Anonym bruker Skrevet 22. januar #51 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (På 21.1.2025 den 7.06): Men hvorfor legger du skyld og ansvar på «hjelpeapparatet» for et problem du som mor ikke klarer å løse selv? Du er til og med så heldig at du er blitt innvilget pleiepenger, men likevel er du snurt på «hjelpeapparatet»? Hvis du er så misfornøyd så kan du bare fraskrive deg hjelpen og fikse ting selv. Anonymkode: 630e6...79f Hun er ikke snurt, hun er fortvilet. Jeg er sjokkert over hvor empati- og kunnskapsløse mange av dere er! Hvordan møter dere egne unger med et slik forenklet syn på verden? Jeg vet vel svaret, dere anser deres egne barns psykiske helse som deres fortjeneste siden dere ikke skjønner psykisk sykdom er like uforskyldt og rammer like vilkårlig som fysisk. Anonymkode: 636eb...9e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #52 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun er ikke snurt, hun er fortvilet. Jeg er sjokkert over hvor empati- og kunnskapsløse mange av dere er! Hvordan møter dere egne unger med et slik forenklet syn på verden? Jeg vet vel svaret, dere anser deres egne barns psykiske helse som deres fortjeneste siden dere ikke skjønner psykisk sykdom er like uforskyldt og rammer like vilkårlig som fysisk. Anonymkode: 636eb...9e4 Hun fremstår som veldig snurt, og en som skylder på alle andre enn seg selv, til tross for at hun til og med er blitt innvilget pleiepenger for å gå hjemme og passe på at ungen kommer seg opp: «så lei folk som vet best og som ikke har peiling på hva da som skjer. Jeg kan fint starte på jobb igjen, men da må noen fra kommunen komme hjem til oss hver morgen og få henne opp og i gang hvis hun skal lykkes. Men slike tilbud finnes ikke.» For noen blir det liksom aldri nok. Helt greit å være fortvila over situasjonen, men å skylde på alle andre er så utrolig respektløst og tafatt. Hvordan vet du forresten at barnet til hi har psykiske sykdom? Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #53 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (12 timer siden): Å beklager, er det sånn at det er psykologene som har ansvar for å gå ungdommen opp av senga og på skolen om morgenen? Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene jeg stiller? HVEM har ansvar for å gå barna opp og på skolen? Anonymkode: 630e6...79f Nå har vel ikke moren her uttrykt at hun ikke har ansvar for å få ungdommen på skolen, men at hun trenger rammene for å faktisk kunne gjøre det. For det er så enkelt som dette, et menneske kan ikke dele seg fysisk i to. Du får bare gjort en ting av de to. Få ungdommen på skolen eller delta i yrkeslivet. Løsningen er ikke svart/hvit, alt avhenger av jobb og mulighetene der. For noen holder det med fleksitid, andre har mer rigide rammer og må da ha muligheten til å jobbe redusert. Samfunnsmessig er det utrolig uheldig hvis ungdommen overlates til seg selv, en ungdom har ingen forutsetning for å se konsekvensene på lang sikt. Anonymkode: 683f5...b13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå har vel ikke moren her uttrykt at hun ikke har ansvar for å få ungdommen på skolen, men at hun trenger rammene for å faktisk kunne gjøre det. For det er så enkelt som dette, et menneske kan ikke dele seg fysisk i to. Du får bare gjort en ting av de to. Få ungdommen på skolen eller delta i yrkeslivet. Løsningen er ikke svart/hvit, alt avhenger av jobb og mulighetene der. For noen holder det med fleksitid, andre har mer rigide rammer og må da ha muligheten til å jobbe redusert. Samfunnsmessig er det utrolig uheldig hvis ungdommen overlates til seg selv, en ungdom har ingen forutsetning for å se konsekvensene på lang sikt. Anonymkode: 683f5...b13 Men nå har jo denne moren vært så heldig at hun er blitt innvilget pleiepenger, utelukkende for å få ungen sin opp om morran. Likevel er det klaging og sutring fordi hun nå har fått beskjed om at ungen trenger normalitet, og at det er på tide å tenke på jobb igjen. Det er jo grenser for hvor lenge man kan gå hjemme på pleiepenger pga en unge som ikke gidder å stå opp. Det er utakknemligheten, klagingen og den manglende ydmykheten jeg reagerer på. Dette er jo blitt den rådende holdningen blant velferdsmette nordmenn: FIKS DET FOR MEG, LØS ALLE MINE PROBLEMER! Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #55 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Men nå har jo denne moren vært så heldig at hun er blitt innvilget pleiepenger, utelukkende for å få ungen sin opp om morran. Likevel er det klaging og sutring fordi hun nå har fått beskjed om at ungen trenger normalitet, og at det er på tide å tenke på jobb igjen. Det er jo grenser for hvor lenge man kan gå hjemme på pleiepenger pga en unge som ikke gidder å stå opp. Det er utakknemligheten, klagingen og den manglende ydmykheten jeg reagerer på. Dette er jo blitt den rådende holdningen blant velferdsmette nordmenn: FIKS DET FOR MEG, LØS ALLE MINE PROBLEMER! Anonymkode: 630e6...79f Hva du vet? Det var før jeg fikk pleiepenger at det ble sagt av 1 menneske at normalitet at alle er på jobb er det beste. Så det gjorde vi og hun kom seg ikke på skole i det hele tatt, og var på randen til å ikke få karakter til termin. Alle andre i systemet anbefalte klart pleiepenger. Det er en grunn til at hun ikke kommer seg opp om morgenen, og det skriver jeg ikke her. Jeg er utakknemlig for hva? Hva skal jeg være ydmyk over? Ydmyk fordi datteren min har blitt så ille mobbet at hun ikke har vært på skolen på nesten 2 år? At hun kaster opp når hun drar? Gråter seg i søvn og får angst? Nei, jeg er ganske bitter og sint på at skolen lot det gå og ikke greip inn. Uansett vant vi saken vår mot skolen, men 2 tapte år sosialt og faglig har vaklet på seg mye vansker. Hadde du lest journalen hadde DU kanskje vært litt mer forsiktig og yd myk. Dette er ei jente som må følges opp 24/7 vi kan jo bytte? Så får du prøve stå i det? Eller? Skulle gjerne vært på jobb og gjort mine ting, men som legen og psykologen hennes sier, så er dette her min jobb nå. Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #56 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hva du vet? Det var før jeg fikk pleiepenger at det ble sagt av 1 menneske at normalitet at alle er på jobb er det beste. Så det gjorde vi og hun kom seg ikke på skole i det hele tatt, og var på randen til å ikke få karakter til termin. Alle andre i systemet anbefalte klart pleiepenger. Det er en grunn til at hun ikke kommer seg opp om morgenen, og det skriver jeg ikke her. Jeg er utakknemlig for hva? Hva skal jeg være ydmyk over? Ydmyk fordi datteren min har blitt så ille mobbet at hun ikke har vært på skolen på nesten 2 år? At hun kaster opp når hun drar? Gråter seg i søvn og får angst? Nei, jeg er ganske bitter og sint på at skolen lot det gå og ikke greip inn. Uansett vant vi saken vår mot skolen, men 2 tapte år sosialt og faglig har vaklet på seg mye vansker. Hadde du lest journalen hadde DU kanskje vært litt mer forsiktig og yd myk. Dette er ei jente som må følges opp 24/7 vi kan jo bytte? Så får du prøve stå i det? Eller? Skulle gjerne vært på jobb og gjort mine ting, men som legen og psykologen hennes sier, så er dette her min jobb nå. Anonymkode: 6f7a4...720 Men hvorfor kan du ikke få henne av gårde til skolen klokken 8 og DERETTER gå på jobb? Det er da det flesteparten av oss som har mindre barn gjør. Anonymkode: 9add6...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #57 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hva du vet? Det var før jeg fikk pleiepenger at det ble sagt av 1 menneske at normalitet at alle er på jobb er det beste. Så det gjorde vi og hun kom seg ikke på skole i det hele tatt, og var på randen til å ikke få karakter til termin. Alle andre i systemet anbefalte klart pleiepenger. Det er en grunn til at hun ikke kommer seg opp om morgenen, og det skriver jeg ikke her. Jeg er utakknemlig for hva? Hva skal jeg være ydmyk over? Ydmyk fordi datteren min har blitt så ille mobbet at hun ikke har vært på skolen på nesten 2 år? At hun kaster opp når hun drar? Gråter seg i søvn og får angst? Nei, jeg er ganske bitter og sint på at skolen lot det gå og ikke greip inn. Uansett vant vi saken vår mot skolen, men 2 tapte år sosialt og faglig har vaklet på seg mye vansker. Hadde du lest journalen hadde DU kanskje vært litt mer forsiktig og yd myk. Dette er ei jente som må følges opp 24/7 vi kan jo bytte? Så får du prøve stå i det? Eller? Skulle gjerne vært på jobb og gjort mine ting, men som legen og psykologen hennes sier, så er dette her min jobb nå. Anonymkode: 6f7a4...720 Og så fyller du selvfølgelig på med masse informasjon… Du skjønner jo også at med en så kompleks situasjon så finnes det ikke enkle løsninger eller quick fix. Hun som mente normalitet er det beste gjorde det garantert ikke av onde hensikter. Vær litt ydmyk ovenfor folk som prøver å hjelpe deg, selv om de ikke treffer med en gang. Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #58 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (På 20.1.2025 den 20.23): Nå må du gi deg. Hvis dine foreldre knapt visste hvilke skole du gikk på bedrev de omsorgssvikt. Anonymkode: cb3c6...ba5 Det var å sette det veldig på spissen det skjønte du sikkert... Før så var det konferansetime 2 ganger i året og that was it! Så sant man ikke gjorde noe veldig galt da så klart. Nå får jo foreldre melding om alt som måtte skje på skolen og hva barnet har gjort eller ikke gjort. Og ungene kjørers overalt om det er skole, trening, møtes venner. Har venninner som skryter av at datteren på 15 klarte å dra til frisøren helt selv... Anonymkode: 1b803...bd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #59 Del Skrevet 22. januar I starten HI så følte jeg med deg, men etter å ha lest hele tråden og svarene du gir så virker du veldig ufordragelig Anonymkode: 1b803...bd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #60 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): I starten HI så følte jeg med deg, men etter å ha lest hele tråden og svarene du gir så virker du veldig ufordragelig Anonymkode: 1b803...bd9 Aaah standard svar på dette forumet. Hi skal tas, okke som! Hva skjedde med deg siden du henger på forum og kaller folk som sliter? Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #61 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det var å sette det veldig på spissen det skjønte du sikkert... Før så var det konferansetime 2 ganger i året og that was it! Så sant man ikke gjorde noe veldig galt da så klart. Nå får jo foreldre melding om alt som måtte skje på skolen og hva barnet har gjort eller ikke gjort. Og ungene kjørers overalt om det er skole, trening, møtes venner. Har venninner som skryter av at datteren på 15 klarte å dra til frisøren helt selv... Anonymkode: 1b803...bd9 Ikke alle som skjønner, eller vil skjønne. Her inne må du skrive helt politisk korrekt må vite. Ironi eller satt på spissen blir enten ikke forstått, eller så bruker de ordrett det du skriver i mot deg, da de ikke har annen spenning i livet enn å få opp pulsen litt i et forum Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #62 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og så fyller du selvfølgelig på med masse informasjon… Du skjønner jo også at med en så kompleks situasjon så finnes det ikke enkle løsninger eller quick fix. Hun som mente normalitet er det beste gjorde det garantert ikke av onde hensikter. Vær litt ydmyk ovenfor folk som prøver å hjelpe deg, selv om de ikke treffer med en gang. Anonymkode: 630e6...79f Hun ber ikke deg om hjelp, hun blåser ut. Lite hjelp i folk som skriver at du må jo få ungen din opp om morgenen. Typisk råd fra de uten erfaring. Det har hun sikkert ikke tenkt på… Anonymkode: 683f5...b13 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #63 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hun ber ikke deg om hjelp, hun blåser ut. Lite hjelp i folk som skriver at du må jo få ungen din opp om morgenen. Typisk råd fra de uten erfaring. Det har hun sikkert ikke tenkt på… Anonymkode: 683f5...b13 Jeg har da ikke påstått at jeg kan hjelpe hi heller. Det jeg har sagt er at det går an å være litt ydmyk ovenfor de som faktisk prøver å hjelpe, men hi viser jo NULL takknemlighet og ydmykhet ovenfor «hjelpeapparatet» som tross alt forsøker å hjelpe til i situasjonen. Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #64 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har da ikke påstått at jeg kan hjelpe hi heller. Det jeg har sagt er at det går an å være litt ydmyk ovenfor de som faktisk prøver å hjelpe, men hi viser jo NULL takknemlighet og ydmykhet ovenfor «hjelpeapparatet» som tross alt forsøker å hjelpe til i situasjonen. Anonymkode: 630e6...79f Hva vet du om det? Skal jeg være takknemlig for å ha pleiepenger? Jeg savner jobben min og ville helst vært på jobb. Ikke i denne situasjonen. Det er slike som deg som får folk til å sukke. Det er bare å si hun skal stå opp.. jada, for det har vi ikke tenkt på hva? Når du har info om at jeg står på pleiepenger og hjelp er inne, så skjønner vel du også at det er mer enn bare «gidder ikke» eller må jeg spe på med info for at du skal forstå? Det er ikke viktig for meg hva du forstår, jeg har folk rundt meg som forstår. Men dette er en kompleks sak, og ikke alle i hjelpeapparatet har fasiten. Det finnes ingen fasit, men det finnes ulike metoder og verktøy som kan prøves ut. Men ungdommen må selvsagt være motivert. Du kan f eks ikke få din mor til å slutte å røyke uansett hvor mange teknikker du har, hvis din mor ikke er motivert selv, skjønner? Og ja, jeg er veldig sliten, maktesløs og fortvilt. Og da er det også ganske naturlig å kjenne på sinne og frustrasjon som jeg nå har fått ut her inne.. som ikke er ensbetydende med at jeg er utakknemlig. I går kveld klarte hunden min å kile seg fast i noe mens vi gikk tur, og jeg har en stor og sterk hund, dette endte med kink i ryggen for meg. Så ja, jeg føler ikke flaks og medgang er på min side om dagen. Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #65 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva vet du om det? Skal jeg være takknemlig for å ha pleiepenger? Jeg savner jobben min og ville helst vært på jobb. Ikke i denne situasjonen. Det er slike som deg som får folk til å sukke. Det er bare å si hun skal stå opp.. jada, for det har vi ikke tenkt på hva? Når du har info om at jeg står på pleiepenger og hjelp er inne, så skjønner vel du også at det er mer enn bare «gidder ikke» eller må jeg spe på med info for at du skal forstå? Det er ikke viktig for meg hva du forstår, jeg har folk rundt meg som forstår. Men dette er en kompleks sak, og ikke alle i hjelpeapparatet har fasiten. Det finnes ingen fasit, men det finnes ulike metoder og verktøy som kan prøves ut. Men ungdommen må selvsagt være motivert. Du kan f eks ikke få din mor til å slutte å røyke uansett hvor mange teknikker du har, hvis din mor ikke er motivert selv, skjønner? Og ja, jeg er veldig sliten, maktesløs og fortvilt. Og da er det også ganske naturlig å kjenne på sinne og frustrasjon som jeg nå har fått ut her inne.. som ikke er ensbetydende med at jeg er utakknemlig. I går kveld klarte hunden min å kile seg fast i noe mens vi gikk tur, og jeg har en stor og sterk hund, dette endte med kink i ryggen for meg. Så ja, jeg føler ikke flaks og medgang er på min side om dagen. Anonymkode: 6f7a4...720 Ja, er det ikke naturlig å være takknemlig for å motta penger når du må være hjemme for å hjelpe barnet ditt, i stedet for at du må gå uten inntekt…? Eller er det helt uhørt å være takknemlig for? Jeg har heller aldri påstått at det bare handler om å «ikke gidde», eller at det er en enkel sak. Det jeg reagerer på er at du utviser sinne ovenfor et hjelpeapparat som bare forsøker å hjelpe deg, og at du er snurt fordi de ikke klarer å løse problemet ditt (et problem du ikke klarer å løse selv). Det er greit å bli fortvila og frustrert i en sånn situasjon, men det er veldig usympatisk å klage over hjelpeapparatet og hvor håpløse de er. Jeg, og trolig flere med meg, er blitt lei av å se hvor kravstore og utakknemlige nordmenn har blitt - et folkeslag som mottar mer støtte og hjelp enn noen andre i hele verden. Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #66 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Aaah standard svar på dette forumet. Hi skal tas, okke som! Hva skjedde med deg siden du henger på forum og kaller folk som sliter? Anonymkode: 6f7a4...720 Slik som du svarer så er det ikke så rart at du "tas" Som sagt i hovedinnlegget så følte jeg med deg men etter å ha lest svarene du gir så virker du ikke bra Anonymkode: 1b803...bd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #67 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (16 timer siden): Enig i dette også. Hvis motivasjonen for skole virkelig ikke er der, så er det ikke verdens undergang å måtte ta noen fag som privatist eller ta et år der ungdommen gjør noe helt annet. Det anslås at en femtedel av dem som ikke møter på skole, er svært intelligente og kreative. Men min ungdom hadde måttet jobbe, gå på folkehøgskole, reist eller annet. Ikke ta et friår helt uten mål.... Anonymkode: a9f5e...52c Enig med deg. Sønnen min tar ADHD-utredning og to fag som privatist denne våren. Det er alt han makter og jeg skal ikke presse. Har presset i 10 år. Videregående er faktisk frivillig. 😊 Anonymkode: 6fe3b...89b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #68 Del Skrevet 22. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, er det ikke naturlig å være takknemlig for å motta penger når du må være hjemme for å hjelpe barnet ditt, i stedet for at du må gå uten inntekt…? Eller er det helt uhørt å være takknemlig for? Jeg har heller aldri påstått at det bare handler om å «ikke gidde», eller at det er en enkel sak. Det jeg reagerer på er at du utviser sinne ovenfor et hjelpeapparat som bare forsøker å hjelpe deg, og at du er snurt fordi de ikke klarer å løse problemet ditt (et problem du ikke klarer å løse selv). Det er greit å bli fortvila og frustrert i en sånn situasjon, men det er veldig usympatisk å klage over hjelpeapparatet og hvor håpløse de er. Jeg, og trolig flere med meg, er blitt lei av å se hvor kravstore og utakknemlige nordmenn har blitt - et folkeslag som mottar mer støtte og hjelp enn noen andre i hele verden. Anonymkode: 630e6...79f Det er helt lov å være uenig med hjelpeapparat, de er bare folk og de vet ikke alt. Vi er eksperten på vårt barn. Jeg jobber selv i hjelpeapparatet men med små barn. Vi får ofte høre at vår teori, metode osv ikke er riktig. I slike saker kreves det svært tett samarbeid med foreldre. Vi må lytte og vi må bli godt kjent med barnet. Vi kan ikke trekke slutninger og si «bare gjør slik» vi må være ydmyke og lydhør, samt ha samarbeidsevner. Legen vår var bastant på at det ikke var noe feil med barnet vårt. Vi stolte på og reiste hjem. Dagen etter var det verre, måtte krangle oss til ny time. Sendt hjem da også. Vi kontaktet 113, og det hele endte med luftambulanse og videre med ambulansefly til andre siden av landet på de større sykehusene. Det hold på å gå galt. Så nei man kan ikke stole på alt helsepersonell sier og gjør, men kjenner seg selv og sine best. Siden jeg har den utdannelsen jeg har, vet jeg at ting er mer kompleks enn som så. For å komme i mål må det lyttes. Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. januar #69 Del Skrevet 22. januar Vanskelig å skjønne hva du egentlig er frustrert over? Eller, kanskje ikke så vanskelig mtp situasjonen du står i, men... I HI skriver du om et hjelpeapparat som mener du bør tilbake på jobb og at du er så lei av å kjempe i mot folk om ikke forstår. Men så er det plutselig bare ett menneske som har uttalt dette med jobb? Og at resterende støtter deg i at du må være hjemme? Anonymkode: 5b522...705 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar #70 Del Skrevet 23. januar Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hun er ikke snurt, hun er fortvilet. Jeg er sjokkert over hvor empati- og kunnskapsløse mange av dere er! Hvordan møter dere egne unger med et slik forenklet syn på verden? Jeg vet vel svaret, dere anser deres egne barns psykiske helse som deres fortjeneste siden dere ikke skjønner psykisk sykdom er like uforskyldt og rammer like vilkårlig som fysisk. Anonymkode: 636eb...9e4 Enig. Det er mye kunnskapsløshet om en del temaer her inne. Anonymkode: a9f5e...52c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar #71 Del Skrevet 23. januar Anonym bruker skrev (11 timer siden): Vanskelig å skjønne hva du egentlig er frustrert over? Eller, kanskje ikke så vanskelig mtp situasjonen du står i, men... I HI skriver du om et hjelpeapparat som mener du bør tilbake på jobb og at du er så lei av å kjempe i mot folk om ikke forstår. Men så er det plutselig bare ett menneske som har uttalt dette med jobb? Og at resterende støtter deg i at du må være hjemme? Anonymkode: 5b522...705 Det er vår primær kontakt og som vi har med å gjøre som sier dette. Uansett klarer vi å tenke selv. Vi vet hvilke behov vi har. Vanskelig å skjønne hvorfor jeg er frustrert? Jeg går hjemme på pleiepenger og har en ungdom som ikke fungerer, er der vanskelignå forstå at man både blir oppgitt og tom for ideer? Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar #72 Del Skrevet 23. januar Det finnes da ingen logisk grunn til å bli hjemme en hel arbeidsdag fordi ungdommen trenger hjelp til å stå opp om morgenen??? Snakk om sløsing av våre felles ressurser. Gå på jobb når ungdommen er sendt på skolen hver morgen, gjør avtale med arbeidsgiver om å begynne litt senere og slutte litt senere. Eller til nød; sykemelding i en liten prosent, tilsvarende det du kommer for sent hver morgen. Anonymkode: 1a75d...c86 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladjente00 Skrevet 23. januar #73 Del Skrevet 23. januar Anonym bruker skrev (På 20.1.2025 den 17.23): Da må du jo skaffe deg en jobb hvor oppmøtet er sent nok til at du kan få opp jenta først da. Eller være hjemmeværende, men da på egen regning. Dette er ditt barn, og primært ditt ansvar. Anonymkode: 9add6...3c0 Herregud for ett firkantete svar! Det er mange årsaker til at noen barn sliter mer enn andre! Foreldre kan ikke bytte på jobber osv eller være hjemme pga dette. Hvordan skal samfunnet fungere da? Til hi, jeg ville hørt med skolen om en miljøterapaut osv kan bli med å bistå og prøve å avtale f eksk 1 dag i uka i 2 timer for eksempel i starten med å få barnet på skolen. Og gradvis øke. Dette kan ikke de legge ene og alene på dere foreldre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar #74 Del Skrevet 23. januar Gladjente00 skrev (56 minutter siden): Herregud for ett firkantete svar! Det er mange årsaker til at noen barn sliter mer enn andre! Foreldre kan ikke bytte på jobber osv eller være hjemme pga dette. Hvordan skal samfunnet fungere da? Til hi, jeg ville hørt med skolen om en miljøterapaut osv kan bli med å bistå og prøve å avtale f eksk 1 dag i uka i 2 timer for eksempel i starten med å få barnet på skolen. Og gradvis øke. Dette kan ikke de legge ene og alene på dere foreldre. Nei, det er ingen grunn til at hi skal gå hjemme mellom 09 og 16. De fleste arbeidsgivere vil foretrekke en ansatt som jobber 6-7 timer enn en som ikke kommer på jobb i det hele tatt. Jenta har også en far som kan stille opp om morran regner jeg med. Og selvfølgelig kan man ikke forvente at samfunnet stiller opp med ressurser for en oppgave man klarer selv. Herregud, nordmenn er blitt så veldfersmette at de forventer det helt utroligste. Anonymkode: 630e6...79f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar #75 Del Skrevet 23. januar Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei, det er ingen grunn til at hi skal gå hjemme mellom 09 og 16. De fleste arbeidsgivere vil foretrekke en ansatt som jobber 6-7 timer enn en som ikke kommer på jobb i det hele tatt. Jenta har også en far som kan stille opp om morran regner jeg med. Og selvfølgelig kan man ikke forvente at samfunnet stiller opp med ressurser for en oppgave man klarer selv. Herregud, nordmenn er blitt så veldfersmette at de forventer det helt utroligste. Anonymkode: 630e6...79f Barnet mitt er ikke på skolen hver dag, i lange perioder er hun kun hjemme. Har hjemmeundervisning og oppgaver som sendes inn. Hun har 4 timer i uka hun klarer å møte opp. Hadde det vært kun at det er vanskelig å komme seg opp så hadde saken vært annerledes. Når jeg skriver at jeg mottar pleiepenger går det an å tenke at det er mer kompleks enn som så Anonymkode: 6f7a4...720 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452164-hjelp-og-hjelp/page/3/#findComment-150177953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå