GÃ¥ til innhold

Dere boligeiere- i hvilken alder er du gjeldsfri? 😃

Anbefalte innlegg

Evt arv medberegnes ikke. Hvor gammel er du når du har nedbetalt ditt boliglån? 

36år her, ferdig med gjelden da jeg er 64år. Mannen er 71år. Ser nå at jeg skal betale mer ned på boliglånet så fort vi har pusset opp å er ferdig. Vil helst være gjeldsfri noen år før jeg er pensjonist ja!

Anonymkode: 57351...d43

Fortsetter under...

Jeg kommer aldri til å bli det.

Ble ufør da det var 3 mill igjen på lånet, etter det har vi bare betalt renter.

Huset er verdt 7 mill og vi har 3 mill i lån, er 50 og 54 år gamle 

Anonymkode: 83ff6...d27

Samme som deg, når jeg er 64 år...prøver å betale inn litt ekstra nå og da, men med så høye renter som nå er det ikke så mye igjen til å betale ekstra...

Anonymkode: acfe8...33a

Blir 73 år når siste betaling blir gjort..har økt lånet for noen år siden. Betaler 20.000 i mnd og lever ett kompertabelt og greit liv nå. Er ikke inntresert å betale mye ned på lånet for man er aldri lovet en dag i morgen og ikke sikker jeg blir pensjonist en gang. Livet skal nytes nå. Vi sparer og har ekstra buffer, fond osv 

Anonymkode: 3ecd4...5c9

Annonse

Jeg 64 år - mannen min 72 år

Men, vi kommer til å arve en sum som tilsvarer halvparten av gjelden vår på et tidspunkt. Og da blir vi gjeldfrie før mannen min pensjoner seg.
Uansett kan vi enkelt selge oss ned i bolig ved å bytte til leilighet. Og jeg tenker at det ikke er et poeng å bli gjeldfri, så lenge det er mulig å kun betale renter. 

Anonymkode: 8fa66...2ae

67 og 71 år her også. Selger vi, vil vi sitte igjen med en pen slant. Eier et lite rekkehus i utlandet, det er det ikke lån på.

Så vil vi få arv etterhvert, men det har jeg liksom ikke orket å ta innover helt enda

Anonymkode: 99dfd...5ce

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Evt arv medberegnes ikke. Hvor gammel er du når du har nedbetalt ditt boliglån? 

36år her, ferdig med gjelden da jeg er 64år. Mannen er 71år. Ser nå at jeg skal betale mer ned på boliglånet så fort vi har pusset opp å er ferdig. Vil helst være gjeldsfri noen år før jeg er pensjonist ja!

Anonymkode: 57351...d43

Hvorfor vil du det?

Anonymkode: e985d...fc4

Annonse

Betalte siste avdrag sommeren 2024, da var jeg 44 år. Lånte drøyt 4 millioner for å kjøpe hus for 13 år siden, og har etter det lånt opp ytterligeer for å delvis finansiere hyttekjøp.

Vi har begge inntekter over snittet og forbruk under snittet.

Anonymkode: 91ac2...329

68, det skal vel være ett år før vi går av med pensjon i følge nye beregninger. 

Sparer heller overskudd i fond, vi må nok belage oss på en renovering innen ca 10 år, målet er å ikke ta opp mer lån til det. 

Anonymkode: d917d...07b

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor vil du det?

Anonymkode: e985d...fc4

Det kan jo være veldig greit å være gjenstridig når man får redusert inntekten sin som pensjonist.

Anonymkode: 65822...028

Hvis vi blir boende her, så er vi nok i midten av 60-årene, er i midten av 40-årene nå, men det blir ikke aktuelt. Vi bor i et veldig stort og dyrt hus på en relativt stor tomt, så planen er å selge og nedskalere om et par år når de eldste barna er helt flyttet ut, altså ikke trenger å komme hjem i ferierer ol. Når vi bytter bolig, vil vi med all sannsynlighet være mer eller mindre gjeldsfrie, eventuelt ha noen år med et lite boliglån, så maks vil vi da være 47 og 49 år.

Anonymkode: 4ef58...83f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kan jo være veldig greit å være gjenstridig når man får redusert inntekten sin som pensjonist.

Anonymkode: 65822...028

Haha, fantastisk autocorrect! Ja, pensjonister er nok ganske gjenstridige 😂😂😂

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tipper aldri. Jeg har flyttet etter rundt 10 år flere ganger og starter da på nytt med lån og løpetid. 

Anonymkode: 84f88...7eb

Men da har du gjerne kjøpt deg oppover i boligstørrelse? På et tidspunkt er det gjerne naturlig å gå mottatt vei, og da vil du jo også få et lavere lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...