Gå til innhold

Hvor pokker feilet det?

Anbefalte innlegg

Jeg hentet ut nær sagt alle hipsterne mine, det er relativt mange, fra tørketrommelen. Hipstere for minst tre uker ved daglig skift (selvfølgelig!). I samme trommelen hadde gubben hele fire -4 - boksere. Fire!! 

Jeg aner faktisk ikke hvor mange ganger jeg har bedt ham om å skifte bokser daglig. Det går bare ikke inn! Hjelp! Tips!?

Anonymkode: 8220b...34d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452282-hvor-pokker-feilet-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Litt under 1,5 boksere i uka med andre ord, lekkert.

Hadde skrudd igjen sexkrana.

Anonymkode: 670dc...df1

Du, den krana er skrudd igjen forlengst! 

Jeg får ham ikke til å forstå normal hygiene! 

Annonse

Men hvor det feilet, det var jo i oppdragelsen.

Vi lærer ungene våre slike rutiner fra de er små, de vet ikke av seg selv at de må vaske hender, dusje, ta på rent undertøy, skifte på senga osv. Men ettersom de vokser til med disse rutinene blir de automatisert etterhvert.

Min 15 åring ville jo aldri tatt på seg en møkkete truse etter en dusj, eller gått dagevis uten å dusje, det er helt automatisert.

Mannen din kan aldri ha fått sånne ting på autopilot?

Anonymkode: 670d9...83f

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg hentet ut nær sagt alle hipsterne mine, det er relativt mange, fra tørketrommelen. Hipstere for minst tre uker ved daglig skift (selvfølgelig!). I samme trommelen hadde gubben hele fire -4 - boksere. Fire!! 

Jeg aner faktisk ikke hvor mange ganger jeg har bedt ham om å skifte bokser daglig. Det går bare ikke inn! Hjelp! Tips!?

Min var helt lik. Og han byttet kun om han dusjet, for ingen vits med ren bokser om ikke han var ren. Herlig å leve uten ham nå og de ekle bokserne. 

Anonymkode: 55e15...f7f

Vet du bakgrunnen for at han er sånn?  Vokste han opp under omsorgssvikt?  Viser han tegn til depresjon? 

Har han andre gode egenskaper? 

Skittent undertøy er ekkelt.  Manglende evne/vilje til forbedring er usexy. 

Jeg trodde det var normalt å bytte undertøy daglig, eventuelt litt oftere i forbindelse med trening osv.  

Anonymkode: 34ef6...f72

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvor det feilet, det var jo i oppdragelsen.

Vi lærer ungene våre slike rutiner fra de er små, de vet ikke av seg selv at de må vaske hender, dusje, ta på rent undertøy, skifte på senga osv. Men ettersom de vokser til med disse rutinene blir de automatisert etterhvert.

Min 15 åring ville jo aldri tatt på seg en møkkete truse etter en dusj, eller gått dagevis uten å dusje, det er helt automatisert.

Mannen din kan aldri ha fått sånne ting på autopilot?

Uansett mangler i oppdragelsen så må man jo regne med at alle oppegående mennesker har lært om hygiene i voksen alder.

Hvordan er han med barna, passer han på at de dusjer og har rent tøy? Og hva sier han selv om å være så uhygienisk?

MissSaigon skrev (4 timer siden):

Uansett mangler i oppdragelsen så må man jo regne med at alle oppegående mennesker har lært om hygiene i voksen alder.

Hvordan er han med barna, passer han på at de dusjer og har rent tøy? Og hva sier han selv om å være så uhygienisk?

Helt ærlig, hvor farlig er det egentlig å bytte truse sjeldnere enn hver dag? Jeg vet det ikke er sosialt akseptabelt, men helsemessig tror jeg ikke det betyr noe. 

Anonymkode: 8295c...de9

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helt ærlig, hvor farlig er det egentlig å bytte truse sjeldnere enn hver dag? Jeg vet det ikke er sosialt akseptabelt, men helsemessig tror jeg ikke det betyr noe. 

Det er ikke anbefalt å dusje hver dag. For de aller fleste er heller ikke undertøyet skittent etter en dag. For helse og miljø er det en fordel om vi dusjer og bytter undertøy annen hver dag, kanskje også tredje hver dag (om man ikke svetter eller har utfordringer som tilsier at undertøyet blir skittent oftere).

Anonymkode: dcc23...bb9

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ingen blir verken syke eller ekle av å ikke skifte undertøy hver dag, men å skifte fire ganger på tre uker er skikkelig ekkelt uansett hvordan man vil forklare det. 

Jeg lurer på om han ikke dusjer flere ganger heller?

Anonymkode: 5f959...2a4

For å oppsummere kort og enkelt: Han ble nok ikke godt nok opplært som barn, men jeg tok liksom for gitt at han plukket opp litt kunnskap etter hvert, han var mye bedre på dette i mange år, men nå de siste årene har det blitt verre. Han dusjer mer enn én gang i uka, andre-tredjehver dag, men jeg tror han ratt tar på seg igjen den samme bokseren! (Urk...) 

Vi deler ikke seng, dette er slik sett ikke lenger et ekteskap. Han er ufør, og stort sett hjemme. 😒

MissSaigon skrev (6 timer siden):

Problemet er jo at preferansene for hva som er uhygienisk er forskjellig.

Hadde han syntes det var uhygienisk hadde han gjort til annerledes, men han synes ikke det. Han synes selv det er helt greit å bytte undertøy en gang eller to i uka, og synes du er overhygienisk som ikke er enig.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi deler ikke seng, dette er slik sett ikke lenger et ekteskap. Han er ufør, og stort sett hjemme. 😒

Og der har du hele forklaringen.

Hygiene er jo ofte like mye for andre sin skyld enn sin egen. Han er slett ikke den eneste som kan gå et par-tre dager uten å dusje og skifte undertøy når man bare skal være hjemme (alene). Det når man skal ut og møte folk man dusjer, steller seg, tar rene klær og lukter godt.

Mange av oss bor sammen med en kjæreste og barn som vi også gjerne vil lukte godt og være velstelt for, han har ikke det heller. Han skal ikke sitte i armkroken til noen i sofaen, eller legge seg ved siden av noen i sengen, så da skifter han bare så ofte som han føler han må for egen del, og han synes ikke han hverken stinker eller har ubehag fra eget undertøy før det går 5-6 dager 🙈

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Problemet er jo at preferansene for hva som er uhygienisk er forskjellig.

Hadde han syntes det var uhygienisk hadde han gjort til annerledes, men han synes ikke det. Han synes selv det er helt greit å bytte undertøy en gang eller to i uka, og synes du er overhygienisk som ikke er enig.

Tja, på et punkt blir personlig preferanse overskridet av sunn helse. Grunnen til at det anbefales å vaske seg og skifte undertøy så ofte som hver/annenhver dag er jo ikke primært for lukten sin del, men fordi rester av urin og avføring i en varmt og fuktig miljø er grobunn for bakterier. God hygiene er jo essensielt for å holde befolkningen frisk og hindre smitte mellom mennesker. 

Det er litt rart at du har så stort behov for å forklare hans mening om dette iom at du ikke aner noe mer om mannen enn TS deler med oss. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For å oppsummere kort og enkelt: Han ble nok ikke godt nok opplært som barn, men jeg tok liksom for gitt at han plukket opp litt kunnskap etter hvert, han var mye bedre på dette i mange år, men nå de siste årene har det blitt verre. Han dusjer mer enn én gang i uka, andre-tredjehver dag, men jeg tror han ratt tar på seg igjen den samme bokseren! (Urk...) 

Hva sier han selv om hvorfor han ikke skifter undertøy når han faktisk tar jobben med å dusje? 

En fallen mann… Syk, uten å kunne bidra i arbeidslivet, uten samliv med sin kone. Vet sannelig ikke om jeg hadde giddet skifte truser heller hvis jeg hadde ligget så langt nede. Kan du vekke litt kampvilje i ham? Komme seg opp, gjøre noe nyttig? Bli litt sexy? Mestre noe? Jeg tror faktisk ikke opplæring i trusebruk bidrar positivt her. 
Eller er løpet kjørt? 

Anonymkode: 96a00...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...