Gå til innhold

Dere med hund eller katt - plassering av mat- og vannskåler

Anbefalte innlegg

Dere med hund eller katt, hvor har dere mat- og vannskålene til dem plassert?

Vi har den på stuen.
Hadde besøk her om dagen som syns det var litt rart, siden de fleste har dem på kjøkkenet.

Anonymkode: 07058...370

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Rart er ikke farlig 😅

Vi har de på kjøkken siden det er der mat og vann er, og det er der vi også spiser. 

Anonymkode: a1d1d...062

Nei da, rart er ikke farlig, ble bare nysgjerrig.
Det er hund vi har, og har det på stuen siden at vi lukker døren inn til kjøkkenet når han er alene hjemme slik at han ikke finner på å rote i matspøla mens vi er borte. Han må jo ha tilgang på vannskålen når vi er borte.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dere med hund eller katt, hvor har dere mat- og vannskålene til dem plassert?

Vi har den på stuen.
Hadde besøk her om dagen som syns det var litt rart, siden de fleste har dem på kjøkkenet.

Jeg har det ikke på kjøkkenet både pga plass, de ville ikke hatt et rolig sted å spise uten at vi går forbi tett på bak dem og fordi jeg ønsker ikke å ha dyr på kjøkkenet pga hygiene, hår i maten.

Hunden og kattene har matskåler og vann i entreen i et rolig hjørne. 

Anonymkode: f381e...03b

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei da, rart er ikke farlig, ble bare nysgjerrig.
Det er hund vi har, og har det på stuen siden at vi lukker døren inn til kjøkkenet når han er alene hjemme slik at han ikke finner på å rote i matspøla mens vi er borte. Han må jo ha tilgang på vannskålen når vi er borte.

Vår hund er i gangen når den er alene, så han har en vannskål der også. 

Anonymkode: a1d1d...062

Vi har dem på kjøkkenet, ja, men det er fordi det både var en egnet plass der, og fordi det er mer praktisk med tanke på nærhet til vannkranen og fôrbøtten. Jeg har sett både stue, bad og gang bli brukt også, uten å reagere på det.

Anonymkode: f5eb3...6da

Annonse

De står mer i spisestuen enn kjøkkenet, men det er et stort rom adskilt bare av en kjøkkenøy, så det er ikke helt feil å si kjøkkenet heller. De står på den siden av kjøkkenøyen som vi har spisebordet.

Der vi bodde før hadde vi et bittelite kjøkken med dør til, da sto de i stua.

Anonymkode: 3e9f7...157

Vi har kattenes mat og vann i gangen. Rett utenfor gjestetoalettet, slik at det er kort vei til vannkran. 

Jeg synes ikke noe om at skålene til dyrene vaskes i samme vask, og med samme oppvaskkost, som ting vi spiser og drikker av. Derfor foretrekker jeg å holde det adskilt fra kjøkkenet. 

Anonymkode: 6ddb6...31c

Vi hadde vann og matskåla til bikkja på kjøkkenet, men hun søler helt forferdelig når hun drikker så nå står det i gangen der det er fliser, mtp at gulvet ikke skulle bli ødelagt.

Anonymkode: fbd94...725

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...