Gå til innhold

Burde jeg invitert dem??

Anbefalte innlegg

Vi har et vennepar som inviterer til lutefisk lag første helgen i desember. Hverken mannen eller jeg spiser lutefisk og det vet de.

Så vi blir ikke bedt og det er helt innafor.

Jeg sier ikke at de skal be oss og at vi vil ha pinnekjøtt. 

Anonymkode: 4f73d...028

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kommer jo frem noen tilleggsopplysninger her som overhodet ikke er greit.

Fint å være på tilbudssiden og hjelpe venner av og til, men det er ikke greit å bli tatt som en selvfølge. Du må sette grenser for deg selv.

Om hun anser deg som en god venninne så skjønner jeg at hun ble skuffet over å ikke bli invitert på fest, men samtidig er det ikke sånn at man som venn kan kreve "alt eller ingenting". Man må tåle at venner gjør ting med andre også, uten at ens eget vennskap blir mindre verdt.

Anonymkode: 1e4a7...6d0

Kommer da ikke med tilleggsopplysninger? Skriver jo i HI at det var flere som ikke ble invitert,  samt at de forventet å bli kjørt til/fra. (Ok, tillegg er da st jeg bruker å kjøre dem ellers også, men det så jeg egentlig ikke som relevant) 

Jeg har gått mange runder med meg selv og lurt på om det var dumt å ikke invitere dem.

Det at hun utnytter meg er jeg fullstendig klar over, men jeg klarer liksom ikke si nei, hun er helt rå på å overtale. Har bare blitt sånn. 

Kanskje derfor jeg ikke inviterte, hadde nok endt med to retter og jeg hadde brukt 1 time før selskapet for å hente dem, vært edru hele kvelden for så brukt 1 time for å kjøre dem hjem igjen 🙈

Anonymkode: 5ab17...7d4

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje derfor jeg ikke inviterte, hadde nok endt med to retter og jeg hadde brukt 1 time før selskapet for å hente dem, vært edru hele kvelden for så brukt 1 time for å kjøre dem hjem igjen 🙈

Anonymkode: 5ab17...7d4

Det er ikke greit.

Greier du ikke å sette grenser uten å la være innvitere så er det sånn det må bli. Da får du innvitere dem de gangene du synes det er greit å være sjåfør og tilpasse menyen, og la være når du ikke ønsker det.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det kommer jo frem noen tilleggsopplysninger her som overhodet ikke er greit.

Fint å være på tilbudssiden og hjelpe venner av og til, men det er ikke greit å bli tatt som en selvfølge. Du må sette grenser for deg selv.

Om hun anser deg som en god venninne så skjønner jeg at hun ble skuffet over å ikke bli invitert på fest, men samtidig er det ikke sånn at man som venn kan kreve "alt eller ingenting". Man må tåle at venner gjør ting med andre også, uten at ens eget vennskap blir mindre verdt.

Hvor innavla små forhold er det egentlig folk lever i? Hvor alle de kjenner forventer å bli invitert på alt? Og blir aktivt og synlig "skuffet" om de utelates fra noe?

Anonymkode: 8d6bc...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...