Gå til innhold

Å la barnet tutte på leker og bamser før man kjøper?

Anbefalte innlegg

Har en venninne som har kanskje blitt litt løyen i hodet etter hun fikk sin første.

Nå vet jeg ikke om andre gjør dette. Men hun er slik som gir leke/bamsen til 1 åringen sin før de har kjøpt det, og da ender jo babyen med å putte i munn og soggle på det og gir da sukklete bamse/leke til kasse ansatte, når de betaler æsj!. Dette har jeg aldri gjort selv med eget barn.. 

Da jeg traff henne i går skulle hun kjøpe en mellomstor bamse til barnet. Barnet sto og tuttet på den lenge før vi gikk ut i selv og da skulle venninnen min likevel ikke kjøpe den og la den igjen før vi gikk til selv betalingskassen.  Synes det er veldig ugreit. Men virker som dette er helt ok hos henne

Anonymkode: 98c2e...eca

Fortsetter under...

Jeg tror at du har blitt litt løyen i hodet av at folk rundt deg får barn? En ettåring som biter på ting er ikke ekkelt, men hun bør selvsagt bare la den få ting som de skal kjøpe. 

Anonymkode: 1688a...27b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror at du har blitt litt løyen i hodet av at folk rundt deg får barn? En ettåring som biter på ting er ikke ekkelt, men hun bør selvsagt bare la den få ting som de skal kjøpe. 

Anonymkode: 1688a...27b

Ikke i det hele lol. 
Nei helt normalt men ekkelt å la en bamse med masse sikkel igjen uten å kjøpe. 

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Har en venninne som har kanskje blitt litt løyen i hodet etter hun fikk sin første.

Nå vet jeg ikke om andre gjør dette. Men hun er slik som gir leke/bamsen til 1 åringen sin før de har kjøpt det, og da ender jo babyen med å putte i munn og soggle på det og gir da sukklete bamse/leke til kasse ansatte, når de betaler æsj!. Dette har jeg aldri gjort selv med eget barn.. 

Da jeg traff henne i går skulle hun kjøpe en mellomstor bamse til barnet. Barnet sto og tuttet på den lenge før vi gikk ut i selv og da skulle venninnen min likevel ikke kjøpe den og la den igjen før vi gikk til selv betalingskassen.  Synes det er veldig ugreit. Men virker som dette er helt ok hos henne

Det er veldig mange småbarnsmødre som er fullstendig blåste i hodet. Hun er en av mange. Det er litt sånn, min unge er det ikke farlig med, null problem å skifte bleie på min unge, men ikke andres. Akkurat som om ungen deres er unik. 

Anonymkode: 5a25e...8a9

Som tidligere butikkansatt var det ikke veldig hyggelig å få en nedsikla leke, eller annet, i kassa som skulle betales for. Ikke er det muligheter for å vaske seg på hendene etterpå før man ekspederer andre kunder heller. Så det spyttet spres for å si det sånn. Men verre med de som gir barna sine frukt i butikken, og kommer med et bananskall til kassa. "Ungen var så sulten, så fikk en banan. Vet ikke hvordan du slår den inn jeg". Altså, du er en tyv, og har gjort ungen din til en tyv også. Får ikke slått inn riktig pris på en vektvare i etterkant. Så mange ganger jeg hadde lyst å legge hånda på vekta, så de måtte betalte dyrt for den bananen. 

Anonymkode: c2173...7dc

Det har jeg aldri tenkt på at har vært noe problem med mine barn da de var små, de fikk selvfølgelig lov å holde leken sin når vi gikk til kassa for å betale og de fikk nok i blant ta i en leke i butikken når vi gikk rundt og tittet også og lekene ble ikke våte og klissete for det altså. Jeg tror du overdriver problemet her, han sutter og sikler (regner med det er det du mener?) sikkert ikke såå mye?

Anonymkode: 8a7e6...c8e

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det har jeg aldri tenkt på at har vært noe problem med mine barn da de var små, de fikk selvfølgelig lov å holde leken sin når vi gikk til kassa for å betale og de fikk nok i blant ta i en leke i butikken når vi gikk rundt og tittet også og lekene ble ikke våte og klissete for det altså. Jeg tror du overdriver problemet her, han sutter og sikler (regner med det er det du mener?) sikkert ikke såå mye?

Enkelte barn sikler en god del, spesielt når de får tenner. Mine gjorde i hvert fall det. Kunne ikke falt meg inn å tenke at noen andre enn vi foreldre synes det er sjarmerende. 

Som foreldre tåler man diverse kroppsvæsker fra egne unger som en ikke ville vært like tolerant ovenfor om det var noen andres. Er noe med å se den selv om man er i babybobla. 

Anonymkode: 6b482...40a

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Synes ikke det er greit at ungen sutter på leken før hun har betalt for den, og det er i alle fall IKKE greit å la ungen sutte på en bamse og så IKKE kjøpe den!!

Anonymkode: e956c...aa3

Dette har liksom aldri noe jeg selv har gjort, alltid kjøpt før jeg har gitt min da hun var baby. Pluss hennes baby begynner å få flere tenner så derfor sikkler barnet mer en vanlig

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Enkelte barn sikler en god del, spesielt når de får tenner. Mine gjorde i hvert fall det. Kunne ikke falt meg inn å tenke at noen andre enn vi foreldre synes det er sjarmerende. 

Som foreldre tåler man diverse kroppsvæsker fra egne unger som en ikke ville vært like tolerant ovenfor om det var noen andres. Er noe med å se den selv om man er i babybobla. 

Ok...mine sikla ikke så det var aldri et problem her. Men selvom jeg ser at enkelte barn sikler endel så har ingen av barna jeg kjenner sikla så mye at de ikke kan holde en leke mens man går for å betale. Og hvis man uansett skal kjøpe leken så får de ansatte tåle det og klare å skanne varen, den er neppe søkkvåt over det hele og litt får man tåle av små kunder. Hadde jeg hatt en som sikla så mye at leken ble våt så hadde jeg ikke latt barnet holde på med leker vi ikke skulle kjøpe, men som sagt har jeg aldri opplevd så ekstrem sikling og jeg har jobbet i barnehage. Sannsynligvis kommer det ofte mye verre ting på varer voksne tar i....

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ok...mine sikla ikke så det var aldri et problem her. Men selvom jeg ser at enkelte barn sikler endel så har ingen av barna jeg kjenner sikla så mye at de ikke kan holde en leke mens man går for å betale. Og hvis man uansett skal kjøpe leken så får de ansatte tåle det og klare å skanne varen, den er neppe søkkvåt over det hele og litt får man tåle av små kunder. Hadde jeg hatt en som sikla så mye at leken ble våt så hadde jeg ikke latt barnet holde på med leker vi ikke skulle kjøpe, men som sagt har jeg aldri opplevd så ekstrem sikling og jeg har jobbet i barnehage. Sannsynligvis kommer det ofte mye verre ting på varer voksne tar i....

Enkelte av dere mødre er virkelig noe for dere selv altså - enspora, egoistiske og sekvopptatte så det holder.

Anonymkode: 7879d...851

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Det gjør det på ingen måte noe som er greit å gjøre, bare fordi du ikke har opplevd at det er en utfordring. Enkelte barn både sikler og gulper, en kan ikke forvente at andre enn foreldre synes det er like stas. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...