Gå til innhold

Dere som fryser på beina etter 5 minutter ute!!!

Anbefalte innlegg

Hvis du har funnet løsningen, kan du dele den med meg?

Var ute med barna i dag og holdt på å miste tærne etter en halvtime. Kald allerede etter 5 minutter. 

Orker ikke bruke mer penger på "varme vintersko" som ikke holder mål, det er penger ut av vinduet. Hva fungerer faktisk, stoler ikke på selgere lenger da det virker som de bare skal selge meg sko og ikke forstår at vintersko ikke er vintersko når man fryser så lett som meg. 

Anonymkode: fc521...4c7

Fortsetter under...

Støvlene må ha tykke såler og være så store at guttene kan beveges fritt. Du skal kunne sprike med tærne og løfte dem fritt opp og ned mår fu har et par tynne og et par skikkeltg tykke ullsokker på, for eksempel raggdokker. Skaftet bør gå litt opp over ankelen. Legg inn en god ullsåle og hold dere litt i bevegelse.

Anonymkode: 74a03...6ae

Annonse

Jeg har samme problem som deg. For min del har løsningen vært å kjøpe en størrelse større i sko og bruk disse i skoene:

https://www.clasohlson.com/no/Varmesokker-Heat-Holders-Long-Socks,-svart/p/31-3195-1

Anonymkode: fa771...7e2

Jeg kjøper også alt for store sko. Har på et par ullsokker (halvtykk) og strikkede sokker utenpå der, og har fortsatt plass/ "luft" i skoen. 

Når ikke engang det hjelper? 

En god ullsåle i tillegg kan prøves, men føler ikke det vil være nok 😐

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har samme problem som deg. For min del har løsningen vært å kjøpe en størrelse større i sko og bruk disse i skoene:

https://www.clasohlson.com/no/Varmesokker-Heat-Holders-Long-Socks,-svart/p/31-3195-1

Kan prøve disse 👍 men hvordan holder de varmen når ikke ull gjør det ? 🤔 skal uansett teste!

Større sko har jeg alltid i vintersko 🙂

Jeg kjøper alltid vinterstøvler foret med ekte ull eller pels. Og de må være romslige. Sålen må være tykk, og jeg må passe på å være varm på beina før jeg tar dem på og går ut. Jeg bruker forskjellige merker. 

Anonymkode: c3477...b5c

Annonse

Hvilke vintersko har du? Ser at det anbefales uggs og moonboots, men det er virkelig ikke skikkelige vintersko! Jeg bor i Nord-Norge med skikkelige kalde vinterdager, og om du skal holde deg varm, må du gå for noe mer ordentlig. Raven eller Baffin er scootersko som holder. Selskinnsko og Snow vintersko er varme og litt mindre og nettere på foten. Sorel kan også gå, men syns de er tunge.

Husk ullsåle, tynn ullsokk innerst og tykkere ullsokk utenpå.

Anonymkode: 4d60e...c77

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvilke vintersko har du? Ser at det anbefales uggs og moonboots, men det er virkelig ikke skikkelige vintersko! Jeg bor i Nord-Norge med skikkelige kalde vinterdager, og om du skal holde deg varm, må du gå for noe mer ordentlig. Raven eller Baffin er scootersko som holder. Selskinnsko og Snow vintersko er varme og litt mindre og nettere på foten. Sorel kan også gå, men syns de er tunge.

Husk ullsåle, tynn ullsokk innerst og tykkere ullsokk utenpå.

Anonymkode: 4d60e...c77

Uggs og Moonboots er veldig varme!

Anonymkode: c7e52...983

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kan prøve disse 👍 men hvordan holder de varmen når ikke ull gjør det ? 🤔 skal uansett teste!

Større sko har jeg alltid i vintersko 🙂

Det vet jeg ikke, men jeg synes det funker 😊 Kanskje de holder bedre på varmen? Jeg pleier av og til å bruke føneren inni dem før jeg tar de på så de er varme før jeg går ut 😂

Jeg har sett at det også finnes oppladbare varmesokker og oppladbare varmesåler (Google det) om disse ikke heller funker for deg 😊

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg kjøper alltid vinterstøvler foret med ekte ull eller pels. Og de må være romslige. Sålen må være tykk, og jeg må passe på å være varm på beina før jeg tar dem på og går ut. Jeg bruker forskjellige merker. 

Anonymkode: c3477...b5c

Når dere skriver at sålen må være tykk, mener dere selve skoen eller sålen inni? Må ha det inn med teskje siden jeg enda ikke har funnet løsningen 😐

Er det selve sålen på skoen, fordi jeg har hatt sko som rett og slett er våte inni etter en tur ute (ikke sørpeføre engang), men virker som om  skoen trekker til seg vann (impregnert, så må være gjennom dårlig såle).

Er det den inni kan jeg evt prøve å kjøpe ny tykkere ullsåle til noe av det jeg har, før jeg kjøper enda flere sko.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når dere skriver at sålen må være tykk, mener dere selve skoen eller sålen inni? Må ha det inn med teskje siden jeg enda ikke har funnet løsningen 😐

Er det selve sålen på skoen, fordi jeg har hatt sko som rett og slett er våte inni etter en tur ute (ikke sørpeføre engang), men virker som om  skoen trekker til seg vann (impregnert, så må være gjennom dårlig såle).

Er det den inni kan jeg evt prøve å kjøpe ny tykkere ullsåle til noe av det jeg har, før jeg kjøper enda flere sko.

Yttersålen må være litt tykk, så det blir litt mellomrom mellom foten og den kalde bakken. Sålen må også være laget av materiale som ikke blir hardt og kaldt. Så må det være en god ullsåle inni der igjen.

Er det for syntetisk blir det fuktig inni fra din egen hud. Selv om du ikke føler du svetter blir det klamt inni fordi huden din inneholder en del vann. Putter du foten i en plastpose blir den klam....

Anonymkode: 0de23...046

Iiiiik skrev (15 timer siden):

Min evig frysende datter fant varmen med disse. Jeg har et par selv også, utrolig varme og gode sko. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hva med oss med store bein fra før da? Jeg har 42 i sko og fryser alltid. Kan ikke bruke 45, da blir det jo enormt.... :(

Anonymkode: 46227...e1b

Hvis du bruker 42 trenger du som regikke å bruke større i vintersko? I verste fall er det jo snakk om mer enn 1 størrelse mer

Anonymkode: c7e52...983

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med oss med store bein fra før da? Jeg har 42 i sko og fryser alltid. Kan ikke bruke 45, da blir det jo enormt.... :(

Anonymkode: 46227...e1b

Det er vel ingen som går og vasser i tre nummer for store sko? Det er snakk om å gå opp ett nummer for å få plass og luft. 

Anonymkode: cd19a...811

Jeg er en frysepinne, og blir bare verre med årene. Har viking vintersko, de er gode og varme, og veldig holdbare. Er nå på par nummer to, er på jakt etter par nr 3. De har god og kraftig såle.

Anonymkode: 1ae17...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...