med legen din om dette, og be legen være tydelig i videre sykmelding når han skriver til nav. Det du har opplevd er traumatiserende og veldig tøft. Når det gjelder angst er en del av behandlingen å komme tilbake i jobb og rutiner. Jobb i seg selv kan hjelpe på. Ved angst er det lett å isolere seg, og jo lengre man er borte fra jobb jo tøffere er det å komme tilbake. Men dette er jo generelt sett. I din situasjon høres det ut som sykmelding er riktig for deg, og du jobber aktivt i behandling og får oppfølging ❤️ Anonymkode: 0f18f...f26 Hvordan kan du være så bastant på at dette er «latterlig» og at «Nav er på bærtur»? Du vet at Nav har et reglement å forholde seg til, og at de ikke sitter og innvilger eller avslår søknader basert på dagsform eller hvorvidt de tror på brukeren eller ikke? Har du sett sakspapirene, dokumentasjon fra lege osv, er det derfor du er så skråsikker? Anonymkode: 08d83...d7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 12:23 #15 Del Skrevet mandag kl 12:23 Det er ikke alle tilstander som gir rett til sykepenger, selv om man har gyldig sykemelding. Hva som gir rett på sykepenger reguleres etter Lov om folketrygd Anonymkode: 31ecd...ba1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:25 #16 Del Skrevet mandag kl 14:25 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nav kan jo ikke forholde seg til sykdomsbeskrivelser og diagnoser stilt av brukerne selv. Dette må dokumenteres av medisinsk personell, i dette tilfelle lege. Anonymkode: 08d83...d7c Selvfølgelig, det er derfor man har oppfølgingmøter. Når man har vært sykemeldt i 6 mnd skal man ha et slikt møte uansett, så det nærmer seg for hi. Anonymkode: bb7bb...21f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:13 #17 Del Skrevet mandag kl 16:13 Takk for svar dere. Ser nå at legen trolig har sykemeldt meg med en z diagnose. Skal få den omgjort til den diagnosen jeg har fått etter MR bildene ble tatt. Der er mange av symptomene jeg har en medvirkende årsak, selv om jeg vet at denne prosessen har fremprovosert og gjort symptomer verre. Jeg isolerer meg Heldigvis ikke❤️. Egentlig vil jeg bare ligge i sengen å sove, men det gjør jeg ikke. Vet ting blir verre, å jeg får heller ikke sove. Står opp tidlig med barna, trener, går turer og møter andre venninner som er ledig på dagtid i turnus. Bare for å ikke bli verre. Å jeg er innom jobben litt, savner jobben min men vet at det ikke er ideelt å være i jobb nå. hi Anonymkode: c99fc...529 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:42 #18 Del Skrevet mandag kl 16:42 En del NAV-ansatte har allerede fått booket seg plass i h*** etter sin død. Det handler om å gjøre livet surt for folk. Min erfaring? Jeg jobber i en fagforening og hjelper mange av medlemmene våre i kontakten med NAV. Det finnes også bra folk i NAV, hyggelige og flinke folk, men dessverre mange som ikke burde jobbet med mennesker og som bidrar til at folk får det verre. Enig med de andre, få riktig diagnose av legen og legg ved MR-bildene osv. vi heier på deg alle sammen her i tråden ❤️ Anonymkode: b8d74...211 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:48 #19 Del Skrevet mandag kl 16:48 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): En del NAV-ansatte har allerede fått booket seg plass i h*** etter sin død. Det handler om å gjøre livet surt for folk. Min erfaring? Jeg jobber i en fagforening og hjelper mange av medlemmene våre i kontakten med NAV. Det finnes også bra folk i NAV, hyggelige og flinke folk, men dessverre mange som ikke burde jobbet med mennesker og som bidrar til at folk får det verre. Enig med de andre, få riktig diagnose av legen og legg ved MR-bildene osv. vi heier på deg alle sammen her i tråden ❤️ Anonymkode: b8d74...211 Mange som jobber i fagforening har visst fått booket seg en jobb i hel… etter sin død og… jeg håper du har kolleger som forstår seg bedre på offentlig forvaltning og hvordan samfunnet fungerer enn du selv gjør? Du fikk med deg HVORFOR hi fikk varsel om at sykepengene ville stanset, eller…? Hint: det var ikke på grunn av en ondskapsfull NAV-ansatt. Er det mulig… Anonymkode: 08d83...d7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 16:54 #20 Del Skrevet mandag kl 16:54 Kanskje nav tenker at fem måneder er lenge å være sykmeldt for et brudd? Man blir jo ikke sykmeldt lengre enn noen uker når noen dør engang. Jeg ble sykmeldt når mamma døde uventet i en uke. Hadde en kollega sykmeldt seg i nesten et halvår etter et brudd hadde jeg blitt ganske oppgitt. På tide å ta seg sammen. Anonymkode: b9de0...52c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 18:17 #21 Del Skrevet mandag kl 18:17 Anonym bruker skrev (1 time siden): En del NAV-ansatte har allerede fått booket seg plass i h*** etter sin død. Det handler om å gjøre livet surt for folk. Min erfaring? Jeg jobber i en fagforening og hjelper mange av medlemmene våre i kontakten med NAV. Det finnes også bra folk i NAV, hyggelige og flinke folk, men dessverre mange som ikke burde jobbet med mennesker og som bidrar til at folk får det verre. Enig med de andre, få riktig diagnose av legen og legg ved MR-bildene osv. vi heier på deg alle sammen her i tråden ❤️ Anonymkode: b8d74...211 Du er klar over at de ansatte jobber der, og lager ikke reglene de må følge??? Tragisk at slik skal gå ut over ansatte! Det er mye lege sin feil at ikke ting blir dokumentert slik alt skal i dag! Jobber ikke i NAV selv, men i annet helserelatert yrke Anonymkode: ffc4f...65e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 19:15 #22 Del Skrevet tirsdag kl 19:15 Få deg en hastetime hos legen, det høres ikke ut som du har det bra. ❤️ Og denne usikkerheten med nav er ikke bra for noen, den ødelegger alt positivt man har klart å bygge opp. Legen kan sikkert betrygge deg, endre til riktig diagnose, snakke med de som har sendt brevet i NAV og forklare situasjonen. Håper det løser seg enkelt, det høres sånn ut. Anonymkode: 5cef6...04d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:26 #23 Del Skrevet tirsdag kl 20:26 Anonym bruker skrev (1 time siden): Få deg en hastetime hos legen, det høres ikke ut som du har det bra. ❤️ Og denne usikkerheten med nav er ikke bra for noen, den ødelegger alt positivt man har klart å bygge opp. Legen kan sikkert betrygge deg, endre til riktig diagnose, snakke med de som har sendt brevet i NAV og forklare situasjonen. Håper det løser seg enkelt, det høres sånn ut. Anonymkode: 5cef6...04d Hi må til legen ja, helt klart. Men det er jo ikke sånn at legen «snakker med de som har sendt brevet i NAV» og «forklarer situasjonen». Det er ikke sånn offentlig forvaltning fungerer. Legen må stille en diagnose basert på faktiske funn og symptomer. Dette må dokumenteres i skriftlig form og sendes til NAV, som igjen bruker dette som dokumentasjon til et vedtak som igjen sendes Hi. Vedtak blir liksom ikke tatt med utgangspunkt i en samtale. Hva hvis «den som skrev brevet» blir syk eller slutter i jobben? Skal hi da begynne på scratch? Anonymkode: 08d83...d7c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:55 #24 Del Skrevet tirsdag kl 21:55 Anonym bruker skrev (På 27.1.2025 den 9.03): Jeg har vært sykemeldt i 5mnd. Har gått/går igjennom ett tøft samlivsbrudd hvor barnefar er ett rent helvette. Han har vært fysisk enkelte ganger, vært truende med å slå (stå med knyttneven mot kinnet mitt x flere), skriker, kaller meg masse stygt for så å smiske og rævsleike ved å være så snill (manipulerende). Jeg har begynt å slite med angst, sover lite, hodet mitt spinner hele tiden, jeg hviler aldri. Følt meg utrygg hjemme frem til han endelig flyttet nå nylig. Konsentrasjonen min er dårlig, jeg husker ikke hva jeg gjorde for 1t siden. Totalt utslitt egentlig selv om jeg trener og er utenfor døren er jeg mentalt utslitt. Jeg gråter daglig, har noen ganger hatt panikkangst når det har vært som verst med barnefar. Jeg har i tillegg gått med hodesmerter i flere år. Trodd det var migrene men ting ble verre nå etter alt som har skjedd. Naturlig nok. Samtidig fått en diagnose som er svært sjelden, ingen kur da det ikke anbefales operasjon. Jeg går derfor på smerteklinikk nå. Vil helst ikke gå på medisiner men fått det anbefalt av diverse leger, så startet opp med noe mildt der. Går også til psykolog via bedriften da de anbefalte det. Jeg er sykepleier å skal jeg være på jobb må jeg være 100% tilstede. Vi forsøkte i 6 uker tilrettelegging men det fungerte ikke. Mangel på folk så jeg fikk aldri tilrettelegging til tross for mange lovnader. Det var ikke gjennomførbart. Jeg har god dialog med jobb og lege. I telefonsamtale med nav fikk de det til å være at jeg et i ett samlivsbrudd og at alt blir bra nå som barnefar er flyttet ut. De har skrevet at samlivsbrudd ikke gir grunn til sykemelding å vurderer å avslå videre krav om dette. Hva gjør jeg nå? Jeg har knapt vært borte fra jobb på 20år. Jeg er ikke i stand til å ta vare på a der mennesker, klarer ikke konsentrere meg, administrere medisiner og jeg gråter av alle de triste skjebnene der. Det er ikke likt meg. Jeg har jobbet der i 20år, er vant til død men nå takler jeg det ikke. Hva gjør jeg med nav? Elsker jobben min, men må ta vare på meg selv og ha energi til ungene. Anonymkode: c99fc...529 Skriv brev til legen med det du skriver her Anonymkode: f55f5...be1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:04 #25 Del Skrevet tirsdag kl 22:04 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi må til legen ja, helt klart. Men det er jo ikke sånn at legen «snakker med de som har sendt brevet i NAV» og «forklarer situasjonen». Det er ikke sånn offentlig forvaltning fungerer. Legen må stille en diagnose basert på faktiske funn og symptomer. Dette må dokumenteres i skriftlig form og sendes til NAV, som igjen bruker dette som dokumentasjon til et vedtak som igjen sendes Hi. Vedtak blir liksom ikke tatt med utgangspunkt i en samtale. Hva hvis «den som skrev brevet» blir syk eller slutter i jobben? Skal hi da begynne på scratch? Anonymkode: 08d83...d7c Regner med du ikke har hatt så mye med nav/lege å gjøre i praksis? Eller har andre erfaringer enn meg (med min voksne sønn i møte med nav og omtrent samme situasjon). I dette tilfellet høres det ut som legen bare har slurvet med diagnosen i sykemelding, at den har blitt hengende igjen fra gang til gang. Anonymkode: 5cef6...04d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452285-nav-sier-de-vurderer-%C3%A5-avsl%C3%A5-retten-min-til-sykepenger-hjelp%F0%9F%98%AD/#findComment-150179592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå