Gå til innhold

Noen som er gode på lønnsutregning, jeg får det ikke til å stemme 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om jobb, arbeidsgiver sier det er 245,- i timen, som utgjør ca 540.000 i året. Jeg får ikke det til å stemme. Noen som vet? 

Anonymkode: 6ca21...69c

Skrevet

Hva slags jobb er det? Er det noen tillegg for ubekvem arbeidstid?

Bare 245 kr timen gir ikke så høy årslønn.

Anonymkode: 62f5c...86f

Skrevet

Når man regner ut årslønn så må du legge til feriepenger i regnestykket. I følge mine tall så stemmer nok det han sier

Anonymkode: b138f...982

Skrevet

Vanligvis skal man kunne gange timelønn med 1950 (årstimer i en fulltidsstilling), men noen yrker har et litt annet opplegg her. Ditt regnestykke ender i så fall opp med en årslønn på 477 750 kr, og der derfor et stykke under det du har fått oppgitt som årslønn. Kan det være at det f.eks. er faste tillegg oppå timelønnen som gjør at den egentlig er høyere.  For eksempel at fast timelønn er 245 kroner, men på grunn av xx får du et fast tillegg på omtrent 32 kr timen? Eller at det er lagt opp til turnus/overtid slik at det normalt vil bli såpass mye tillegg der at årslønnen blir beregnet høyere enn det timelønnen tilsier?

Anonymkode: ac5ef...a47

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når man regner ut årslønn så må du legge til feriepenger i regnestykket. I følge mine tall så stemmer nok det han sier

Anonymkode: b138f...982

Årsinntekt er månedslønn x 12, eller antall timer pr år (1950).  Feriepenger regnes ikke med i oppgitt årsinntekt (bortsett fra på selvangivelsen).  Reell  lønn x 12 - ferie + feriepenger opptjent fra året før.

Anonymkode: b15ff...713

Skrevet

Jeg har 270 kroner timen og 527.000 i årslønn. Ganger man din timelønn med 1950 får man 477 750...

Anonymkode: 99553...64d

Skrevet

Ikke nødvendigvis du som ikke er god, for tallet stemmer ikke. 

Anonymkode: 67f93...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...