Gå til innhold

Hva er normalt og hva er riktig / feil her?

Anbefalte innlegg

Hva som er normalt er vel relativt. Men er det innafor å besøke gravsted til familie og legge igjen en ting på grava? Som f eks et hjerte, figur etc? Eller er det forbeholdt de nærmeste pårørende? Er veldig redd for å tråkke over en grense 

Anonymkode: 4e807...056

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva som er normalt er vel relativt. Men er det innafor å besøke gravsted til familie og legge igjen en ting på grava? Som f eks et hjerte, figur etc? Eller er det forbeholdt de nærmeste pårørende? Er veldig redd for å tråkke over en grense 

Jeg ville satt pris på det. Men ville nok gått for blomster selv.

Anonymkode: 6e237...d35

Min svoger døde for fire år siden. Og ved flere anledninger har det blitt lagt ned gjenstander på graven hans. Kun den ene tingen fant vi ut hvor kom fra. 

Hele familien vår syntes dette er utrolig hyggelig, og vi setter stor pris på det ❤️

Anonymkode: 931f5...43f

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Min svoger døde for fire år siden. Og ved flere anledninger har det blitt lagt ned gjenstander på graven hans. Kun den ene tingen fant vi ut hvor kom fra. 

Hele familien vår syntes dette er utrolig hyggelig, og vi setter stor pris på det ❤️

Anonymkode: 931f5...43f

Så bra, for det er jo godt å se at han blir husket av andre en. Familien også? 

Det spørs litt hva slags relasjon man har til vedkommende tenker jeg. Er det en i din slekt så er det innafor. Har du vært elskerinnene til en gift mann og legger igjen hjerte med «elsker deg» så er det ikke innafor da det vil gi mye hodebry for gjenlevende familie. 
Det går også an å sende en koselig melding til en i familien og i tillegg skrive «var innom graven til xxx i dag og la igjen en engel/et hjerte/et lys». Det hadde jeg satt pris på, for jeg hadde lurt veldig om det dukket opp ukjente ting på graven til mannen min 😊

Anonymkode: 75d90...003

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det spørs litt hva slags relasjon man har til vedkommende tenker jeg. Er det en i din slekt så er det innafor. Har du vært elskerinnene til en gift mann og legger igjen hjerte med «elsker deg» så er det ikke innafor da det vil gi mye hodebry for gjenlevende familie. 
Det går også an å sende en koselig melding til en i familien og i tillegg skrive «var innom graven til xxx i dag og la igjen en engel/et hjerte/et lys». Det hadde jeg satt pris på, for jeg hadde lurt veldig om det dukket opp ukjente ting på graven til mannen min 😊

Anonymkode: 75d90...003

Det er helt sant. Jeg er i nær slekt, men ikke nærmeste pårørende. Tenker jeg skal spørre om de synes det er greit før jeg evt gjør det, slik at de kan bestemme. Et lys er jo greit for det brenner jo ut og kastes. Om jeg kjøper en liten engel etc kan den jo stå der en stund så kan de jo fjerne den etterhvert om de vil. Tror de tenker det er greit og kanskje godt også. Men vet dette er en smertefull sorg for de, også for meg og resten av familien, så vil ikke tråkke på. Og det er veldig greit som du sier at man vet hvem som har vært der, spesielt om det legges ned en ting. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...