Gå til innhold

Noen har bedre råd enn andre

Anbefalte innlegg

Min venninnes datter blir 18 år neste helg. De har bestilt inn tidenes party med artister, masse digg mat, drinker og det er ikke spart på krona. I gave av foreldrene får hun lappen og en splitter ny bil til 800.000 

hun skal ha huset for seg selv hele helga og feire. Kjempestas for de, og heldig er jenta, men kjenner litt på utilstrekkelighet når jeg selv ikke har mulighet til det samme, eller i nærheten. Min datter får fest og fullt opp, men vil i gave? Nei, hun fikk lappen i gave fra oss. 

Anonymkode: eb103...f69

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452113-noen-har-bedre-r%C3%A5d-enn-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Selvsagt har noen bedre råd enn andre. Noen har mindre vett enn andre også. Hva  i all verden skal en 18 åring med bil til 800 000!!!

Prøver du å fremstille deg som fattig som ‘bare’ kan lage til fest og betale for lappen? Idioti. 

Anonymkode: a425f...7d5

amandine skrev (46 minutter siden):

Ja noen har bedre råd enn andre. Og så da? Ingen 18-åringer har godt av å få alt opp i hendene, det blir de fattige av. Ikke fattige i kroner og øre, men fattige på alle andre måter.

Noen er blitt så ødelagte av å få alt i favnen hele livet at de havner i avisen (og kanskje snart i kasjotten). Så du har helt klart et poeng.

Anonymkode: 52fc8...714

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Min venninnes datter blir 18 år neste helg. De har bestilt inn tidenes party med artister, masse digg mat, drinker og det er ikke spart på krona. I gave av foreldrene får hun lappen og en splitter ny bil til 800.000 

hun skal ha huset for seg selv hele helga og feire. Kjempestas for de, og heldig er jenta, men kjenner litt på utilstrekkelighet når jeg selv ikke har mulighet til det samme, eller i nærheten. Min datter får fest og fullt opp, men vil i gave? Nei, hun fikk lappen i gave fra oss. 

Ok

Anonymkode: 0e8ca...b08

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt har noen bedre råd enn andre. Noen har mindre vett enn andre også. Hva  i all verden skal en 18 åring med bil til 800 000!!!

Prøver du å fremstille deg som fattig som ‘bare’ kan lage til fest og betale for lappen? Idioti. 

Tja hva skal en på 48 med en bil til 800k?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dessverre finnes det mennesker som har behov for å vise andre at de har penger gjennom barna. Synd. La de fjonge seg og gå på trynet. Alle som virkelig har penger har ikke slik behov, heldigvis.

Annonse

Rhapsody in blue skrev (1 time siden):

Dessverre finnes det mennesker som har behov for å vise andre at de har penger gjennom barna. Synd. La de fjonge seg og gå på trynet. Alle som virkelig har penger har ikke slik behov, heldigvis.

Hvorfor skulle de gått på trynet? Og hvis de har råd til bil og stor fest, hvorfor skulle de ikke betale for bil og stor fest?

Anonymkode: cab9d...79d

Rhapsody in blue skrev (2 timer siden):

Er det galt at folks som har penger bruker dem?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da jobber de vel kanskje, da? Har tatt seg gode utdanninger og jobbet hardt?

Anonymkode: cab9d...79d

Klart de jobber, mannen er konsernsjef og tjener 8 mill i året, så joda de har råd. 
Jeg og mannen har også gode utdannelser og full jobb, men vi er langt i fra der at vi kjøper dyre biler i 18 års gave. Men vi er alle forskjellig. Barna der i huset gjør det godt både på skolen og har jobb ved siden av, så de jobber på. Men klart de får mer enn alle andre. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tja hva skal en på 48 med en bil til 800k?

Ingen trenger en så dyr bil, men nå var det en tenåring det var snakk om i dette innlegget. Og det er forskjell på ungdommer og voksne på så mange måter. 

Verden har aldri vært rettferdig, og kommer aldri til å bli det. Det kommer alltid til å være forskjell på folk. Sånn er det bare.

Selvfølgelig er det fullstendig unødvendig å flotte 18-åringer med kjempeparty og latterlig dyr bil, men siden familien har råd til det, så blir det sånn. Forkastelig bruk av penger, men deres valg. 

Anonymkode: 8e938...0c2

Lappen er nok en langt mer «vanlig» gave. Jeg forstår ikke hvorfor man skal føle på det? Det er da en kjempefin og veldig nyttig gave som det sikkert er mange andre som skulle ønske de også fikk. 

Se på det som vinn vinn, nå har hun ei venninne som har en ny bil, og mest sannsynlig trafikksikker bil, som vennene helt sikkert kommer til å nyte gleden av de også. Skal de på bilreise eller bare hjem fra en fest, så vet du at de sitter i en trygg og ny bil. Det betyr litt det også når de skal ut på veien. 

Anonymkode: bb885...b57

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Klart de jobber, mannen er konsernsjef og tjener 8 mill i året, så joda de har råd. 
Jeg og mannen har også gode utdannelser og full jobb, men vi er langt i fra der at vi kjøper dyre biler i 18 års gave. Men vi er alle forskjellig. Barna der i huset gjør det godt både på skolen og har jobb ved siden av, så de jobber på. Men klart de får mer enn alle andre. 

Og problemet er?

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Verden har aldri vært rettferdig, og kommer aldri til å bli det. Det kommer alltid til å være forskjell på folk. Sånn er det bare.

Selvfølgelig er det fullstendig unødvendig å flotte 18-åringer med kjempeparty og latterlig dyr bil, men siden familien har råd til det, så blir det sånn. Forkastelig bruk av penger, men deres valg. 

Anonymkode: 8e938...0c2

Hvorfor er det forkastelig bruk?

Å betale for sertifikatet er ganske vanlig her jeg bor, men å kjøpe nye biler til dem har vi ikke råd til, skjønt vi hadde nok gjort det dersom vi hadde hatt råd. Jeg ser ikke problemet med at de som har råd gjør dette, for når de unge er så gammel som 18 år, bør de for lengst ha lært seg at folk er ulike, har ulike forutsetninger og at livet faktisk kan være urettferdig. 

Anonymkode: dac48...df7

Her så har min datter, en god kompis, som fikk bil til 1 mill i 18 års dags gave. Han hadde en liten koselig fest hjemme da. Men både han og foreldrene er fantastiske. Og min datter har da aldri brydd seg, om at de har mye mer penger enn oss.

Her er jeg alene, så hun betalte selv for førerkort, ved å jobbe ved siden av skolen. Og hennes 18 års dag, ble holdt sammen med en venninne, de leide lokale, og min datters del ble 4000 kr. Og hun var strålende fornøyd.  

Anonymkode: 03cf1...798

Du sammenligner deg med noen som kjøper gaver til nesten en million? Da leter du etter problemer altså. 
Vår datter er venninne med datter av fylkets rikeste familie her vi bor. Hun fikk også bil til 18 års dagen. Jeg sa som riktig er at det er ikke normalt å få bil til bursdagen og at hun får låne vår når hun vil og er det ikke godt nok får hun spare til egen. Hun var helt enig og fornøyd med å låne. 

Anonymkode: ff3e2...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...