Gå til innhold

Om utseende

Anbefalte innlegg

En ting jeg har lagt merke til, er at jeg ser ut for å ha en smak som i mange tilfeller kan avvike litt fra folk flest, samtidig som jeg skjønner hva andre ser. Ok, det ga sikkert ikke så mye mening, men jeg skal prøve å forklare. 

Opp gjennom årene, f.eks. i tenårene der det ofte ble slik at vi jenter diskutere utseende til diverse gutter, og noen jenter også for den saks skyld, opplevde jeg at alle de andre jentene kunne si seg enig i at Petter var dødspen! Når jeg da så på Petter, var det på et vis litt dobbelt. Ikke som i dobbeltsyn, men som at jeg både klarte å se hvorfor de andre jentene mente dette fordi jeg kunne se at han hadde ansiktstrekk som var uvanlig pent satt sammen, men samtidig la personligheten hans, som jeg fant ganske frastøtende, på et vis la seg over trekkene og gjorde at jeg ikke synes han var det minste pen. På samme måte kunne alle de andre jentene se rart på meg og lattermildt spørre om jeg trengte briller når jeg syntes Stig var nydelig. Jeg kunne på en måte se at ansiktstrekkene hans ikke var like flott satt sammen som hos Petter, men den vennlige, sympatiske og fine personligheten la seg liksom over dette og gjorde ham veldig pen i mine øyne.

Jeg vet ikke om dette gir mening, men er det flere som meg her? Det nærmeste jeg kommer en grei forklaring er at da jeg så den filmen med han som blir forhekset til å menneskers personlighet som utseende i stede for det faktiske utseende (husker ikke tittelen nå), så følte jeg at det er nesten slik jeg har det, bare at jeg fortsatt på en måte ser det andre ser også. 

Anonymkode: 7ca00...894

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452141-om-utseende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

En ting jeg har lagt merke til, er at jeg ser ut for å ha en smak som i mange tilfeller kan avvike litt fra folk flest, samtidig som jeg skjønner hva andre ser. Ok, det ga sikkert ikke så mye mening, men jeg skal prøve å forklare. 

Opp gjennom årene, f.eks. i tenårene der det ofte ble slik at vi jenter diskutere utseende til diverse gutter, og noen jenter også for den saks skyld, opplevde jeg at alle de andre jentene kunne si seg enig i at Petter var dødspen! Når jeg da så på Petter, var det på et vis litt dobbelt. Ikke som i dobbeltsyn, men som at jeg både klarte å se hvorfor de andre jentene mente dette fordi jeg kunne se at han hadde ansiktstrekk som var uvanlig pent satt sammen, men samtidig la personligheten hans, som jeg fant ganske frastøtende, på et vis la seg over trekkene og gjorde at jeg ikke synes han var det minste pen. På samme måte kunne alle de andre jentene se rart på meg og lattermildt spørre om jeg trengte briller når jeg syntes Stig var nydelig. Jeg kunne på en måte se at ansiktstrekkene hans ikke var like flott satt sammen som hos Petter, men den vennlige, sympatiske og fine personligheten la seg liksom over dette og gjorde ham veldig pen i mine øyne.

Jeg vet ikke om dette gir mening, men er det flere som meg her? Det nærmeste jeg kommer en grei forklaring er at da jeg så den filmen med han som blir forhekset til å menneskers personlighet som utseende i stede for det faktiske utseende (husker ikke tittelen nå), så følte jeg at det er nesten slik jeg har det, bare at jeg fortsatt på en måte ser det andre ser også. 

Shallow Hal het vel filmen?

Det er da normalt å falle for hele pakka. Normale mennesker (de som er modne i hodet) er vel som dette? Man ser at noen er tiltrekkende men til syvende og sist faller man for personlighet. Selvsagt må utseende ikke være helt frastøtende, men personlighet avgjør. 

Anonymkode: 682d3...64a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452141-om-utseende/#findComment-150176435
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er helt normalt å vurdere utseende i lys av personlighet. 

Anonymkode: 5b11a...4ad

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Shallow Hal het vel filmen?

Det er da normalt å falle for hele pakka. Normale mennesker (de som er modne i hodet) er vel som dette? Man ser at noen er tiltrekkende men til syvende og sist faller man for personlighet. Selvsagt må utseende ikke være helt frastøtende, men personlighet avgjør. 

Anonymkode: 682d3...64a

Ja, det var tittelen! Jeg mener ikke å falle for, altså en man vil ha som partner, men hvem man synes er pen å se på. Dette kan like godt gjelde mennesker man ser på TV, filmstjerner "alle" synes er utrolig vakre, men som jeg ikke synes er det, og da litt omvendt. Og akkurat det opplever jeg ikke at er vanlig, ellers hadde jeg ikke spurt 😊

HI

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452141-om-utseende/#findComment-150176438
Del på andre sider

Smaken er som baken, den er delt....  blir det sagt.  Og det stemmer selvfølgelig.  Heldigvis for det.  Ville jo vært ganske kjedelig (og problematisk) om alle skulle falle for den samme.....    Og det er like normalt at utseende ikke bare er fysisk hvordan folk ser ut, men en sammensetning av det fysikk og personlighet og dette litt mer udefinerbare som "utstråling" .  

Jeg tror det er mer unormalt å bare "falle for" det fysiske utseende, det er hele pakke som teller.  Ved første blikk kan man selvfølgelig la seg blende av et flott utseende, men det er jo akkurat som en reklameplakat som lokker oss inn i en butikk.

Anonymkode: 6e5bc...909

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452141-om-utseende/#findComment-150176442
Del på andre sider

For meg er det slik at noen du liker vil du like utseende på. Det er vanskelig å tenke at en sympatisk og snill person også er stygg. Det klarer jeg ikke faktisk. Da føler jeg at jeg selv er stygg, en stygg person. Det er jo stygt å tenke slik, det gir ingen god følelse. Og det synes jeg egentlig er ganske fint. Ble mye stygt og fint her... Den som vil skjønner.

Anonymkode: 0d159...a6b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452141-om-utseende/#findComment-150176468
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...