Gå til innhold

Forkjølelsessymptomer men med ubehag lengre ned i brystet enn før

Anbefalte innlegg

Jeg har god erfaring med "vanlige" forkjølelser, dvs. tett nese, hoste, hes/sår hals, slapphet. Får sjelden feber men det har hendt det også. Nå er jeg forkjølet på nytt, men forskjellen fra før er mye styggere hoste(den er litt produktiv da, får opp litt tjukt slim) og et mer prikkende, klemmende ubehag som går lenger ned enn jeg har hatt tidligere, mot brystet og lunger. Jeg har heller ikke feber nå. Skal jeg slå meg til ro med at det bare er en slitsom forkjølelse eller skal jeg ringe fastlegen? Føler meg teit om det bare er en forkjølelse. Samtidig har jeg bekjente som faktisk har hatt lungebetennelse uten feber( den ordinære lb, ikke mykoplasma)

Har vært syk siden lørdag. Om formen ikke bedres etter helgen må jeg jo uansett kontakte ham mtp sykmelding(jobber på tannklinikk så får ikke gjort så voldsomt mye arbeid hjemmefra heller)

Anonymkode: 12c50...f8c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg ville tatt en sjekk. Det kan være lungebetennelse. Det kan også være mykoplasma - jeg hadde ikke feber da jeg fikk lungebetennelse av mykoplasma. 

Anonymkode: b698d...c85

Takk, får ringe og høre om de har en time til meg. Fikk du det påvist ved en prøve eller bare ved å lytte på lunger?

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Takk, får ringe og høre om de har en time til meg. Fikk du det påvist ved en prøve eller bare ved å lytte på lunger?

Prøve

Anonymkode: b698d...c85

Lurt å sjekke.

Jeg hadde lungebetennelse på ferie en gang.  Jeg visste jo ikke at det var lungebetennelse da, så det gikk noen dager før jeg skjønte at dette var alvor og kom meg til lege.  Hadde nok kontaktet legen tidligere om vi hadde vært hjemme. Hostet som om alle innvollene skulle komme opp og da jeg kom inn på legevakten, sa legen at han egentlig ikke trengte å ta verken blodprøve eller å lytte på meg, for han var ikke i tvil hva som feilte meg. Det hørte han selv uten stetoskop. Feber hadde jeg ikke, men prøver og lytting, som han selvfølgelig tok,  etterlot ingen tvil.  Feber, der i mot, hadde jeg ikke. 

Anonymkode: eea8a...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...