Anonym bruker Skrevet 25. januar #26 Del Skrevet 25. januar Gratulerer så mye med dagen! 🥳🎉🎁 Det der med å være barnslig synes jeg er ganske tullete. Du, og alle andre, har rett og lov til å føle akkurat det man føler. Det er hva man gjør utav følelsene sine som eventuelt betyr noe. Det er ikke rart eller barnslig å håpe på å bli sett, få igjen noe av det en gir selv eller ønske seg at andre også viser omtanke, hensyn og hjelpsomhet. Jeg håper du får en nydelig dag! Og så tenker jeg at hvis du klarer det, kan din bursdagsgave til deg selv være at du fra nå av skal tørre å ta større plass ved å si fra om at du ønsker mer hjelp fra dem rundt deg - fordi du faktisk fortjener det ❤️ Anonymkode: d92cf...f2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #27 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er lov å være sår, spesielt når man føler at man selv yter det lille ekstra. Ønsker deg en strålende bursdag😍 Anonymkode: e7582...c2f Tusen takk 🩷 Anonymkode: ef293...558 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #28 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Gratulerer så mye med dagen! 🥳🎉🎁 Det der med å være barnslig synes jeg er ganske tullete. Du, og alle andre, har rett og lov til å føle akkurat det man føler. Det er hva man gjør utav følelsene sine som eventuelt betyr noe. Det er ikke rart eller barnslig å håpe på å bli sett, få igjen noe av det en gir selv eller ønske seg at andre også viser omtanke, hensyn og hjelpsomhet. Jeg håper du får en nydelig dag! Og så tenker jeg at hvis du klarer det, kan din bursdagsgave til deg selv være at du fra nå av skal tørre å ta større plass ved å si fra om at du ønsker mer hjelp fra dem rundt deg - fordi du faktisk fortjener det ❤️ Anonymkode: d92cf...f2c Tusen takk for gratulasjoner og gode ord! Og du har helt rett 🩷🩷 Anonymkode: ef293...558 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #29 Del Skrevet 25. januar Gratulerer med rund dag 🎈🎉Håper det blir en bra kveld, til tross for en litt dårlig start. Anonymkode: 16b9d...1c9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #30 Del Skrevet 25. januar Såkalt kjærlighetsspråk eller ikke: Det er vanlig og normal folkeskikk å lage litt stas for den som har bursdag. Det lærte vi allerede som barn. Evneveike menn er jævlig usjarmerende Anonymkode: 49371...c86 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #31 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Gratulerer med rund dag 🎈🎉Håper det blir en bra kveld, til tross for en litt dårlig start. Anonymkode: 16b9d...1c9 Tusen takk 🫶 jeg tror det blir en strålende kveld! 🥳 Anonymkode: ef293...558 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #32 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Såkalt kjærlighetsspråk eller ikke: Det er vanlig og normal folkeskikk å lage litt stas for den som har bursdag. Det lærte vi allerede som barn. Evneveike menn er jævlig usjarmerende Anonymkode: 49371...c86 Akkurat det jeg mener og. Men han er dessverre evneveik. Hadde bare vært hyggelig å bli møtt med en kopp kaffe og en klem. Men jeg har drukket kaffen min og lagd mat til kvelden, så nå skal jeg kose meg litt med Netflix mens jeg venter på at borteboende barn kommer hjem å gratulerer mor med dagen 🩷 Anonymkode: ef293...558 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #33 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Likevel er det ganske drøyt å påstå at hi har «urealistiske forventninger» fordi hun forventer et snev av omtanke fra mannen på bursdagen sin. Som var det flere reagerte på. Du trenger ikke ta det personlig, det var ikke rettet spesifikt mot deg. Personlig synes jeg det er ekstremt merkelig at en mann som viser omtanke på mange områder ellers ikke klarer å komme på selv at du sikkert synes det er hyggelig med blomster på bursdagen din, men så lenge du er fornøyd så er jo det det aller viktigste. Anonymkode: f64d8...0b4 Det var én person som skrev at hi hadde urealistiske forventninger, mange andre støtter henne i at det er lov å bli lei og skuffet. Jeg trenger heldigvis ikke din godkjennelse på at jeg syns mannen min er den beste for meg. Men så har jeg kanskje større aksept for at man er forskjellige. Anonymkode: e7582...c2f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #34 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): For noen er ikke dagen komplett før man har klart å føle seg litt bedre enn andre, her vist med en ‘selvtenkende’ mann. Alle forhold har sine utfordringer og at man må være åpen om sine forventninger er nok ikke av de mest kritiske tingene. Mannen min er super på de fleste måter, men romantisk er han ikke. Derfor sier jeg fra i god tid både når det gjelder bursdag og andre merkedager slik at han kommer på at jeg ønsker meg blomster, kake eller hva det skulle være. Hans kjærlighetsspråk er blant annet å fyre i ovnen slik at det er varmt til jeg står opp, måke innkjørselen og koste snøen av bilen min før han drar på jobb og å stå opp med barna hver helgemorgen siden jeg liker å ligge frempå. At han ikke er selvtenkende på alle ting som er viktig for meg betyr ikke at jeg har lave forventninger til han. Det betyr bare at kommunikasjon er viktig. Anonymkode: e7582...c2f Her tror jeg ikke du skjønte meningen min med svaret til den over.. Truffet ble du visst likevel. Anonymkode: fad5d...774 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #35 Del Skrevet 25. januar Jeg synes faktisk at du er litt urettferdig overfor vennene dine. Dette fordi du måler dem etter dine handlingsmønster. Du har en personlighet som tilbyr deg å hjelpe til når det er noen som feirer og forventer at dine venner dermed skal tilby seg å hjelpe deg. De aller fleste jeg kjenner foretrekker å spørre om de trenger hjelp og foretrekker at andre spør dem. Da slipper man å undre seg på om andre trenger hjelp og man slipper å tilby seg alltid også når det egentlig ikke passer. Det er enklere å rydde plass i kalenderen og hjelpe til når man blir spurt enn å måtte tilby seg hele tiden (også ganger der det ikke passer) i tilfelle verten venter på at man skal tilby sine tjenester. Hadde vennene til HI blitt spurt og sagt at de ikke kan, forstår jeg at man kan bli lei seg. Men jeg synes ikke det er greit mot vennene å holde det i mot dem at de gjør ting annerledes. Det er like glad i deg som venn selv om de ønsker å bli spurt i stedet for å tilby. Ønsker du at vennene dine skal hjelpe deg, så spør dem da vel. Når det gjelder mannen din så virker det å stå dårligere fatt. Når han selv elsker å bli vekket med kake og kaffe på sengen og ikke gjør det samme i retur selv om han vet/burde visst at dette er noe du ønsker. Her bør du ta en prat med ham om hvorfor han synes det er greit (om du ønsker at han skal reflektere). Om du ikke vil han en slik samtale er det bare å fortelle hva du ønsker på neste bursdag. Ikke fordi du skulle trenge å gjøre dette (mannen burde klare å tenke dette ut selv), men fordi det er eneste måte å få til endring på. Hvis ikke vil det jo bare fortsette som før. Mannen min synes det er stas og bli vekket på sin dag med kake på sengen, men han vekker aldri meg med det samme. Dette fordi han liker virkelig ikke å stå opp tidlig og ordne med kake, gave, få opp ungene, osv. Om det var enten eller, hadde han glatt kuttet å bli vekket selv. Til gjengjeld har han kjøpt kake og gave som jeg får senere på dagen når alle er hjemme fra sine gjøremål. Det er mange, spesielt menn, som vokser opp i familier der det ikke er vant med at det gjøres stas på bursdager. De har dermed ikke behovet for å bli gjort stas på og tenker dermed ikke over at andre har mye mer følelser knyttet til dette. Når jeg er i selskap tilbyr jeg meg alltid å hjelpe til og ender veldig ofte opp på kjøkkenet når det skal tas av bordenen og ryddes/omorganiseres for resten av festen. Mange jeg kjenner, og som er minst like gode venner, gjør det ikke. De synes det er ubehagelig å begynne med en oppgave uten å ha blitt spurt eller å finne den riktige anledningen til å tilby seg. Noen synes slike overgangsfaser er ubehagelige for de vet ikke helt hva de skal gjøre. Jeg tror flere hadde fått det bedre om man spurte tydelig. Da blir ikke vertskapet stående med mer alene enn de ønsker, de blir ikke sure på at andre ikke hjelper til og gjestene kan kose seg og slappe av i full forsvissning om at de blir spurt om det kreves noe av dem. Gratulerer med dagen Håper du får en flott dag Anonymkode: 2dc00...d91 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #36 Del Skrevet 25. januar Mannen din kjenner du vel? Om han ikke ser selv hva han skal gjøre, så gi ham beskjed om det da vel. Mannfolk generelt ( og ja, det finnes unntak) leser ikke mellom linjene - eller hører ikke mellom ordene . Jeg har jobbet i et meget maskulint miljø i mange år og lærte forholdsvis fort at her må det klar og direkte tale til - egentlig veldig befriende. Venninne som kommer for sent pga frisør burde kunne ordnet det eller gitt beskjed før selvfølgelig. Men at du kan bli lei deg fordi to venninner sier at de gleder seg til i kveld, er helt uforståelig. Du må rett og slett lære deg å be om hjelp om du trenger det! Gratulerer med dagen! Håper du får en fin fest i kveld! Anonymkode: 7118f...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #37 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg synes du har helt urealistiske forventninger, men gratulerer med dagen, håper du får en fin fest. Anonymkode: d25b5...b35 Hvilke planer er du på? Er det helt urealistisk å føle seg alene om alt på en rund dag? Folk avlyser, man blir ikke satt pris på med en kaffe på senga, og man må stå i alt av mat og fikse alt selv? Når jeg skal ha selskap står mannen for all maten, og familien hjelper til. Ts er den som stiller opp for alle andre, er lov å forvente litt tilbake. Men såklart, når en ts lufter seg og er frustrert og lei, bretter slike som deg opp ermene og tar fullstendig av på tastaturet og trykker ts enda lengre ned med hvor utakknemlig og urealistisk hun er. Anonymkode: 77a39...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #38 Del Skrevet 25. januar Gratulerer med stor dag! Håper du får en kjempefin fest når du er ferdig med forberedelsene. Senk skuldrene og nyt festen din Anonymkode: 77a39...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #39 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det var én person som skrev at hi hadde urealistiske forventninger, mange andre støtter henne i at det er lov å bli lei og skuffet. Jeg trenger heldigvis ikke din godkjennelse på at jeg syns mannen min er den beste for meg. Men så har jeg kanskje større aksept for at man er forskjellige. Anonymkode: e7582...c2f Traff jeg et veldig ømt punkt eller noe…? Du reagerer veldig sterkt. Jeg har da aldri påstått at du trenger min godkjennelse for noe som helst, det ville vært veldig rart, synes du ikke? Hvor like eller ulike vi to er når det gjelder aksept for ulike typer mennesker er selvsagt totalt umulig å konkludere med ut fra bare denne tråden. Jeg personlig mener at man som et minimum bør kunne forvente at ens partner evner å gjøre en liten innsats når den nærmeste har bursdag. Utover det må folk være så forskjellige fra meg som de vil, så lenge de har et snev av folkeskikk og dannelse. Og nå er jeg veldig spent på hva du skal prøve å ta meg på denne gangen, du er ganske oppfinnsom 😁 Anonymkode: f64d8...0b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #40 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Traff jeg et veldig ømt punkt eller noe…? Du reagerer veldig sterkt. Jeg har da aldri påstått at du trenger min godkjennelse for noe som helst, det ville vært veldig rart, synes du ikke? Hvor like eller ulike vi to er når det gjelder aksept for ulike typer mennesker er selvsagt totalt umulig å konkludere med ut fra bare denne tråden. Jeg personlig mener at man som et minimum bør kunne forvente at ens partner evner å gjøre en liten innsats når den nærmeste har bursdag. Utover det må folk være så forskjellige fra meg som de vil, så lenge de har et snev av folkeskikk og dannelse. Og nå er jeg veldig spent på hva du skal prøve å ta meg på denne gangen, du er ganske oppfinnsom 😁 Anonymkode: f64d8...0b4 Du traff ingen punkt hos meg annet enn at jeg reagerte på den selvgode kommentaren din, som i tillegg var feil. At én person syns at hi har urealistiske forventninger betyr ikke at andre ikke stiller krav til sin egen partner. Det er likevel lov å bli lei om man ikke alltid er helt på nett. Men det kjenner nok ikke du til, med selvtenkende mann og alt. Anonymkode: e7582...c2f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #41 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Du traff ingen punkt hos meg annet enn at jeg reagerte på den selvgode kommentaren din, som i tillegg var feil. At én person syns at hi har urealistiske forventninger betyr ikke at andre ikke stiller krav til sin egen partner. Det er likevel lov å bli lei om man ikke alltid er helt på nett. Men det kjenner nok ikke du til, med selvtenkende mann og alt. Anonymkode: e7582...c2f Du reagerer altså veldig sterkt på at jeg blir overrasket over hvor lave krav en del kvinner har til mannen sin. Det er jo litt spesielt… Det er jo heller ingenting «feil» ved at jeg blir overrasket over kvinners lave forventninger til mennene sine, det er en mening jeg har. Så nei, ingenting feil, bare du som reagerte veldig sterkt på meningen min. Og fordi jeg har en mann som er oppegående nok til å forstå at jeg setter pris på at det blir gjort stas på meg på bursdagen min, så kjenner nok ikke jeg til at det går an å «bli lei»…? Du føler ikke selv nå at du drar dette en smule ut av proporsjoner…? Anonymkode: f64d8...0b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #42 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Du reagerer altså veldig sterkt på at jeg blir overrasket over hvor lave krav en del kvinner har til mannen sin. Det er jo litt spesielt… Det er jo heller ingenting «feil» ved at jeg blir overrasket over kvinners lave forventninger til mennene sine, det er en mening jeg har. Så nei, ingenting feil, bare du som reagerte veldig sterkt på meningen min. Og fordi jeg har en mann som er oppegående nok til å forstå at jeg setter pris på at det blir gjort stas på meg på bursdagen min, så kjenner nok ikke jeg til at det går an å «bli lei»…? Du føler ikke selv nå at du drar dette en smule ut av proporsjoner…? Anonymkode: f64d8...0b4 Klart man stiller krav til manen sin. I dag sto jeg opp til egg og bacon og han hadde tatt kjøkkenet og fått opp ungdommen. Gått tur med hunden og fyret opp i peisen. Det var godt å stå opp til dette. I et parforhold så ønsker man å gi til partneren sin. Mens jeg holder på å male stua som er mye arbeid, gjør han andre ting. Han hadde ikke lyst å ta fatt på stua nå, noe jeg respekterer. Derfor tok jeg jobben med malingen selv, uten at han trenger gjøre noe. Da det var avtalt på forhånd. Han er kjempefornøyd nå som vi er ferdig Anonymkode: 77a39...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #43 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg vet jeg er barnslig. Men jeg må få det ut. Jeg fyller rundt, og har invitert til stort selskap. Jeg lager all mat selv, leier lokale, ordner og styrer. Ingen som gjør det for meg og det er helt ok. Så kommer meldingene, ei som ikke rekker å komme til tida pga frisørtime (jeg ba inn for 3 mnd siden), en som ikke vet om han får kjøre, to som lesser meg ned med hvor mye de gleder seg til en fest med meg. Ingen som tilbyr seg å hjelpe, selv om jeg alltid er den som hjelper andre Sto opp alene idag. Ingen andre våkne. Lagde min egen kaffe. Måtte tømme oppvaskmaskinen og rydde kjøkkenet for det hadde jo ikke mannen tenkt på at han kunne gjøre i går etter jeg la meg. Enda han vet at ryddig kjøkken og stue gir meg ro i sjela. Han står heller opp og spør om jeg har begynt å steke maten… Jeg vet jeg er irrasjonell og barnslig, men jeg kjenner så på en ensomhet om dagen. Lenge før jeg hadde bursdag. Sorry. Dagens klaging. Hurra for meg 🥳 Anonymkode: ef293...558 Veldig lov, gratulerer med dagen 😊❤️! Anonymkode: 8eb88...9d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 25. januar #44 Del Skrevet 25. januar Gratulerer med dagen 🥳! Håper den har tatt seg opp. Jeg håper du blir feiret som du fortjener i kveld og at mannen hadde noen overraskelser på lur. Det er overhode ikke barnslig å kjenne på at man ikke er så sterkt tilstede i andres tanker som man håpet. Du er omtenksom og snill og tilbyr deg å hjelpe i andres selskap. Da er det fort for andre å tenke at du er et supermenneske som verken trenger eller ønsker hjelp selv. Den fella er det mange som har gått i. Den er stor og jeg og mange flere er som kjentmenn å regne. Velkommen inn i godt selskap. Skal jeg bake noe til i kveld? . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. januar #45 Del Skrevet 25. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Klart man stiller krav til manen sin. I dag sto jeg opp til egg og bacon og han hadde tatt kjøkkenet og fått opp ungdommen. Gått tur med hunden og fyret opp i peisen. Det var godt å stå opp til dette. I et parforhold så ønsker man å gi til partneren sin. Mens jeg holder på å male stua som er mye arbeid, gjør han andre ting. Han hadde ikke lyst å ta fatt på stua nå, noe jeg respekterer. Derfor tok jeg jobben med malingen selv, uten at han trenger gjøre noe. Da det var avtalt på forhånd. Han er kjempefornøyd nå som vi er ferdig Anonymkode: 77a39...c97 Ja, det er jo nettopp dette jeg skriver. Det er helt vanlig å ha forventninger til den man bor sammen med Anonymkode: f64d8...0b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452246-idag-er-jeg-barnslig-og-lei-meg/page/2/#findComment-150178496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå