Gå til innhold

Ap's valg i morgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper de tar til fornuft og ikke går videre med EU-engeripakker for det kan bli dyrt for oss.  

En ting er gjøre eksisterende bygningsmassen i sør-Europa grønner, der må man i værste fall bare bytte ut en varmepumpe, mens her må vi etterisolere, bytte vinduer, bytte tak, vannbåren varme, varmepumpe osv. Det vil bli dyrt både for de i enebolig, leiligheter og de som leier. 😡

Økte strømpriser fører også til at bedrifter ikke lenger har råd til å holde åpent i Norge. 

Så håper Sp forlater regjeringen nå om Ap prøver å få dette igjenom. 

Jeg er for et grønnere klima men tenker at det først og fremst handler om å delvis få ned utslipp her i landet og delvis legge økonomisk press på de landene som er værst i klassen. 

Anonymkode: 34491...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det ikke er mer motstand mot dette. Ser veldig lite informasjon eller kritikk, tror mange ikke engang har hørt om det.

Anonymkode: 1e745...df1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at det ikke er mer motstand mot dette. Ser veldig lite informasjon eller kritikk, tror mange ikke engang har hørt om det.

Enig, men vi er litt for opptatt med Trump, Gaza og influensere til at avisene gidder å skriver om det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er alt for mye som skjer uten at vi får høre om det. En kan ikke forvente at befolkningen følger med i politikken på denne måten. Om Ap ønsker å legge igjen en drittpakke til en blå regjering har de nå en god mulighet. Det er det politikk handler om. Vi har allerede høyeste nivå av forgrønning innenfor byggebransjen, og de enorme merkostnadene det påfører oss som alltid må betale regningen for grønn fantatisme uten hensyn til geografi, klima og virkelighet. 

Alle klimatiltak i Norge burde fryses i 10 år. Så fikk andre nasjoner en mulighet til å komme etter. Vi har egen ren energi, og vi har et større energibehov enn de i Sør- Europa. Og vi kjører el-bil. Vi er allerede langt foran de fleste andre nasjoner. Nå må befolkningen snart få innflytelse. Vi gidder ikke flere egotripper fra norske globalistiske politikere.

Anonymkode: 49602...511

Skrevet

Spent på hvordan de stiller seg til bygningsdirektivet. Har laget tråd om det her før da den ble vedtatt i EU. 

Nå tror jeg at dagens regjering blir skiftet ut denne høsten, men det gir indikasjon på hvor man legger listen. 

Anonymkode: caba8...3cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er alt for mye som skjer uten at vi får høre om det. En kan ikke forvente at befolkningen følger med i politikken på denne måten. Om Ap ønsker å legge igjen en drittpakke til en blå regjering har de nå en god mulighet. Det er det politikk handler om. Vi har allerede høyeste nivå av forgrønning innenfor byggebransjen, og de enorme merkostnadene det påfører oss som alltid må betale regningen for grønn fantatisme uten hensyn til geografi, klima og virkelighet. 

Alle klimatiltak i Norge burde fryses i 10 år. Så fikk andre nasjoner en mulighet til å komme etter. Vi har egen ren energi, og vi har et større energibehov enn de i Sør- Europa. Og vi kjører el-bil. Vi er allerede langt foran de fleste andre nasjoner. Nå må befolkningen snart få innflytelse. Vi gidder ikke flere egotripper fra norske globalistiske politikere.

Men her tenker jeg media har et ansvar. Debatten i går handlet om Panamakanalen, men burde handlet om hva denne EU-energipakke vil bety for hver enkelt. 

Avisene burde komme på banen og skrive om hva dette vil bety for deg osv. Vi har nettopp sjekket hvordan vårt borettslag ligger an og det er svært lite som kan gjøres for en 'billig' penge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men her tenker jeg media har et ansvar. Debatten i går handlet om Panamakanalen, men burde handlet om hva denne EU-energipakke vil bety for hver enkelt. 

Avisene burde komme på banen og skrive om hva dette vil bety for deg osv. Vi har nettopp sjekket hvordan vårt borettslag ligger an og det er svært lite som kan gjøres for en 'billig' penge. 

Det er skrevet en del, men det blir ikke liggende på toppen så lenge. 

Forøvrig enig i at dette burde opp som tema på debatten. Mulig å sende tips. Huseiernes landsforbund virket til å være de eneste som reagerte da dette ble vedtatt. Det vil ha en enorm økonomisk betydning for nordmenn. 

Skrevet

Jeg er AP velger på min hals, men her mener jeg at de tar feil. Jeg tror også at de garantert taper valget om de trumfer det gjennom. 

Anonymkode: 43d60...8ca

Skrevet

Å trumfe dette gjennom er det samme som å sette mange folk på gata eller i dyp gjeld.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Å trumfe dette gjennom er det samme som å sette mange folk på gata eller i dyp gjeld.

Jo men nå er det vanlige folk sin tur....til å bo på gata 😂. Sorry måtte bare.

Jeg tviler det blir så gale men spørs om det ikke blir et stort verditap på boliger p.g.a. energi-merkingen av boligen gjør at verdien synker. 

Skrevet

Tråden har ingen interesse. Det er andre ting som opptar folk enn strøm.. våkn opp!

Og igjen løper VG ærend for miljøsosialistene som sympatiserer med andre sosialister (EU altså), trenger vi virkelig slike "kommentarer"? 

https://www.vg.no/nyheter/i/rP3Oj0/regjeringen-den-siste-sesongen-kan-bli-den-mest-dramatiske

Det bør være et visst kompetansenivå før en uttaler seg på forsiden av Norges største avis.

Alle skjønner at disse direktivene vil koste oss enda ei formue. Og alle har rett. Heldigvis er det kommentarfelt. Bra av VG. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.1.2025 den 17.38):

Tråden har ingen interesse. Det er andre ting som opptar folk enn strøm.. våkn opp!

Og igjen løper VG ærend for miljøsosialistene som sympatiserer med andre sosialister (EU altså), trenger vi virkelig slike "kommentarer"? 

https://www.vg.no/nyheter/i/rP3Oj0/regjeringen-den-siste-sesongen-kan-bli-den-mest-dramatiske

Det bør være et visst kompetansenivå før en uttaler seg på forsiden av Norges største avis.

Alle skjønner at disse direktivene vil koste oss enda ei formue. Og alle har rett. Heldigvis er det kommentarfelt. Bra av VG. 

Her inne er det stort sett overfladiske ting som interesserer desverre. Å få i gang en disksjon om noe seriøst er som regel dødfødt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.1.2025 den 16.41):

Jo men nå er det vanlige folk sin tur....til å bo på gata 😂. Sorry måtte bare.

Jeg tviler det blir så gale men spørs om det ikke blir et stort verditap på boliger p.g.a. energi-merkingen av boligen gjør at verdien synker. 

Kan jo bare se til Canada, så har du fremtiden til Norge i ei glasskule. 

Skrevet

Jeg skulle så inderlig gjerne fått skyflet Vedum og kompani grundig ut av regjeringskontorene. Bytt de gjerne ut med dyktige folk fra SV. 

Anonymkode: 20166...4f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skulle så inderlig gjerne fått skyflet Vedum og kompani grundig ut av regjeringskontorene. Bytt de gjerne ut med dyktige folk fra SV. 

Anonymkode: 20166...4f7

Akkurat her tror jeg Vedum og SP gagner Norge for en gang skyld. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...