Gå til innhold

Føler meg litt skuffet. Men men

Anbefalte innlegg

Ei i familien har bursdag og skal ha selskap i morgen. Mamma ringte i kveld og holder på å bake kaker. Spurte hva jeg har kjøpt i gave osv. vi er ikke invitert vi.. vi har alltid vært invitert i alle år, og vi har bedt de. Alle har vært hos alle typ. Men nå er vi utelatt. 
Da tenker jeg også at gave går ut. Orker ikke kjøpe gave når vi ikke er invitert

Anonymkode: 43580...14d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452258-f%C3%B8ler-meg-litt-skuffet-men-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er vanlig at dere blir invitert, så rekner jeg med den formelle invitasjonen har forsvunnet fra tankene deres. De rekner vel med dere kommer, siden dere alltid er med. Ville sendt mld og spurt. Og kjøpt gave. (Litt sent nå, men vipps funker)

Anonymkode: 64d04...59c

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det er vanlig at dere blir invitert, så rekner jeg med den formelle invitasjonen har forsvunnet fra tankene deres. De rekner vel med dere kommer, siden dere alltid er med. Ville sendt mld og spurt. Og kjøpt gave. (Litt sent nå, men vipps funker)

Anonymkode: 64d04...59c

Hun har allerede sagt at hun skal ha 16 gjester og hvor fullt det blir i hennes nye leilighet. Så regner med at vi bare er glemt. Vi er som regel 20 stk. men det går fint for meg, men litt kjedelig for barna mine som er ungdommer. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

men det går fint for meg, men litt kjedelig for barna mine som er ungdommer

Rett i offerrollen 😇

Når dere er familie og venninner så er det bare å spørre henne om dere er eller hvorfor dere ikke er invitert. Du kan velge å leke offer eller du kan ta på deg storjentebuksene. 

Anonymkode: 07ba9...8e4

Annonse

Så fint at du fikk noe å sutre over, da, i stedet for å gjøre noe med det, snakke med vedkommende, finne ut om det stemmer eller er en forglemmelse. Mye bedre å akke seg her over mange dager enn å ta en prat med noen du tydeligvis kjenner godt nok til å jevnlig omgås.

Anonymkode: 0cf7c...5e5

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ei i familien har bursdag og skal ha selskap i morgen. Mamma ringte i kveld og holder på å bake kaker. Spurte hva jeg har kjøpt i gave osv. vi er ikke invitert vi.. vi har alltid vært invitert i alle år, og vi har bedt de. Alle har vært hos alle typ. Men nå er vi utelatt. 
Da tenker jeg også at gave går ut. Orker ikke kjøpe gave når vi ikke er invitert

Selvsagt kjøper du ikke gave. 

Anonymkode: 346aa...b76

Hvis hun har ny leilighet, og det blir helt fullt, så må hun kanskje prioritere annerledes enn hun tidligere har gjort? Syns ikke det er noe å tenke på, det er bare en bursdag. Ville ha glemt det og gått videre som om ingenting har skjedd (i mine øyne er det faktisk ingenting som har skjedd heller). 

Anonymkode: 83e7d...dfa

Hvilken relasjon har dere til den som har bursdag? Om hun må ikke har plass til så mange som før så må hun jo prioritere. Da har hun forhåpentligvis funnet et naturlig skille. Feks at hun nå ikke inviterer søskenbarn. Eller ikke inviterer søskenbarn med familie. Er det søsken som ikke har invitert, men som har gjort det før, så hadde det nok vært naturlig å informere om det slik at det ikke blir kleint. 

Jeg synes ikke det er så lett å mene noe uten å vite hvilken relasjon dere har og hvilke linje vertsskapet har valgt å utelate etter. 

Anonymkode: 624c1...361

Punkt 1:  Du har lov til være litt lei deg.

Punkt 2:  Hadde jeg vært din mor hadde jeg nok her ringt denne personen og spurt på en av typen "Du, jeg snakket akkurat med Hanna og da fikk jeg høre at de ikke var invitert i bursdagen. Vil bare sjekke om det er en forglemmelse, eller om du (dere) har nedskalert i år."  Jeg har nemlig selv glemt å invitere en person i min bursdag og ble kjempeglad da en felles venninne spurte meg. 

Punkt 3: Jeg synes du skal heve deg over saken enten det er forglemmelse eller ikke.  I alle fall om dette er en person du bryr deg om.  Det er lov å være lei seg, men det er tross alt ikke noe å ødelegge et forhold for. Ring eller sende en melding og gratuler med dagen enten på dagen eller dagen etter.  

Anonymkode: cd7a2...cdf

Dette 👆🏻

Jeg har også opplevd å bli utelatt, og det er skikkelig sårt uten at det betyr at jeg gikk inn i en offerrolle. Jeg slikket mine sår og aksepterte at det hadde blitt slik, men sårt var det likevel.

Og en gang ble det skikkelig vanskelig fordi vi måtte forklare barnet vårt hvorfor vi ikke skulle på fjellet den høytiden, som vi hadde gjort hvert år så lenge barnet kunne huske. 

I mitt tilfelle, så var det snakk om at en venninne nedskalerte en feiring. Jeg trodde jeg var en  av de i en nærere krets, og der tok jeg feil.

Men det verste var at hun ikke kommuniserte at hun kom til å gjøre det annerledes. Jeg oppdaget at jeg ikke var invitert fordi felles venner spurte om jeg kom. Hjalp sikkert ikke på at de reagerte like uforståelig som meg.

Det var skikkelig sårt en stund, jeg måtte bearbeide det for meg selv. Men som sagt det er ikke det samme som at jeg gikk inn i en offerrolle. 

Anonymkode: b849e...2a7

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...