Gå til innhold

Sykmeldt lærer og selvstudie

Anbefalte innlegg

Ungdommen går første året på vgs og i spansk har lærer vært borte siden midten av desember og skal minimum være borte ut januar. Elevene har selvstudium og må levere inn oppgaver . Hvor lenge er det akseptabelt at dette fortsetter tenker dere? Spansk er et fag ikke alle klarer å lære seg nytt stoff på egen hånd og jeg tenker det må vel på et eller annet tidspunkt kreves vikar? 

Anonymkode: 07194...763

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452170-sykmeldt-l%C3%A6rer-og-selvstudie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ungdommen går første året på vgs og i spansk har lærer vært borte siden midten av desember og skal minimum være borte ut januar. Elevene har selvstudium og må levere inn oppgaver . Hvor lenge er det akseptabelt at dette fortsetter tenker dere? Spansk er et fag ikke alle klarer å lære seg nytt stoff på egen hånd og jeg tenker det må vel på et eller annet tidspunkt kreves vikar? 

Klag til skolen og statsforvalter på manglede undervisning.

Anonymkode: 51b72...fb8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, begynn med det. Må ikke finne på å ta en telefon til skolen og spørre hva de tenker og om det finnes en annen måte. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er akseptabelt i maks 15 minutter. Mangelen på vikarer et et kjempeproblem i skolen.

Anonymkode: 298bb...587

Videregående er litt annerledes altså. Der kan man faktisk sitte uten vikar. Men å beregne det i et par måneder er noe annet. 

Optatium skrev (2 minutter siden):

Videregående er litt annerledes altså. Der kan man faktisk sitte uten vikar. Men å beregne det i et par måneder er noe annet. 

Selv om det blir gjort er det ikke akseptabelt.

Anonymkode: 298bb...587

Annonse

Optatium skrev (13 minutter siden):

Mulig det. Jeg tenker at såpass store barn i noen uker kan ta litt ansvar for egen læring. 

For de som henger godt med er det nok ikke så ille , men spansk er ikke lett på egen hånd i ukesvis hvis man sliter fra før… Det begynner å bli mange timer uten lærer nå. Hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Haha, er det mulig. Er på grunn av sånne som deg skolene snart ikke får tak i verken faste lærere eller vikarier. RETT i angrepsmodus.

Hi, hvis du gjør som siviliserte folk, så kontakter du skolen og spør. Kommunikasjon er et fint, konstruktivt konsept. For alt du vet har skolen forsøkt lenge å få tak i vikar, men lærervikarer vokser ikke akkurat på trær.

Anonymkode: ac844...143

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

For de som henger godt med er det nok ikke så ille , men spansk er ikke lett på egen hånd i ukesvis hvis man sliter fra før… Det begynner å bli mange timer uten lærer nå. Hi

Men hva mener du skolen skal gjøre da?Sette inn en lærer som IKKE kan spansk?Finnes det ikke lærer i faget, finnes det ikke lærer. Hadde det vært andre muligheter, hadde selvfølgelig en vikar vært på plass.

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Men hva mener du skolen skal gjøre da?Sette inn en lærer som IKKE kan spansk?Finnes det ikke lærer i faget, finnes det ikke lærer. Hadde det vært andre muligheter, hadde selvfølgelig en vikar vært på plass.

Det er 2 lærere i spansk på skolen da det er 2 klasser. Jeg tenker kanskje den ene kunne steppet inn noen timer eller at en lærer i alle fall kunne vært i rommet for å være til hjelp selv om vedkommende ikke snakker språket. Noen tips og råd er jeg sikker på at vedkommende kunne gitt. Jeg tenker at skolen bør gjøre NOE. Til nå har de ikke gjort det. Hi

Lærere i språkfag, eller i grunnen hvilke som helst fag, vokser dessverre ikke på trær. 

Jeg jobber i vgs selv, og kan med 99 % sikkerhet si at skolen nok forsøker å få tak i vikar, men det er ikke akkurat enkelt. 

Anonymkode: 59e77...0a6

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er 2 lærere i spansk på skolen da det er 2 klasser. Jeg tenker kanskje den ene kunne steppet inn noen timer eller at en lærer i alle fall kunne vært i rommet for å være til hjelp selv om vedkommende ikke snakker språket. Noen tips og råd er jeg sikker på at vedkommende kunne gitt. Jeg tenker at skolen bør gjøre NOE. Til nå har de ikke gjort det. Hi

Du tror ikke den andre læreren allerede har full timeplan,da?Skal andre klasser miste sin lærer fordi eleven din trenger lærer i rommet?

Og hva hjelper det at en lærer som ikke kan språket skal være i klasserommet?Den ville jo ikke kunne hjelpe til i det hele tatt, og totalt bortkastet. 

Så spør jeg bare:Hvordan vet du at skolen ikke har gjort noe?Er du tankeleser?Eller har du spionkamera på kontoret til rektor, siden du så bastant kan fastslå at de ikke har gjort NOE. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har du full oversikt over hva skolen har gjort og ikke gjort? Har du snakket med dem?

Det er uansett ikke foreldrenes anliggende å bestemme hvilke lærere som skal undervise hvilke klasser. Den andre spansklærern har vel en kontrakt som sier hvor mange undervisningstimer hen skal ha i uka.

Anonymkode: ac844...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...