Gå til innhold

Klesstørrelser, et hjertesukk

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Som en over her skriver , størrelser er ganske «bingo» å forholde seg til. Bestilte for noen mnd siden en olabukse jeg ble svært fornøyd med. De hadde den i flere farger, så jeg bestilte da nøyaktig samme bukse i en annen farge. Da burde de jo være identiske? Men, nei, det var de ikke… Den andre buksa var mye smalere…! 

Anonymkode: 2c2c3...eab

Det har jeg og gjort en gang! Ganske så håpløst🙈

Anonymkode: 961e2...053

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

I følge denne tabellen er jeg en str S i hvert fall, siden målene mine er rett under det som står som M, men jeg måtte likevel ha str M i buksene hos BikBok, altså er de da små i størrelsen, også etter internasjonal standard. Og uavhengig av hva tabellen der viser, så er klær jeg kjøper i Norge og eventuelt bestiller fra naboland som f.eks. Danmark slik at str 36 er akkurat like store som klær jeg har i str S. Det samme gjelder datteren min som bruker XS og alltid da 34 hvis det er tall og ikke bokstav. Det er mulig dette er noe som man ser mer av sydover i Europa, men når jeg handler i ulike butikker i Norge og har med både S og 36 i bukser inn på prøverommet, så er de mer eller mindre akkurat like store.

HI

Anonymkode: 54fab...6d3

Her er Bikbok sin guide og ja, du burde være en S hos dem, nærmere xs enn M image.thumb.png.d25863fff188b8981216d78f2f7571c6.pngog det er frustrerende at de ikke klarer det.

image.thumb.png.d25863fff188b8981216d78f2f7571c6.png

Anonymkode: 4c6a0...83b

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Min erfaring, og de fleste jeg kjenner, er at BikBok er små i størrelsene. Jeg bruker S eller 27/28 i bukser, men på BikBok må jeg alltid opp i størrelser. Samme med jentene mine som er ungdommer og de fleste andre jeg kjenner. 

Anonymkode: 054dc...939

Enig. Samme her, for mor og to døtre.  Vi flexer hele sjiktet fra XS’ til XXL fordelt på oss tre, og hva vi liker av trangt, bare mager osv, Bikbok er smått/ mindre enn øvrige butikker. Selv de dyre merkene jeg kjøper innimellom er «normale» sammenlignet med BikBok….

Nå er jeg selv overvektig, men har alltid slitt veldig med bukser. Og det og da jeg var normalvektig. Jeg har en diger rumpe, samme hvor tynn jeg er, så har jeg svai rygg. Så jeg bruker ikke bukser lenger, kun treningsbukser. Bruker bare kjoler. For i bukser så måtte jeg ofte opp i store størrelser for å få plass til rompa. Men da var det nesten plass til en person til bak i livet, da jeg har slank midje. Og ble mer løs på lårene. 

Anonymkode: 81171...b14

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nå er jeg selv overvektig, men har alltid slitt veldig med bukser. Og det og da jeg var normalvektig. Jeg har en diger rumpe, samme hvor tynn jeg er, så har jeg svai rygg. Så jeg bruker ikke bukser lenger, kun treningsbukser. Bruker bare kjoler. For i bukser så måtte jeg ofte opp i store størrelser for å få plass til rompa. Men da var det nesten plass til en person til bak i livet, da jeg har slank midje. Og ble mer løs på lårene. 

Anonymkode: 81171...b14

Samme problem som meg. Det ironiske er at det er lettere å finne bukser som passer ordentlig nå, når jeg har mistet min smekre midje, enn det var da jeg var ung og mye slankere.

Anonymkode: ec2b7...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...