Anonym bruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Min mann har helseangst. Nå er han i en situasjon der han har fått en kronisk sykdom. Den kan være slitsom, men ufarlig! Han får behandling for denne sykdommen, der symptomene vil være periodevis. Det er ikke symptomer som gir smerter, kun ubehag og han vil kunne føle seg litt mer sliten enn normalt i perioder der sykdommen (eller tilstanden) er mer påtrengende. Men igjen - ingen smerter. Problemet er at han får angst av det. Er redd han skal dø. Leser (googler) det han kommer over, og henger seg selvfølgelig opp i de negative historiene hos mennesker som har samme problem. Han kjenner etter symptomene hele tiden, sjekker, registrerer og har et vanvittig fokus på det. Han sier selv at han ikke kan glede seg til noe lenger, pga denne "sykdommen" og at livet np blir kjipt for han. Legene sier, etter "tusen" undersøkelser, at han kan leve som normalt. Dette er IKKE farlig! Jeg prøver å snakke rolig med han. Jeg har nektet han å google. Vi har diskutert og vi har kranglet. Jeg prøver å sammenligne dette med de som har en ALVORLIG sykdom, de som har kort levetid osv, men etter max ett par dager så er vi i samme negativ bane igjen. Jeg minner han på hva det er han faktisk har (jobb jan liker, familie, venner, ett liv!!!!!!) Han sier han forstår. Men ender opp med "typisk at det er jeg som skulle få denne driten da" Jeg går alt ifra å klemme han og trøste han, til å si "fy f..... babyer fryser ihjel på Gaza!!!" Hvordan kan jeg hjelpe han?? Han snakker med noen om dette, men kan ikke si det hjelper 😔 Anonymkode: 2883d...5c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452138-hvordan-h%C3%A5ndtere-en-mann-med-helseamgst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Be ham sette seg ned og finne foredragene til Ingvard Wilhelmsen på nettet og si han ikke får røre seg før han har sett dem og forstått budskapet. Anonymkode: b26b8...5b5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452138-hvordan-h%C3%A5ndtere-en-mann-med-helseamgst/#findComment-150176333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Be ham sette seg ned og finne foredragene til Ingvard Wilhelmsen på nettet og si han ikke får røre seg før han har sett dem og forstått budskapet. Anonymkode: b26b8...5b5 Måtte Google han... mannen min har faktisk fått "sjef i eget liv" av meg! Usikker på om han leste hele (eller deler av den) og nå vet jeg ikke hvor den er. Men ser han har skrevet flere bøker. Har du link til foredragene hans? HI Anonymkode: 2883d...5c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452138-hvordan-h%C3%A5ndtere-en-mann-med-helseamgst/#findComment-150176338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå