Gå til innhold

Hva er jobbantrekket deres?

Anbefalte innlegg

Hva kler dere i på jobb? Jeg er nesten alltid i jeans, skjorte/tskjorte/bluse/ og blazer, sko kommer an på hva jeg skal så skifter mellom pumps, sneakers, støvletter, sandaler og Uggs nå på vinteren til og fra jobb noen ganger blir de også på jobb

Anonymkode: 8546e...3ce

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452117-hva-er-jobbantrekket-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kjole i ull, topp i merinoull fra Cubus under og Pierre Robert ullstrømpebukse (som nå er med hold in, magisk). Har egne innesko på kontoret, da jeg går til jobb og må bruke sko med gode spor på glatta. 

Bor i det frem til sommerkjolene og joggeskoene skal frem igjen. 

Anonymkode: 09516...0c4

Helt vanlige hverdagsklær som jeg går med utenom jobb også. Eller, jeg unngår kanskje de toppene som er ganske utringet på jobb, samt kosebuksene jeg kun bruker hjemme,  men ellers er det akkurat det samme som om jeg er på butikken, besøker en venninne el. Enten jeans, linbukse, cargobukse el. og med en genser til, og capribukse/shorts og topp eller kjole når det er varmt. Som regel med joggesko til, eventuelt sandaler på varme dager. Jeg er lærer. 

Anonymkode: 7de86...421

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du er 60 år heter det dongeri eller ola-bukse.. 

Anonymkode: 9ef4e...5e2

Er vel noen dialektforskjeller i tillegg vil jeg tro.

Jeg er 50, vokst opp med å si olabukse og olajakke. Aldri sagt dongeri. Men kan nok av og til si jeans nå. Jeg er fra Oslo

Anonymkode: 7d2eb...be3

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

"jeans"? Det heter vel strengt tatt dongeribukse eller olabukse....

Anonymkode: 4e8d1...fec

Det heter; jeans, dongeri eller denim. Olabukse er bare et kallenavn som har opphav i navnet på buksene fra Adelsten på 50-tallet som de tok etter kallenavnet på Tysklandsbrigaden

Anonymkode: 8546e...3ce

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er vel noen dialektforskjeller i tillegg vil jeg tro.

Jeg er 50, vokst opp med å si olabukse og olajakke. Aldri sagt dongeri. Men kan nok av og til si jeans nå. Jeg er fra Oslo

Anonymkode: 7d2eb...be3

Ja, vi vokste opp med å si olabukse eller olajakke, dvs der jeg vokste opp i Oslo sa vi ikke olabukse men dongeribukse (eller faktisk bare 501 om buksene og levisjakke om jakkene). Men de siste tiårene har det blitt jeans. Så gæmlingene sier olabukse og dongeri og de unge sier jeans.

Anonymkode: 9ef4e...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...