Gå til innhold

Godt skrevet av Rolness om den gruppevoldtekten som er i retten nå.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Forresten, tror du ikke kvinner i arrangerte ekteskap og tvangsekteskap blir voldtatt? Hvor er de i statistikken? 

Anonymkode: 33a4c...95d

For ikke å snakke om i Medelsvenssons helsvenske, og i Kari og Ola Nordmanns helnorske, ekteskap. Alle disse voldtektene blir aldri nevnt. 

Anonymkode: 712a1...3cc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva er poenget ditt? Etnisitet har da ingenting å si, udyr er udyr. Husk at i Bergen var det også en gruppevoldtekt sak i fjor, der var alle de tiltalte etnisk norske. Skrev du innlegg her da? Eller er dette bare enda en pinlig versjon av ‘få dem ut’? 

Anonymkode: d7dc8...e63

Når de først skal si noe om de siktede, kan de si noe om alle, ikke bare 3 av 5. 3 norske og to andre, det blir for dumt! 
De norske som begår voldtekter kan de låse inne, og de som er ikke vestlige eller hvor enn de kommer fra kan ta første fly til hjemlandet sitt! Nå kan ikke norske sendes ut av landet, sendes hvor? De kunne godt tatt soningen i Kongo eller noe de norske også. Å gruppevoldta ei ung jente? Man kan jo bare tenke seg hvordan denne jenta har det nå.. når en gjeng på flere menn gruppevoldtar ei jente er de ikke bare feig, men de laveste av de aller laveste i samfunnet! De burde fått seg en runde med 10 afrikanere på rekke og rad, mens de lo og gav high five.. det er vel kun egen medisin som fungerer 

Anonymkode: 4c01c...13a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De har dessverre ett forvrid bilde på kvinner, de tror at menn er over kvinnen. Mye pga disse stakkars kvinnene som går rundt med burka og hijab . Å om de viser så mye som en ankel er det bare å gjøre hva de vil med disse stakkars kvinnene. 

Anonymkode: ff55d...f1b

Nettopp!! De har et kvinnesyn som er helt forskrudd, og de tror kvinner er deres eiendom. Nordmenn vet voldtekt er ulovlig, men likevel finnes det rasshøl. Men innvandrere som voldtar er i stort flertall! Det er ikke til å stikke under en stol. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har nok voldtekstmenn i Norge vi trenger ikke å importere flere. 

Det heldigvis flere reagerer på nå er at media skjuler etnisitet om det ikke er nordmenn som utfører det. Så om jeg bor i Istanbul og blir tatt i å gjør noe kriminelt så kommer det ikke til å stå 'kvinne fra Istanbul arrestert', det kommer til å stå 'norsk kvinne arrestert' over bilde av meg i håndjern mellom politibetjenter. 

Det er ekstremt naivt å tro at menn fra Midtøsten ikke utfører flere seksuelle overgrep enn nordmenn og mye av dette handler om oppdragelse og kultur. I noen land kan man voldtatt ei jente for så å få gifte seg med henne får å redde hennes ære. 

Anonymkode: c0bd2...cec

Ja slik er det, men det er så fjernt fra norsk kultur at vi tror det nesten ikke 

Når folk forteller fakta blir de kalt rasistisk.. så ille har det blitt. En forsvarer som forsvarte noen somaliere for gruppevoldtekt brukte i sin forsvarsprosedyre at retten måtte tenke på at de kommer fra en annen kultur.. det sier alt! Så voldtekt er greit i enkelte kulturer? 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor flommer forum over av rasistpakk for tiden? Dere ødelegger hele forumet med oppgulpet deres. 

Det er sykt å kalle fakta for rasisme.

Anonymkode: 23223...802

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor flommer forum over av rasistpakk for tiden? Dere ødelegger hele forumet med oppgulpet deres. 

Pakk? Er det ikke rasistisk å kalle et folkeslag for pakk? Eller kan nordmenn kalle innvandrere for pakk også? Eller ? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sitat fra Rolness:

Tre menn voldtar en stupfull 17-årig jente, i lag og etter tur, først på et jorde, så i et verksted like ved. De holder armen rundt halsen på henne så det gjør vondt, og bruker også pannebånd rundt halsen hennes. Dagen etter googler en av dem «voldtekt» og hvordan "slippe straff". 

I retten nekter alle tre straffeskyld. Under offerets forklaring, som de følger via videolink på bakrommet, bryter de ut i latter når hun begynner å gråte, og gir hverandre «low five» og «fist bump». 

Hvem er disse tre sjarmtrollene? Ifølge NRK er det snakk om «tre unge nordfjordingar». Denne etniske gruppen kan man sikkert si mye om, men de trenger vanligvis ikke tolk. Men det trengte de tiltalte, ifølge TV2. To stykker. Men heller ikke TV2 sier noe mer om mennenes bakgrunn. Den må du til nettavisen iNyheter for få finne. Der slås det fast av de er ikke-vestlige innvandrere.

Nok et eksempel på at presseetisk praksis i etablerte norske medier fører til at publikum får misvisende eller mangelfull informasjon om alvorlige vold- og overgrepssaker. Samtidig sørger mediene på denne måten for å undergrave egen tillit, og gi næring til de politiske kreftene som vel mørkleggingen var ment å IKKE skulle hjelpe.

Hvor lenge skal denne farsen fortsette?

Anonymkode: 33a4c...95d

Godt sagt. Hvorfor tør vi ikke slå hardt ned på dette? Forstår det bare ikke. 

Anonymkode: fab46...0e6

Jøss, kjenner du noen muslimer eller? Nei? For det gjør jeg nemlig. Vokst opp i Oslo med marokkanere og pakistanere som kalssekamerater og god venninner. Vært med flere av dem hjem mange ganger og blitt kjent med familien deres. De er ikke sånn som du sier. De var koselige og gjestmilde, og det verste jeg kan si om dem var at de ga meg for mye søt bakst 😁 

Anonymkode: 3f16e...ff8

Vi snakker om statistikk. Kulturforskjeller. 

Jeg fikk tyrkisk te av noen søte tyrkiske damer i blokka jeg bodde i som barn. 

Og mannen til hun ene, og en kompis løp etter meg helt uprovesert, etter meg i en blokkoppgang. Han bar kniv, prøvde å dra meg inn i en bil, men noen fikk dratt meg unna dem. Jeg var 10 år. 

En annen tyrkisk mann løp etter meg, dro meg i håret og slepte meg ned 7 stentrappetrinn , slapp ikke selvom jeg gråt og tipset på meg. Jeg var 8 år. Helt uten grunn!! 

Har du gått igjennom skolegården i storefri? Vært på senteret mens det er storefri? Det er de utenlandske fra Midtøsten som gaper høyest, snakker styggeste, snakker EKSTREMT dårlig om jenter. 

Jeg var på byen for ca. 5 år siden. Venninnen min var full, jeg ikke. Nedover gågate gikk det EDRU mannfolk fra Iran traktene, i 40 års aldern, og prøvde seg på fulle ungjenter! De hang rundt dem som grupper. Ville kjøre dem hjem... Ble drit stygge mot meg som sa nei takk. 

Det er en HELT annen kultur. Sørgelig. 

ALLE er ikke slik, men det er jævelig mange!

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Pakk? Er det ikke rasistisk å kalle et folkeslag for pakk? Eller kan nordmenn kalle innvandrere for pakk også? Eller ? 

Hvilket folkeslag kalte jeg for pakk? Jeg kaller rasister for pakk, det gjelder jo ikke et helt folkeslag. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi snakker om statistikk. Kulturforskjeller. 

Jeg fikk tyrkisk te av noen søte tyrkiske damer i blokka jeg bodde i som barn. 

Og mannen til hun ene, og en kompis løp etter meg helt uprovesert, etter meg i en blokkoppgang. Han bar kniv, prøvde å dra meg inn i en bil, men noen fikk dratt meg unna dem. Jeg var 10 år. 

En annen tyrkisk mann løp etter meg, dro meg i håret og slepte meg ned 7 stentrappetrinn , slapp ikke selvom jeg gråt og tipset på meg. Jeg var 8 år. Helt uten grunn!! 

Har du gått igjennom skolegården i storefri? Vært på senteret mens det er storefri? Det er de utenlandske fra Midtøsten som gaper høyest, snakker styggeste, snakker EKSTREMT dårlig om jenter. 

Jeg var på byen for ca. 5 år siden. Venninnen min var full, jeg ikke. Nedover gågate gikk det EDRU mannfolk fra Iran traktene, i 40 års aldern, og prøvde seg på fulle ungjenter! De hang rundt dem som grupper. Ville kjøre dem hjem... Ble drit stygge mot meg som sa nei takk. 

Det er en HELT annen kultur. Sørgelig. 

ALLE er ikke slik, men det er jævelig mange!

Jeg tror på deg! Derfor er mange redd slike gjenger. Jeg er redd utenlandske gjenger i Oslo, aldri turt å gått alene. 
Du har helt rett, alle er ikke slik. Alle vet at man ikke kan dra alle under en kam, det er ikke saken her, men at det er jævla mange av de. 
Da jeg var 18 og gikk i Oslo sammen med søstra mi sto det utlendinger på ulike hjørner, plutselig kom de mot oss samtidig fra flere hold. Sikkert 5-6 stk og ville ha oss med et sted. Dette var nøye planlagt. Jeg fra «bygda» og storkjeftet som jeg var ba de dra til helvete! Dette var på tidlig kveld i fulle gater. De gikk bare 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket folkeslag kalte jeg for pakk? Jeg kaller rasister for pakk, det gjelder jo ikke et helt folkeslag. 

Jeg kaller da innvandrere som bedriver kriminalitet for pakk. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kaller da innvandrere som bedriver kriminalitet for pakk. 

Hva med norske som bedriver kriminalitet? Hva kaller du dem?

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva er poenget ditt? Etnisitet har da ingenting å si, udyr er udyr. Husk at i Bergen var det også en gruppevoldtekt sak i fjor, der var alle de tiltalte etnisk norske. Skrev du innlegg her da? Eller er dette bare enda en pinlig versjon av ‘få dem ut’? 

Du kan surve så mye du vil. Fakta er, selv om det prøves å dysses ned pga wokere som deg, at overvekten av slike udyr ikke er etnisk norske. 

Anonymkode: 3b674...590

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjenner til en sak, hvor voksne etnisk norske menn har deltatt i gruppevoldtekt av tre mindreårige jenter over flere dager. I dag er disse mennene familiefedre, mens jentene de voldtok har store psykiske problemer som de reparerer med rus.

For ikke å snakke om alle de jeg kjenner som har blitt voldtatt av en venn eller bekjent, som de trodde de kunne stole på. Også de etnisk norske. Og noen av de familiefedre i dag. 

Jeg forsvarer ingen menn som voldtar. Men jeg er heller ikke så naiv at jeg tror de eneste som voldtar har innvandrerbakgrunn.

Håper offeret i denne saken får den faglige hjelpen hun har krav på for å stablet livet sammen igjen.

Anonymkode: b80e9...740

Det er jo ikke det at det bare er innvandrere som voldtar, men det er overvekt av det. Se på antall etniske nordmenn mot minoriteten innvandrere. Om 10 menn i hver gruppe voldtar er andelen hos innvandrere veldig mye høyere siden de er en liten gruppe.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke det at det bare er innvandrere som voldtar, men det er overvekt av det. Se på antall etniske nordmenn mot minoriteten innvandrere. Om 10 menn i hver gruppe voldtar er andelen hos innvandrere veldig mye høyere siden de er en liten gruppe.

Men det er ikke helt slik dette er. 

Blant 1000 etniske og 1000 fra enkelte land, er andelen 15 * høyere fra enkelte land. 

Anonymkode: 65b3a...e9c

Dere som roper ut om rasisme, tenk litt. Dette handler trolig mye mer om kultur enn rasisme. Om det faktisk er slik at fremmedkulturelle menn voldtar oftere, så kan man jo ikke være å sette søkelyset på det. Å skrike ut om rasisme og være blind for det som skjer, undergraver jo det som er viktig her: Å få slutt på voldtekter. Vi må kunne snakke om kulturforskjeller og grunner til at ting skjer, uten å bli stemplet som rasister. Og når det er sagt: Være åpne for at også statistikken kan lyve i såpass sensitive saker, her er sikkert store mørketall. 

Anonymkode: 26e9d...c82

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere som roper ut om rasisme, tenk litt. Dette handler trolig mye mer om kultur enn rasisme. Om det faktisk er slik at fremmedkulturelle menn voldtar oftere, så kan man jo ikke være å sette søkelyset på det. Å skrike ut om rasisme og være blind for det som skjer, undergraver jo det som er viktig her: Å få slutt på voldtekter. Vi må kunne snakke om kulturforskjeller og grunner til at ting skjer, uten å bli stemplet som rasister. Og når det er sagt: Være åpne for at også statistikken kan lyve i såpass sensitive saker, her er sikkert store mørketall. 

Anonymkode: 26e9d...c82

Jeg er enig med deg. Dette handler ikke om hudfarge men om kulturforskjeller. Med kultur så mener jeg hva man blir oppdratt til tro er rett og galt, men denne oppfatningen kan ikke frata en for straff. 

Det er ikke greit å tenke på jenter i vestlige kulturer som horer og lovlig bytte for sine lyster bare fordi jentene er fri og gjør som de vil. 

Jeg har bodd i et muslimsk land så jeg kjenner godt til forskjellene. Dette er et sted som vi i Norge tenker på som veldig liberalt. Alikevel så fikk han jeg var sammen med en derfra SMS fra alle mulige om jeg var ute og gikk i gatene alene og kanskje litt lettkledd osv. Nå brydde ikke typen min seg om dette men han viste meg meldingene. Ingen norske menn ville gjort noe slikt, for 'æren' deres er ikke avhengig av hva dama har på seg. Dette har ingenting med voldtekt å gjøre, men det viser hvilken ukultur som finnes. 

Søsteren og jeg var å gikk i Oslo en vinterdag når en 11-12 år gammel gutt med en annen etnisitet syklet rundt oss og rope 'HORE! HORE! HORE!'. Han må jo ha lært dette et sted? Vi var ikke en gang utfordrende kledd, det var vinter. Det å lære barna om et slikt kvinnesyn er ikke greit! 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Dette handler ikke om hudfarge men om kulturforskjeller. Med kultur så mener jeg hva man blir oppdratt til tro er rett og galt, men denne oppfatningen kan ikke frata en for straff. 

Det er ikke greit å tenke på jenter i vestlige kulturer som horer og lovlig bytte for sine lyster bare fordi jentene er fri og gjør som de vil. 

Jeg har bodd i et muslimsk land så jeg kjenner godt til forskjellene. Dette er et sted som vi i Norge tenker på som veldig liberalt. Alikevel så fikk han jeg var sammen med en derfra SMS fra alle mulige om jeg var ute og gikk i gatene alene og kanskje litt lettkledd osv. Nå brydde ikke typen min seg om dette men han viste meg meldingene. Ingen norske menn ville gjort noe slikt, for 'æren' deres er ikke avhengig av hva dama har på seg. Dette har ingenting med voldtekt å gjøre, men det viser hvilken ukultur som finnes. 

Søsteren og jeg var å gikk i Oslo en vinterdag når en 11-12 år gammel gutt med en annen etnisitet syklet rundt oss og rope 'HORE! HORE! HORE!'. Han må jo ha lært dette et sted? Vi var ikke en gang utfordrende kledd, det var vinter. Det å lære barna om et slikt kvinnesyn er ikke greit! 

De fleste av oss er full klar over dette, men reagerer på at man fremstiller voldtekt som et problem som vil forsvinne om man ikke lenger tar i mot ikke-vestlige innvandrere. Det saken i Bergen viste er at subkulturer den unge jenter er fritt vilt også har grobunn i norsk kultur. Det som gjør at de vokser frem er opplevelsen av at en har en status (enten bare som mann eller som mann i en opphøyd posisjon) som gjør at en ikke kan straffes. Dessverre bidrar statistikken som sier at svært få kvinner anmelder og nesten ingen anmeldelser ender i domfellelse til det. Ingen som kjenner til den saken ut over overskrifter tror at de er uskyldige. 

Anonymkode: eb42b...9c2

De fleste av oss er full klar over dette, men reagerer på at man fremstiller voldtekt som et problem som vil forsvinne om man ikke lenger tar i mot ikke-vestlige innvandrere. Det saken i Bergen viste er at subkulturer den unge jenter er fritt vilt også har grobunn i norsk kultur. Det som gjør at de vokser frem er opplevelsen av at en har en status (enten bare som mann eller som mann i en opphøyd posisjon) som gjør at en ikke kan straffes. Dessverre bidrar statistikken som sier at svært få kvinner anmelder og nesten ingen anmeldelser ender i domfellelse til det. Ingen som kjenner til den saken ut over overskrifter tror at de er uskyldige. 

Anonymkode: eb42b...9c2

Som jeg skrev lenger oppe, vi har nok voldtekstmenn i Norge vi trenger ikke å importere flere. 

Jeg har aldri sagt at voldtekt vil forsvinne om vi fjerner innvandrere, men at antall tilfeller vil gå ned er jeg ganske sikker på. De fyrene i denne saken som sitter og ler når offeret gråter trenger vi ikke her i Norge. 

Anonym bruker skrev (På 24.1.2025 den 17.07):

Etnisitet har alt å si i slike saker. Det gir vesentlig informasjon for hvordan vi skal forholde oss til masseinnvandring og mangfold. Tror du nordmenn ønsker nye landsmenn av denne typen? Skal vi ikke få vite hva vi oppfordres til å hylle samstemmig?

Om nordmenn gjør det samme har ingen relevans. Er det ikke nok med de voldtektene våre egne landsmenn sørger for? Skal vi betale milliarder av kroner for å få flere? 

Dessuten vet vi alle at nasjonsløse mennesker er lik foreldreløse mennesker. Mange av disse er begge deler. De føler mindre ansvar, de har ingen referanserammer som korrigerer dem. Hvem skal de liksom stå til ansvar for? De fleste nordmenn har et solid nettverk av familie og slekt, som aldri ville akseptert en slik oppførsel. Det er på tide at du våkner opp, hvis du skal rettferdiggjøre at du har stemmerett i det samfunnet du lever i.

Anonymkode: d1c90...9a5

On 1/24/2025 at 9:13 PM, Anonym bruker said:

Rasister fordi dem fortseller sannheten?

Anonymkode: 20e92...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...