Gå til innhold

Fått forlovelsesring som jeg ikke liker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker mannen og ønsker å gifte meg med han. Ingen tvil om det.

Men ringen han ga meg sa han at var billig. Han ønsket å fri til meg og ønsket å gi meg en ring. Vi har nettopp kjøpt hus og har ikke veldig mye til overs. Sånn sett bryr jeg meg ikke om pris, men skulle ønske at han kunne ventet med å fri til vi/han hadde bedre råd og kunne kjøpt noe penere. Er tross alt en ring jeg skal gå med hele tiden. 
Pris i seg selv er ikke veldig viktig, det er utseende kombinert med at oser billig som gjør at jeg føler dette blir helt feil.

Men jeg er kjip og tør ikke si noe til han. Ble rørt da han fridde.

Anonymkode: ebe1f...034

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Men ringen han ga meg sa han at var billig. Han ønsket å fri til meg og ønsket å gi meg en ring. Vi har nettopp kjøpt hus og har ikke veldig mye til overs. Sånn sett bryr jeg meg ikke om pris, men skulle ønske at han kunne ventet med å fri til vi/han hadde bedre råd og kunne kjøpt noe penere. Er tross alt en ring jeg skal gå med hele tiden. 
Pris i seg selv er ikke veldig viktig, det er utseende kombinert med at oser billig som gjør at jeg føler dette blir helt feil.

Hadde du likt den om han sa den var dyr?

Anonymkode: 2bf5f...d6f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du likt den om han sa den var dyr?

Nei, ringen er ikke fin uansett. Men problemet er at den ser veldig billig ut også. Ser ut som en ring man kjøper på HM. 

Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ringen er ikke fin uansett. Men problemet er at den ser veldig billig ut også. Ser ut som en ring man kjøper på HM. 

Hi

Hvis den ikke er fin så kan du jo bytte den da 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Er bare å bytte til giftering når dere gifter dere da …..

Anonymkode: d58ae...583

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Håper han er klar over at en giftering skal koste minst tre månedslønninger...

Anonymkode: 85af8...a47

Den loven har jeg misset? Hvor i lovverket står det. Og for noe bullshit! Da skulle mannen min kjøpt meg ring til 300 000,- og det er det INGEN som trenger. 

Hi - kan det bli pent med forlovelsesringen og gifteringen på samme finger når dere er gift? Da er det jo best å ha en forlovelsesring som ikke er for stor. 

Ellers må du nok bare leve med den, hvor ille kan den være? Er det hvitt eller gult gull? Diamant?

Anonymkode: ef60d...69d

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Den loven har jeg misset? Hvor i lovverket står det. Og for noe bullshit! Da skulle mannen min kjøpt meg ring til 300 000,- og det er det INGEN som trenger. 

Hi - kan det bli pent med forlovelsesringen og gifteringen på samme finger når dere er gift? Da er det jo best å ha en forlovelsesring som ikke er for stor. 

Ellers må du nok bare leve med den, hvor ille kan den være? Er det hvitt eller gult gull? Diamant?

https://www.cnbc.com/2024/07/31/how-much-should-you-spend-on-an-engagement-ring.html

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja? Det er altså ikke påbudt, det er faktisk ikke vanlig engang. Og i hvert fall ikke i Norge. Hva skal man med en ring til hundrevis av tusen? 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er lov å ha personlig smak, den skal tross alt være på fingeren for alltid. 

Joda men hadde mannen ikke en ring eller fridd så hadde det nok vært klaging på det også

Anonymkode: 442c3...5bb

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja? Det er altså ikke påbudt, det er faktisk ikke vanlig engang. Og i hvert fall ikke i Norge. Hva skal man med en ring til hundrevis av tusen? 

Vise at han setter pris på deg?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det bør han gjøre hver dag og det bør være helt uavhengig av størrelsen på ringen.

Det er ikke ringene som avgjør, og bare det at man tenker at ringen avgjør noe som helst er et tegn på at man bør la være. 
I tillegg er det jo et problem om HI ikke tør å være ærlig med en mann hun vil dele potensielt resten av livet med. Det er liksom hele fundamentet i forholdet.

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det gjør han daglig uten at jeg bærer en ring til vanvittige summer på fingeren. Jeg elsker mannen og ikke det han gir meg. 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Er du bortskjemt eller bare overfladisk? 

Anonymkode: 49dc5...795

Har du ingen personlig smak?

Jeg fikk en enkel sølvring som forlovelsesring, da mannen vet jeg ikke kan fordra gult gull. Den ble byttet ut med en giftering i hvitt gull.  Og jeg vil heller bruke penger på noe annet, enn å være redd for å bruke den.

Anonymkode: 1b7dc...d6e

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

IMG_7612.jpeg

Eh, tacky, for flashy, viser ikke verdi på en mer anonym måte (som en sølvring for eksempel, den er mer anonym men verdifull). Dette ser ut som noe du får for en femmer i en slik ballmaskin.

Anonymkode: 55034...c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...