Anonym bruker Skrevet 22. januar #2 Skrevet 22. januar Jeg er også nybegynner. I starten jogget jeg tre km. Nå er jeg oppe i rundt fem km, på 35-40 minutter. (Inkludert rolig oppvarming og nedtrapping, på 35-40 minutter). Målet mitt er å kunne løpe en mil på Max en time, 2-3 ganger i uka. Det tror jeg er et ganske overkommelig mål. Anonymkode: bbc6a...6fd
Anonym bruker Skrevet 22. januar #3 Skrevet 22. januar Jeg løper ca 5 km. Men går noen av oppoverbakkene, slik at pulsen ikke blir før høy midt i runden - da orker jeg nemlig ikke å løpe så mye etter at den har blitt for høy. Da jeg startet å løpe, så løp jeg på puls. Dvs at jeg løp til pulsen ble 160 og så gikk jeg til den roet seg, og løp videre. På den måten ble det naturlige intervaller. Lot den gå opp mot makspuls mot slutten av runden. Men jeg klarer fortsatt ikke løpe noe særlig mer, hvis jeg går opp i for høy puls for tidlig i runden. Anonymkode: 0bfa6...2c1
Anonym bruker Skrevet 22. januar #4 Skrevet 22. januar Har holdt på i ca 1,5 mnd nå. Løper tre ganger i uka og varierer mellom intervaller i ca en halvtime, rolig jogg i 8 km eller så fort jeg klarer i 5 km. Klarer nå 5 km på 32 minutter. Målet er 30 minutter. Puls er veldig individuelt, og jeg har 170 uansett når jeg jogger rolig, og kan fint tåle ganske lenge på 185. Anonymkode: 782ae...215
Anonym bruker Skrevet 22. januar #5 Skrevet 22. januar Jeg er ikke en løper men liker å løpe når jeg ikke orker å tenke. Trener vekter 4 ganger i uken og løper 2 ganger. Løper som regel rundt 8-12 km hver gang. Alt mellom 40 min -1,5 time hver gang. Prøver å ha en rolig langkjøring i uken blir puls ikke skal gå over sone 2. da løper jeg rundt 10-15 km. Og en litt hurtigere. Enten intervall eller terskelløp. Så alt fra 9km/t til 14 km/t. løper mila på rundt 54-56 min. Blir liksom ikke bedre men prioriterer det heller ikke. Har mølle og ser på Netflix eller tar meg en løpetur ute hvis været er bra. Anonymkode: ef4b3...147
Anonym bruker Skrevet 22. januar #6 Skrevet 22. januar Fra intervalltrening via 45-min hurtig langkjøring til 3-timersturer. Anonymkode: f4386...aa2
frk Nilsen Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar (endret) Har et nyoperert kne så kan ikke løpe før tidligst til sommeren, men svarer hva jeg pleide å gjøre før jeg ble skadet. Mellom 30-60.min. I ukedagene ble det mest rundt 30-35.min(rolig, intervall, tempo), mens søndagsturen kom på 50-70.min. Gleder meg til jeg kommer i gang igjen! Endret 22. januar av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar Løper 2-4 ganger i uka, stort sett 3 ganger. 5 km ute, 5 km intervall mølle, eller raske intervaller som tar maks 15 min på mølla. Når det blir varmere i været, og bedre å løpe ute, blir det noen 10 km innimellom på helg også, men de kommer kun når dagsformen er bra 😅 Begynte å løpe i fjor, så ganske nybegynner enda. Og fikk raskt beinhinnebetennelse fordi jeg var for ivrig. Så er litt forsiktig med både hyppighet, lengde og underlag for å ikke gjøre det verre. Anonymkode: 6649d...ccc
monty12 Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar Alt fra 30 minutter til to timer. Mange av øktene blir 45-60 minutter.
Anonym bruker Skrevet 23. januar #10 Skrevet 23. januar Jeg løper en løype som tar ca 20 min. Med klesskift, uttøying og dusj blir det ca en time til trening. Det er nok for meg. Jeg tror det er viktig å begrense det for å kunne holde på regelmessig. Anonymkode: 903d7...d2c
Anonym bruker Skrevet 23. januar #11 Skrevet 23. januar Løper hver dag. Alt fra 2km til 1 mil. Anonymkode: 68a7a...bc0
Optatium Skrevet 23. januar #12 Skrevet 23. januar Løper gjennomsnittlig tre økter i uke, aldri mindre enn 5km, sjeldent mer enn 8km. Det handler om tidsbruk, så ofte blir det 5km for da går det rundt 40 min med oppvarming og nedkjøling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå