Gå til innhold

Noen som har vært på Rhodos? Hvor er det best å bo?

Anbefalte innlegg

Vi kom over billige flybilletter til Rhodos idag i sommerferien og slo til å bestilte. Men hvor er det best å bo? Ønsker strand som er langgrunn, sandstrand og ikke for mye bølger.  Og selvfølgelig et sentrum hvor man kan gå å spasere og spise om kveldene. Hvilke del av øyen ville du anbefalt?

Anonymkode: 6b919...9da

Fortsetter under...

Rhodos er kjent for litt steinete sand, så badesko er vel anbefalt uansett?

De fineste strendene er det lite offentlig plass på, hotellene osv eier deler av strendene og de stedene som er "åpne for alle" må man leie strandstol og det er dyrt.

Sjekk tripadvisor.

https://no.tripadvisor.com/Attractions-g189449-Activities-c61-t52-Rhodes_Dodecanese_South_Aegean.html

Anonymkode: 64964...6e5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rhodos er kjent for litt steinete sand, så badesko er vel anbefalt uansett?

De fineste strendene er det lite offentlig plass på, hotellene osv eier deler av strendene og de stedene som er "åpne for alle" må man leie strandstol og det er dyrt.

Sjekk tripadvisor.

https://no.tripadvisor.com/Attractions-g189449-Activities-c61-t52-Rhodes_Dodecanese_South_Aegean.html

Anonymkode: 64964...6e5

Eh, på vestsiden, ja, en del steiner, og der er det få turiststeder. 
Langgrunn sandstrand i mange km i Faliraki, offentlig forresten. 

Anonymkode: bf40c...424

Helt klart vestkysten som har finest strender. De har en utrolig flott strand perfekt for surfing der. Lite turister der og hvis man ikke er avhengig av typiske turist tavernaer med meny på svensk så ville jeg definitivt bodd der ute. Hvis bølger er helt utelukket så ville jeg sett på Lindos. Sjekk ut Prasonisi beach😊

Endret av mamma til adhd gutt<3

Vil dere bo i Rhodos by så er det en bitte liten sandstrand jeg fant da vi var der, mener det var i nærheten av gamlebyen. Bare gå langs promenaden. Ikke så mye folk der heller. Ellers enig i at det er fint rundt Faliraki. Vi bodde i Haraki (veldig chill, men bussene kommer når de føler for det så lei bil 😄) halve turen og halve i byen. Neste gang vil jeg bo noen dager på Symi.

Anonymkode: badd7...6c6

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vil dere bo i Rhodos by så er det en bitte liten sandstrand jeg fant da vi var der, mener det var i nærheten av gamlebyen. Bare gå langs promenaden. Ikke så mye folk der heller. Ellers enig i at det er fint rundt Faliraki. Vi bodde i Haraki (veldig chill, men bussene kommer når de føler for det så lei bil 😄) halve turen og halve i byen. Neste gang vil jeg bo noen dager på Symi.

Anonymkode: badd7...6c6

Symi er herlig😊. Faliraki har ok strand , men er partysted nummer en på Rhodos og ellers er tivoli stemningen høy med alt som hører med.

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

https://www.rhodos-reiseguide.com/tsambika-strand/

her var jeg for noen år siden. Veldig fin strand. 

Anonymkode: 06a9a...c87

Faliraki har også som flere nevner fine strender, men det er veldig «Syden». Kommer litt an på hva dere ønsker. Er uansett ikke langt inn til Rhodos by som er fin å se. 

Anonymkode: 06a9a...c87

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Noen som har vært på Mythos Beach Resort? Vil du anbefale dette stedet for mor og tenåringsdatter som ønsker sol og strand, samt bra standard på hotell og mat?

Anonymkode: cc511...40c

Jeg har ikke vært på akkurat dette hotellet, men tilsvarende i området. Slike hoteller er ofte praktisk for barnefamilier som ønsker barneklubber og enkel tilgang til mat. Jeg ville ikke dratt dit med en tenåring hvis jeg var opptatt av god standard på hotell og mat. Det er ofte maten folk klager på når det kommer til all inc hotell og det skal være HØY standard og gjerne voksen hotell for at buffet mat skal gå under « bra standard « . Jeg ville funnet et mindre hotell med frokost inkludert. Da kan dere spise god mat på forskjellige restauranter. Litt mindre støy og bråk blir det da også😊. Les deg godt opp på hotellets anmeldelser. Både Tripadvisor og selskapets egne. 

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Tusen takk for svar alle sammen. Blir nok østsiden på oss.

hi

Så bra dere fant et sted som passer godt! Anbefaler dere å leie bil også . Øyen byr på mye Forskjellig og det er verdt det å leie bil😊

mamma til adhd gutt&lt;3 skrev (8 timer siden):

Så bra dere fant et sted som passer godt! Anbefaler dere å leie bil også . Øyen byr på mye Forskjellig og det er verdt det å leie bil😊

Ja det skal vi. Vi elsker å utforske stedene vi er på så vi låner alltid bil. Gleder meg, ikke vært på Rhodos før, men to andre greske øyer og det er så nydelig der 🤩

hi

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja det skal vi. Vi elsker å utforske stedene vi er på så vi låner alltid bil. Gleder meg, ikke vært på Rhodos før, men to andre greske øyer og det er så nydelig der 🤩

hi

Høres bra ut!!! Min anbefaling er å leie hus/ leilighet 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...