Gå til innhold

Flere som har sett serien om familien Nerdrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Interessant serie, men for en snodig skrue Odd Nerdrum er🙂z

Anonymkode: 9caf4...57c

Skrevet

Likte programmet. Alle trenger ikke være like. 😊

Skrevet

Har sett den ja. Synes det var interessant og forfriskende. De mener det de mener og jobber med det de jobber med og står på det uansett hva andre måtte mene. Og det er en fin ting! Odd Nerdrum er blitt litt sutrete, men han er ikke den eneste mannen som blir det på sine eldre dager! 

Anonymkode: a4fc7...4d3

Skrevet

Jeg likte serien, fint med mennesker som ikke lever helt A4 synes jeg.

Odd selv er en gammel mann med asbergers, gammel nok til å være seg selv uten noe filter og det er helt greit synes jeg. De yngre familiemedlemmene har styrke nok til å takle det.

Fint med en familie hvor alle får lov å være seg selv.

Anonymkode: ce5d3...55c

Skrevet

Interessant, men hva lever egentlig alle de menneskene av? 

Anonymkode: 2aa7f...05a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Interessant, men hva lever egentlig alle de menneskene av? 

De selger malerier, kunstbøker, diktbøker, lager podkaster osv.

Ser du på skattelistene for Larvik tjente vel Odd 19 mill i 2022. Lever greit av det....

Skrevet

Jeg så en del av den. Men helt ærlig ble jeg ganske lei, mye gnål om modernisme, ble litt hakk i plata etter hvert. Originale, men en smule ensporet. 

Anonymkode: e8ea9...849

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De selger malerier, kunstbøker, diktbøker, lager podkaster osv.

Ser du på skattelistene for Larvik tjente vel Odd 19 mill i 2022. Lever greit av det....

Ja, har de 22 millioner i årsinntekt klarer de seg nok, men de er mange, men de andre tjener kanskje også litt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, har de 22 millioner i årsinntekt klarer de seg nok, men de er mange, men de andre tjener kanskje også litt.

Virker som de lever på Odd.

Anonymkode: 5babc...31e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Virker som de lever på Odd.

Tenker de kommer langt med 22 mill…ser jo ikke ut som en familie som er materialistiske eller lever overdådig luksus. 

Skrevet (endret)

Drepende kjedelig serie. Fyren kunne male, vil si det er masse modernisme i hans tidligere malerier, modernisme er ikke én ting. Han kan være en fantastisk maler. Men, dette hoffet hans av middels begavede malere som virker å holdes nede av geniet, inkludert hans klovneaktige sønn, orker jeg ikke se på. det blir for pinlig.

Fatter ikke at folk synes dette er underholdende. Sløsing av tid

Endret av Havhesten2017
Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg så en del av den. Men helt ærlig ble jeg ganske lei, mye gnål om modernisme, ble litt hakk i plata etter hvert. Originale, men en smule ensporet. 

Anonymkode: e8ea9...849

De er veldig ensporet, mye overdådig pjatt

Skrevet

Synes det er superinteressant, men legger også merke til at det virker som om alle lever på Odd N/far i huset. De er spesielle i alt, inkludert klærne, men jeg synes det er kult og vakkert! Synes det va sterkt da han fortalte at han som 50 åring fikk vite at faren ikke er hans  far likevel og at faren hadde vært stygg med Odd. Han var sønn  av en tysker, vondt å forstå som 50 åring at det var det som var årsak til den dårlige behandlingen han fikk. Mange bikker under av langt mindre årsaker. Sterk fyr som har nådd langt!

Skrevet

Spør du meg er Odd den mest normale i den familien. Riktignok litt paranoid som fort tror at folk er ute etter han hvis de kommer med andre ideer. Men ellers en fyr som er seg selv.

Alle de andre spiller jo en rolle hele tiden. Alle er strengt oppdratt på at det bare er en sannhet. Og så virker det som at de som familie har en selvforsterkende gruppeillusjon at slik skal det være, så må alle finne sin rolle.

Anbefaler dere å høre Sommer i P2, med en av døtrene fra hans første ekteskap. Hun er ikke kjip mot faren på noe vis, men hun forklarer ganske godt hva slags oppdragelse de fikk. Og hvordan hun gjorde opprør. Jeg er ikke så sikker på om hun hadde hatt mulighet til det opprøret hadde det ikke vært for skilsmissen.

Anonymkode: a4044...b52

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spør du meg er Odd den mest normale i den familien. Riktignok litt paranoid som fort tror at folk er ute etter han hvis de kommer med andre ideer. Men ellers en fyr som er seg selv.

Alle de andre spiller jo en rolle hele tiden. Alle er strengt oppdratt på at det bare er en sannhet. Og så virker det som at de som familie har en selvforsterkende gruppeillusjon at slik skal det være, så må alle finne sin rolle.

Anbefaler dere å høre Sommer i P2, med en av døtrene fra hans første ekteskap. Hun er ikke kjip mot faren på noe vis, men hun forklarer ganske godt hva slags oppdragelse de fikk. Og hvordan hun gjorde opprør. Jeg er ikke så sikker på om hun hadde hatt mulighet til det opprøret hadde det ikke vært for skilsmissen.

De virker nesten litt hjernevasket.

Skrevet

Litt langdradd, men likte den. Lo høyt da de skulle frakte bildene hans til Polen og han satte seg på en stol og studerte sine egne bilder mens de andre bar dem ut, fikk servering av elevene sine og han virkelig nøt sin egen kunst. 

Anonymkode: f2d5d...df5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg likte serien, fint med mennesker som ikke lever helt A4 synes jeg.

Odd selv er en gammel mann med asbergers, gammel nok til å være seg selv uten noe filter og det er helt greit synes jeg. De yngre familiemedlemmene har styrke nok til å takle det.

Fint med en familie hvor alle får lov å være seg selv.

Men får de egentlig lov til å være seg selv? Tenker blant annet på dattera som fortalte at hun likte moderne musikk. Husker ikke helt hva hun sa om det, men det var jo fyfy blant de andre. De er jo veldig formet av måten de er oppvokst på, og er spesielle for oss andre utenfor og tilsynelatende «seg selv», men usikker på hvor akseptert det hadde vært om man hadde elsket andre ting enn gjengen der står for…

Anonymkode: f2d5d...df5

Skrevet

For en herlig gjeng! Do no harm, og det lever de etter. De koser seg i sin egen lille boble, og han er jo unektelig stolt av egne prestasjoner. Jeg kan ikke kunst, men jeg ser jo mannen er flink. Og han lever og ånder for at andre skal få nyte. Jeg tror ikke han hadde brydd seg om han ikke solgte ett eneste bilde, han bare ønsker å produsere. 

Anonymkode: aa0dc...fed

Skrevet

Jeg har sett bare litt. Jeg liker Nerdrum, vi trenger slike raringer i samfunnet. Han er en flink maler. Det er morsomt å høre hvor dypsindige resten av gjengen liksom skal være. Fin gjeng synes jeg. De gjør ikke mye galt, viser bare en alternativ måte å leve på. De er heldig som kan leve så sakte. Jeg lurer på hvor mange gamle damer som følger serien med det famøse penismaleriet til Odd på netthinnen 😂. Slike stunt er alltid heldig for kunstnerkarrierer, all oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Det eldste trikset i boka funker aller best. 

Anonymkode: 3b5f0...942

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

De virker nesten litt hjernevasket.

Vet ikke om hjernevasket er riktig. Men sterkt preget av en far og mor som er tydelige på sine verdier, og på sine fiendebilder, så tenker jeg det blir litt sånn.

Og kanskje er mor spesielt god på å la barna utfolde seg fritt innenfor de gitte rammene. Barn som får lov til å utforske verden når de er nysgjerrige, i stedet for at det prakkes på dem kan bli mer selvstendige. Men jeg tror også at de aldri har fått velge mellom verdier, og tydelig kommunisert hva som er innafor.

Litt sånn Kardemommebyaktig føler jeg. Så lenge du følger reglene, så kan du få gjøre som du vil 😉

Hvis du leser intervjuer med tidligere elever som har forlatt gården, så påpeker de jo at det ikke er lov å stille spørsmål ved Odds syn på modernismen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du leser intervjuer med tidligere elever som har forlatt gården, så påpeker de jo at det ikke er lov å stille spørsmål ved Odds syn på modernismen. 

Han er nok en humørsyk stabeis. Som mange gamle menn. Så lenge familien er inngjerdet, og er der frivillig, er det bare morsomt synes jeg. Ikke noe å rakke ned på etter min mening.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Han er nok en humørsyk stabeis. Som mange gamle menn. Så lenge familien er inngjerdet, og er der frivillig, er det bare morsomt synes jeg. Ikke noe å rakke ned på etter min mening.

Innegjerdet og frivillig 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...