Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:48 #1 Del Skrevet fredag kl 15:48 Temmelig provoserende at alle innlegg med diskusjoner rundt innvandring blir slettet, der admin roper rasisme. Mens mobbing av nordmenn som stemmer FrP kan stå! Nå får admin jaggu ta seg sammen! Anonymkode: 31be2...b7d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet fredag kl 15:52 #2 Del Skrevet fredag kl 15:52 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Temmelig provoserende at alle innlegg med diskusjoner rundt innvandring blir slettet, der admin roper rasisme. Mens mobbing av nordmenn som stemmer FrP kan stå! Nå får admin jaggu ta seg sammen! Anonymkode: 31be2...b7d Mobbing er ikke bra i det hele tatt. Men hvis det skal kalles rasisme, så må man bruke hudfargen til personen. Har noen blitt kritisert fordi de stemmer FrP på grunn av at de er lyse i huden? Anonymkode: c1abd...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150175816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet fredag kl 16:05 #3 Del Skrevet fredag kl 16:05 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Temmelig provoserende at alle innlegg med diskusjoner rundt innvandring blir slettet, der admin roper rasisme. Mens mobbing av nordmenn som stemmer FrP kan stå! Nå får admin jaggu ta seg sammen! Anonymkode: 31be2...b7d Ja, det er helt ok. Vi er hvite vet du. Husker den gangen Plumbo ble hetset for rasisme under Spellemannsprisen for "mokkamann". Da ble det ramaskrik, og alle ropte rasister, og andre artister oppførte seg som idioter mot dem. Men at det Josef og Shawe kan sitte å kalle Thomas og Harald for blekansikt på Senkveld er greit. DA er det ingen som reagerer, da er det bare morsomt. Synes forøvrig mokkamann var veldig morsomt og helt på sin plass. Må ikke være så hårsåre. Anonymkode: 569ee...85c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150175820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:19 #4 Del Skrevet fredag kl 22:19 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mobbing er ikke bra i det hele tatt. Men hvis det skal kalles rasisme, så må man bruke hudfargen til personen. Har noen blitt kritisert fordi de stemmer FrP på grunn av at de er lyse i huden? Anonymkode: c1abd...d77 Nei, men mobbing er mobbing uansett hudfarge. Å mobbe noen for sitt verdisyn og sin overbevisning gjør minst like vondt som å mobbe noen for en latterlig bagatell som hudfarge. Jeg våger den påstanden at det finnes maks 0,1 prosent som er så dumme at de misliker mørk hud i Norge, men minst 80% som misliker den kulturen mennesker med mørk hudfarge representerer. Merk at jeg sa misliker, ikke hater. Merk også at jeg sa IKKE at alle med mørk hud representerer den kulturen de stammer fra. Det er mange som ønsker å integrere seg, og ønsker vår kultur, men likevel alt for mange som vil, og faktisk får, fortsette sin kultur i vårt kulturelle "fellesskap". Det er dette pådyttede kulturelle "fellesskapet" mange ikke godtar uten videre. Fordi vi vil ikke innrette oss i vårt eget land, og i vår egen kultur. Det er veldig mye forlangt å kreve at nordmenn plutselig skal godta at andres kultur er like bra for oss som den som gjennom hundrevis av år er etablert og tilpasset egne verdier og levemåte. Det er ikke bare mye forlangt, det er provoserende dumt og direkte uønsket. Anonymkode: d2fa3...410 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150175969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet fredag kl 22:22 #5 Del Skrevet fredag kl 22:22 Det ér unektelig pussig hva som slettes i blant. Jeg stemmer for ordens skyld ikke noe i nærheten av FrP. Anonymkode: c0274...ffc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150175970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 08:32 #6 Del Skrevet lørdag kl 08:32 Kritikk er ikke det samme som mobbing. Mobbing er ikke det samme som rasisme. Anonymkode: 028fc...0ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 09:21 #7 Del Skrevet lørdag kl 09:21 Du kan begynne å lese seg opp på maktforskjeller, og maktubalansen, mellom minoritet og majoritet Anonymkode: 476be...995 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet lørdag kl 10:24 #8 Del Skrevet lørdag kl 10:24 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Temmelig provoserende at alle innlegg med diskusjoner rundt innvandring blir slettet, der admin roper rasisme. Mens mobbing av nordmenn som stemmer FrP kan stå! Nå får admin jaggu ta seg sammen! Anonymkode: 31be2...b7d LITT overdrivelse?Ligger det ikke fortsatt ute drøssevis av tråder om innvandring? Slutt å vær så sabla hårsår og krenket!Du er ikke på noe vis ett offer, så deg er det ikke synd på. Og er det rasisme,så er det rasisme, det er jo tydelig at om du ikke forstår hvorfor innlegg blir fjernet, så forstår du heller ikke hva som faktisk er rasistisk... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:25 #9 Del Skrevet lørdag kl 11:25 Østerdølen skrev (53 minutter siden): LITT overdrivelse?Ligger det ikke fortsatt ute drøssevis av tråder om innvandring? Slutt å vær så sabla hårsår og krenket!Du er ikke på noe vis ett offer, så deg er det ikke synd på. Og er det rasisme,så er det rasisme, det er jo tydelig at om du ikke forstår hvorfor innlegg blir fjernet, så forstår du heller ikke hva som faktisk er rasistisk... Men det er faktisk ikke rasistisk å si at man er imot innvandring og at man mener at Norge bør stenge grensene helt, sende alle innvandrere ut av landet, også de som har fått statsborgerskap. Det er ikke rasisme å mene at norske penger skal brukes på våre egne borgere, og at jeg mener at det ikke skal brukes en krone på utlendinger. Det er ikke rasisme å si at jeg mener at Norge hadde vært et tusen ganger bedre sted uten en eneste innvandrer. Det er politiske standpunkt som jeg er i min fulle rett til å både inneha og ytre meg om. Likevel blir slike innlegg fjernet, mens det vitses og hetses med de som mener FrP er det eneste som kan redde oss. Disse innleggene får stå. Vi VET ikke om de får til alt de har lovet, men de har aldri fått prøve. Fordi de aldri har sittet i en mer ren FrP regjering. Tidligere har de kun vært i mindretall og måtte bøye seg for hva flertallet har besluttet. Anonymkode: 31be2...b7d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet lørdag kl 11:42 #10 Del Skrevet lørdag kl 11:42 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men det er faktisk ikke rasistisk å si at man er imot innvandring og at man mener at Norge bør stenge grensene helt, sende alle innvandrere ut av landet, også de som har fått statsborgerskap. Det er ikke rasisme å mene at norske penger skal brukes på våre egne borgere, og at jeg mener at det ikke skal brukes en krone på utlendinger. Det er ikke rasisme å si at jeg mener at Norge hadde vært et tusen ganger bedre sted uten en eneste innvandrer. Det er politiske standpunkt som jeg er i min fulle rett til å både inneha og ytre meg om. Likevel blir slike innlegg fjernet, mens det vitses og hetses med de som mener FrP er det eneste som kan redde oss. Disse innleggene får stå. Vi VET ikke om de får til alt de har lovet, men de har aldri fått prøve. Fordi de aldri har sittet i en mer ren FrP regjering. Tidligere har de kun vært i mindretall og måtte bøye seg for hva flertallet har besluttet. Anonymkode: 31be2...b7d For det første:Hvordan du grupperer menneskers verdi (verdt å få leve i Norge, verdt å få hjelp osv) ER rasisme. Noen mennesker har større verdi enn andre, og dermed større rettigheter. Det er IKKE kun ett politisk standpunkt, men en raseinndeling. Har de statsborgerskap, er de pr definisjon like norsk som deg og meg, uansett om de heter Ali eller Ola. At du da ønsker å sende NORSKE borgere ut av landet, KUN fordi de har annen opprinnelse enn deg, er IGJEN en inndeling i verdi i forhold til rase og kultur og dermed rasisme i sin klareste form. Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike. Det er min rett til å mene og si. At du velger å ta slikt personlig og bli krenket, er på deg. Og så må dere Frpere her inne, som har spammet sidene i ukesvis med dårlig skjult rasisme, feie for egen dør!Dere er like ufine mot oss som ikke stemmer Frp, om ikke enda verre. Så VOKS OPP! Skal du delta i en diskusjon, må du tåle å få kommentarer du verken er enig i, eller ikke liker. Ytringsfriheten går begge veier, og du er på ingen måte noe stakkarslig offer. Tåler du det ikke, så la vær å diskuter politikk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:53 #11 Del Skrevet lørdag kl 11:53 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Men det er faktisk ikke rasistisk å si at man er imot innvandring og at man mener at Norge bør stenge grensene helt, sende alle innvandrere ut av landet, også de som har fått statsborgerskap. Det er ikke rasisme å mene at norske penger skal brukes på våre egne borgere, og at jeg mener at det ikke skal brukes en krone på utlendinger. Det er ikke rasisme å si at jeg mener at Norge hadde vært et tusen ganger bedre sted uten en eneste innvandrer. Det er politiske standpunkt som jeg er i min fulle rett til å både inneha og ytre meg om. Likevel blir slike innlegg fjernet, mens det vitses og hetses med de som mener FrP er det eneste som kan redde oss. Disse innleggene får stå. Vi VET ikke om de får til alt de har lovet, men de har aldri fått prøve. Fordi de aldri har sittet i en mer ren FrP regjering. Tidligere har de kun vært i mindretall og måtte bøye seg for hva flertallet har besluttet. Anonymkode: 31be2...b7d Alle innvandrere? Uansett opprinnelsesland? Du vet at da vil vi få enorme problemer med å ha nok folk til å fylle stillingene som kreves for å drifte landet om alt fra renovatører til forskere på universitetene skal ut. Og det er klart at det er rasistisk å ønske å utvise norske borgere fordi de har et annet opprinnelsesland (og, la oss være ærlige, stort sett en annen hudfarge enn ‘Ola Nordmann’). Anonymkode: 028fc...0ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:25 #12 Del Skrevet lørdag kl 14:25 Østerdølen skrev (2 timer siden): For det første:Hvordan du grupperer menneskers verdi (verdt å få leve i Norge, verdt å få hjelp osv) ER rasisme. Noen mennesker har større verdi enn andre, og dermed større rettigheter. Det er IKKE kun ett politisk standpunkt, men en raseinndeling. Har de statsborgerskap, er de pr definisjon like norsk som deg og meg, uansett om de heter Ali eller Ola. At du da ønsker å sende NORSKE borgere ut av landet, KUN fordi de har annen opprinnelse enn deg, er IGJEN en inndeling i verdi i forhold til rase og kultur og dermed rasisme i sin klareste form. Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike. Det er min rett til å mene og si. At du velger å ta slikt personlig og bli krenket, er på deg. Og så må dere Frpere her inne, som har spammet sidene i ukesvis med dårlig skjult rasisme, feie for egen dør!Dere er like ufine mot oss som ikke stemmer Frp, om ikke enda verre. Så VOKS OPP! Skal du delta i en diskusjon, må du tåle å få kommentarer du verken er enig i, eller ikke liker. Ytringsfriheten går begge veier, og du er på ingen måte noe stakkarslig offer. Tåler du det ikke, så la vær å diskuter politikk. Dette er bare tull fra ende til annen. Har du norsk statsborgerskap er du norsk statsborger, men du behøver slettes ikke være norsk. Dette skjønner de aller fleste. Å være norsk er i virkelighetens verden MYE mer enn å ha et rødt pass. Du snakker om intelligens... At du påstår å være i besittelse av høyere moral er veldig drøyt og sier mye om hvor inkluderende din holdning er. Og din anklage om raseinndeling er like mye tullball. Du snakker om menneskeverdi og rett til å bo i Norge. Retten til å bo i Norge får du av å bo i Norge. Du opparbeider denne retten ved å være med på å bygge samfunnet. Det finnes ikke rasisme i et slikt standpunkt. Det er ikke rasisme å si at mennesker ikke kan hoppe inn i et samfunn å få samme rettigheter som de som har vært her i årevis og jobbet og opparbeidet sine rettigheter. Innvandrere bør behandles annerledes. Ikke fordi de er mindre verdt, slik du tillegger en annerledes behandling. Du kan ikke komme til et nytt land og bryte lovene på det groveste og tro at du fremdeles er velkommen i ditt nye land. Det burde være regler for slikt. Det er normalt i alle sammenhenger i samfunnet. Å bli innlemmet i et nytt fellesskap er en tosidig kontrakt. Begynner du i en ny jobb og er raskt ute med å svindle til deg fordeler, eller bryter strenge regler, da ryker du ut av jobben. Fordi du har brutt din kontrakt. Slik bør det også være med et statsborgerskap for de som ikke er fra opprinnelseslandet. Det har ingen ting med rasisme å gjøre. Det er ryddig rettferdighet. Og en rettferdighet som er nødvendig for å opprettholde orden i et samfunn. Anonymkode: d2fa3...410 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:32 #13 Del Skrevet lørdag kl 14:32 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og det er klart at det er rasistisk å ønske å utvise norske borgere fordi de har et annet opprinnelsesland (og, la oss være ærlige, stort sett en annen hudfarge enn ‘Ola Nordmann’). Selvsagt har dette ingen ting med rasisme å gjøre. Det har med opprinnelsesland å gjøre. Det har ingen ting med hudfarge å gjøre. Men selvsagt skal vi ikke utvise alle med annet opprinnelsesland. Det vil være meningsløst og helt i strid med alle lover og all sunn fornuft. Bare om de bryter loven, eller nekter å gjøre en innsats for å tilpasse seg det aktuelle samfunnets regler og normer, som er felles for alle. Det har ingen ting med rase å gjøre. Det er kun oppførsel som kvalifiserer til utkastelse, om vedkommende er fra et annet opprinnelsesland. Anonymkode: d2fa3...410 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:36 #14 Del Skrevet lørdag kl 14:36 Østerdølen skrev (2 timer siden): For det første:Hvordan du grupperer menneskers verdi (verdt å få leve i Norge, verdt å få hjelp osv) ER rasisme. Noen mennesker har større verdi enn andre, og dermed større rettigheter. Det er IKKE kun ett politisk standpunkt, men en raseinndeling. Har de statsborgerskap, er de pr definisjon like norsk som deg og meg, uansett om de heter Ali eller Ola. At du da ønsker å sende NORSKE borgere ut av landet, KUN fordi de har annen opprinnelse enn deg, er IGJEN en inndeling i verdi i forhold til rase og kultur og dermed rasisme i sin klareste form. Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike. Det er min rett til å mene og si. At du velger å ta slikt personlig og bli krenket, er på deg. Og så må dere Frpere her inne, som har spammet sidene i ukesvis med dårlig skjult rasisme, feie for egen dør!Dere er like ufine mot oss som ikke stemmer Frp, om ikke enda verre. Så VOKS OPP! Skal du delta i en diskusjon, må du tåle å få kommentarer du verken er enig i, eller ikke liker. Ytringsfriheten går begge veier, og du er på ingen måte noe stakkarslig offer. Tåler du det ikke, så la vær å diskuter politikk. Alt det som er skrevet her er det jeg kaller pissprat. Alt er feil i dette innlegget. Anonymkode: 569ee...85c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 14:37 #15 Del Skrevet lørdag kl 14:37 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dette er bare tull fra ende til annen. Har du norsk statsborgerskap er du norsk statsborger, men du behøver slettes ikke være norsk. Dette skjønner de aller fleste. Å være norsk er i virkelighetens verden MYE mer enn å ha et rødt pass. Du snakker om intelligens... At du påstår å være i besittelse av høyere moral er veldig drøyt og sier mye om hvor inkluderende din holdning er. Og din anklage om raseinndeling er like mye tullball. Du snakker om menneskeverdi og rett til å bo i Norge. Retten til å bo i Norge får du av å bo i Norge. Du opparbeider denne retten ved å være med på å bygge samfunnet. Det finnes ikke rasisme i et slikt standpunkt. Det er ikke rasisme å si at mennesker ikke kan hoppe inn i et samfunn å få samme rettigheter som de som har vært her i årevis og jobbet og opparbeidet sine rettigheter. Innvandrere bør behandles annerledes. Ikke fordi de er mindre verdt, slik du tillegger en annerledes behandling. Du kan ikke komme til et nytt land og bryte lovene på det groveste og tro at du fremdeles er velkommen i ditt nye land. Det burde være regler for slikt. Det er normalt i alle sammenhenger i samfunnet. Å bli innlemmet i et nytt fellesskap er en tosidig kontrakt. Begynner du i en ny jobb og er raskt ute med å svindle til deg fordeler, eller bryter strenge regler, da ryker du ut av jobben. Fordi du har brutt din kontrakt. Slik bør det også være med et statsborgerskap for de som ikke er fra opprinnelseslandet. Det har ingen ting med rasisme å gjøre. Det er ryddig rettferdighet. Og en rettferdighet som er nødvendig for å opprettholde orden i et samfunn. Anonymkode: d2fa3...410 Helt riktig. Anonymkode: 569ee...85c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet lørdag kl 15:37 #16 Del Skrevet lørdag kl 15:37 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alt det som er skrevet her er det jeg kaller pissprat. Alt er feil i dette innlegget. Anonymkode: 569ee...85c Men å påpeke hva du mener feil,og argumentere mot klarer du ikke!Men det er vel kanskje ikke mer å forvente.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:59 #17 Del Skrevet lørdag kl 15:59 Frpere er helt klart en egen rase. Anonymkode: 5703e...758 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:47 #18 Del Skrevet lørdag kl 16:47 Østerdølen skrev (4 timer siden): For det første:Hvordan du grupperer menneskers verdi (verdt å få leve i Norge, verdt å få hjelp osv) ER rasisme. Noen mennesker har større verdi enn andre, og dermed større rettigheter. Det er IKKE kun ett politisk standpunkt, men en raseinndeling. Har de statsborgerskap, er de pr definisjon like norsk som deg og meg, uansett om de heter Ali eller Ola. At du da ønsker å sende NORSKE borgere ut av landet, KUN fordi de har annen opprinnelse enn deg, er IGJEN en inndeling i verdi i forhold til rase og kultur og dermed rasisme i sin klareste form. Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike. Det er min rett til å mene og si. At du velger å ta slikt personlig og bli krenket, er på deg. Og så må dere Frpere her inne, som har spammet sidene i ukesvis med dårlig skjult rasisme, feie for egen dør!Dere er like ufine mot oss som ikke stemmer Frp, om ikke enda verre. Så VOKS OPP! Skal du delta i en diskusjon, må du tåle å få kommentarer du verken er enig i, eller ikke liker. Ytringsfriheten går begge veier, og du er på ingen måte noe stakkarslig offer. Tåler du det ikke, så la vær å diskuter politikk. Slike holdninger du har er farlige. Vi trenger at folk våger å diskutere saker uten at de blir møtt med en vrisning vekk fra sak og over på følelser, som at man mener noen velgere er moralsk underlegne. Da knebler man viktige, og vanskelige, diskusjoner før de har startet. De fleste politiske partier har en plan for hvordan de mener samfunnet drives best. Det går på hvordan penger og makt skal fordeles, rettigheter, plikter, lover, regler, eiendomsrett, grenserettigheter osv. Det å stemme på et parti som har streng grensekontroll betyr ikke at man mener at man selv tilhører en overlegen rase eller fortjener mer enn andre. Land med en stor velferdsstat kan ikke ha åpne grenser. Det er mye fattigdom i verden og velferdsstaten klarer ikke bære alt dette. Da må vi ha noen lover og regler for hvem og på hvilket kriterie man kan få bosted og rettigheter. Flyktninger kommer fra land der det er vanskelig for dem å dokumenterer inntekt og arbeid. Det stilles dermed mindre krav til dokumentasjon og tidligere deltagelse for å få goder man egentig må opparbeide seg reiigheter til. Dette går så lenge det ikke er for mange, blir det for mange kan man ikke lenger ha den goden og mange flykninger vil da miste rerrigheter. Vi er nødt til å våge å ta debatten om innvandring. Vi må våge å se virkeligheten slik den er. Unngår vi å ta i det som er vanskelig risikerer vi å dytte det under teppet til det eksploderer. Vi må ha kapasitet til å ivareta mennesker emosjonelt, økonomisk og vi må kjempe for å være et sikkert land. Når politikere, og andre, møter slike holdninger som i dette innlegget våger de ikke å ta i innvandringsspørsmålene. Da får du en debatt mellom ytterste venstre og ytterste høyre og debatten blir ekstem og urealistisk. Vi må også våge å ta i spørsmålet med offentlig vs privat helsevesen. Hertil blir det enten eller fordi man ikke våger å ta den virkelige debatten. De som høres eller de ytterst på bege sider. De andre tier stille. For noen er innvandringsspørsmålet så viktig at de ser bort fra all privatiseringe ytterste høyre forfekter og stemmer partier ytterst til høyre. Eller de ser bort fra at ytterste venstre ikke har en helhetlig plan som vil virke. Det at de har ikke et budsjett som går opp og det at de velger å se bort fra realitetene i verden (som at næringsliver går under om man skatter det ihjel og at mennesker er for egoistisk og løgnaktige til å ikke ha grenser/dokumentasjonskrav på ytelser). Vi trenger at alle partier våger å diskutere vanskelige spørsmål. Vi trenger at også partiene i midten som har en mer balansert og mindre ekstrem politikk våger å ta i slike spørsmål. Da må man kunne diskutere grensekontroll, uføretryg, størrelsen på offentlig sektor, hvordan vi skal ha et bærekraftig land (på import/eksport, trydeytelser osv). Noen offentlig ansatte løper beina av seg (f.eks. sykepleiere), mens andre ansatte har en veldig lav produktivitet fordi de aldri blir målt eller satt krav til. Vi må våge å ta et litt kritisk blikk uten å bli kneblet og kalt følesesløse. Når det ikke tas ordentlig tak i starter man i feil ende. De som burde fått bedre tid til arbeidsoppgavene sine (som sykepleiere, hjemmesykepleien) møtes med stoppeklokkekrav. Mens mellomledere og byråkrater snor seg unna og fortsetter med eviglange pauser. Vi kan selvsagt stikke hodet i sanden, men da risikere vi at det kolapser for neste generasjon eller vi får velgerflykt til de ytterste partiene. PS. som en kuriositet - se på hvordan f.eks. Rødt og FRP stemmer i lokale saker. De stemmer ofte likt, men fra totalt forskjellig begrunnelse. Anonymkode: fd373...63b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østerdølen Skrevet lørdag kl 16:55 #19 Del Skrevet lørdag kl 16:55 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Slike holdninger du har er farlige. Vi trenger at folk våger å diskutere saker uten at de blir møtt med en vrisning vekk fra sak og over på følelser, som at man mener noen velgere er moralsk underlegne. Da knebler man viktige, og vanskelige, diskusjoner før de har startet. De fleste politiske partier har en plan for hvordan de mener samfunnet drives best. Det går på hvordan penger og makt skal fordeles, rettigheter, plikter, lover, regler, eiendomsrett, grenserettigheter osv. Det å stemme på et parti som har streng grensekontroll betyr ikke at man mener at man selv tilhører en overlegen rase eller fortjener mer enn andre. Land med en stor velferdsstat kan ikke ha åpne grenser. Det er mye fattigdom i verden og velferdsstaten klarer ikke bære alt dette. Da må vi ha noen lover og regler for hvem og på hvilket kriterie man kan få bosted og rettigheter. Flyktninger kommer fra land der det er vanskelig for dem å dokumenterer inntekt og arbeid. Det stilles dermed mindre krav til dokumentasjon og tidligere deltagelse for å få goder man egentig må opparbeide seg reiigheter til. Dette går så lenge det ikke er for mange, blir det for mange kan man ikke lenger ha den goden og mange flykninger vil da miste rerrigheter. Vi er nødt til å våge å ta debatten om innvandring. Vi må våge å se virkeligheten slik den er. Unngår vi å ta i det som er vanskelig risikerer vi å dytte det under teppet til det eksploderer. Vi må ha kapasitet til å ivareta mennesker emosjonelt, økonomisk og vi må kjempe for å være et sikkert land. Når politikere, og andre, møter slike holdninger som i dette innlegget våger de ikke å ta i innvandringsspørsmålene. Da får du en debatt mellom ytterste venstre og ytterste høyre og debatten blir ekstem og urealistisk. Vi må også våge å ta i spørsmålet med offentlig vs privat helsevesen. Hertil blir det enten eller fordi man ikke våger å ta den virkelige debatten. De som høres eller de ytterst på bege sider. De andre tier stille. For noen er innvandringsspørsmålet så viktig at de ser bort fra all privatiseringe ytterste høyre forfekter og stemmer partier ytterst til høyre. Eller de ser bort fra at ytterste venstre ikke har en helhetlig plan som vil virke. Det at de har ikke et budsjett som går opp og det at de velger å se bort fra realitetene i verden (som at næringsliver går under om man skatter det ihjel og at mennesker er for egoistisk og løgnaktige til å ikke ha grenser/dokumentasjonskrav på ytelser). Vi trenger at alle partier våger å diskutere vanskelige spørsmål. Vi trenger at også partiene i midten som har en mer balansert og mindre ekstrem politikk våger å ta i slike spørsmål. Da må man kunne diskutere grensekontroll, uføretryg, størrelsen på offentlig sektor, hvordan vi skal ha et bærekraftig land (på import/eksport, trydeytelser osv). Noen offentlig ansatte løper beina av seg (f.eks. sykepleiere), mens andre ansatte har en veldig lav produktivitet fordi de aldri blir målt eller satt krav til. Vi må våge å ta et litt kritisk blikk uten å bli kneblet og kalt følesesløse. Når det ikke tas ordentlig tak i starter man i feil ende. De som burde fått bedre tid til arbeidsoppgavene sine (som sykepleiere, hjemmesykepleien) møtes med stoppeklokkekrav. Mens mellomledere og byråkrater snor seg unna og fortsetter med eviglange pauser. Vi kan selvsagt stikke hodet i sanden, men da risikere vi at det kolapser for neste generasjon eller vi får velgerflykt til de ytterste partiene. PS. som en kuriositet - se på hvordan f.eks. Rødt og FRP stemmer i lokale saker. De stemmer ofte likt, men fra totalt forskjellig begrunnelse. Anonymkode: fd373...63b Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker åpne grenser? Selvfølgelig skal vi ikke ha det! Det som ER farlig,er hvordan mennesker her blir beskrevet som dyr, kriminelle, konedrapsmenn og svindlere KUN fordi de er født eller har tilhørighet i et annet land.At folk skal kastes ut av landet,selv om de er norske statsborgere kun fordi de ikke heter Ola,eller er lyse i huden.Dette opplevde vel de norske jødene for noen generasjoner siden, gjorde de ikke?!DET er skummelt!At folk helt åpenlyst skriver dette i 2025! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:18 #20 Del Skrevet lørdag kl 17:18 Østerdølen skrev (7 minutter siden): Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker åpne grenser? Selvfølgelig skal vi ikke ha det! Det som ER farlig,er hvordan mennesker her blir beskrevet som dyr, kriminelle, konedrapsmenn og svindlere KUN fordi de er født eller har tilhørighet i et annet land.At folk skal kastes ut av landet,selv om de er norske statsborgere kun fordi de ikke heter Ola,eller er lyse i huden.Dette opplevde vel de norske jødene for noen generasjoner siden, gjorde de ikke?!DET er skummelt!At folk helt åpenlyst skriver dette i 2025! Jeg sier ikke at du skriver at du ønsker åpne grenser. Her er et sitat fra deg: "Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike" Jeg synes faktisk din holdning er skumlere enn de som er åpenbare rasister. Det er selvsagt feil å være rasister både i ord og enda værre i handling. Det er feil å skille på etnisitet for rettigheter og plikter, men det kan man argumentere mot faglig. Både ved å tilbakevise at noen raser er mer overlegne og ved å komme med egen politikk for hvordan man skal løse samfunnets rettigheter og plikter på en god måte som ikke involverer rase. Det er med kunnskap man kommer bort fra rasisme. Ikke ved å presse folk fra å stemme på et parti eller kneble en debatt ved å prøve å gi folk emosjonelt dårlige merkelapper (som lav moral og lav intelligens). Jeg tror faktisk at flere som stemmer FRP hadde nok valgt et parti mer i midten om de hadde våget å ta debatten. Og det gjør de ikke ettersom mange prøver å lade debatten og guilt-trippe de som ønsker strengere regler. Anonymkode: fd373...63b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 17:36 #21 Del Skrevet lørdag kl 17:36 Østerdølen skrev (5 timer siden): For det første:Hvordan du grupperer menneskers verdi (verdt å få leve i Norge, verdt å få hjelp osv) ER rasisme. Noen mennesker har større verdi enn andre, og dermed større rettigheter. Det er IKKE kun ett politisk standpunkt, men en raseinndeling. Har de statsborgerskap, er de pr definisjon like norsk som deg og meg, uansett om de heter Ali eller Ola. At du da ønsker å sende NORSKE borgere ut av landet, KUN fordi de har annen opprinnelse enn deg, er IGJEN en inndeling i verdi i forhold til rase og kultur og dermed rasisme i sin klareste form. Ja, jeg mener at en gjennomsnittelig Frp velger er mindre intelligent, de klarer ikke å se at den politikken Frp lover, verken er gjennomførbart, moralsk riktig og det vil kjøre samfunnet totalt i grøfta. Jeg mener at en typisk Frp-velger er ett menneske med så lav etisk standard, og så dårlige moralske verdier, at jeg ikke ønsker å omgås slike. Det er min rett til å mene og si. At du velger å ta slikt personlig og bli krenket, er på deg. Og så må dere Frpere her inne, som har spammet sidene i ukesvis med dårlig skjult rasisme, feie for egen dør!Dere er like ufine mot oss som ikke stemmer Frp, om ikke enda verre. Så VOKS OPP! Skal du delta i en diskusjon, må du tåle å få kommentarer du verken er enig i, eller ikke liker. Ytringsfriheten går begge veier, og du er på ingen måte noe stakkarslig offer. Tåler du det ikke, så la vær å diskuter politikk. Ja det er rasisme dele inn folk etter rase det er jo selve definisjonen på rasisme. Men det å være rasist er ikke negativt. De fleste rasister, meg selv inkludert, ønkser ikke andre raser vondt, vi ønsker bare at rasene skal leve adskilt så godt det lar seg gjøre og ikke blande kulturer som ikke passer sammen, i vert fall ikke når den innvanderende kulturen ikke vil rette seg etter vår. Hvis det var så fælt i det landet de dro fra hvorfor ønsker de da å leve som de gjorde der her? Og nei alle mennesker er ikke like mye verdt, men det har ikke noe med rase å gjøre. Det har å gjøre med hvor mye du koster andre Anonymkode: 9a183...595 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet lørdag kl 18:47 #22 Del Skrevet lørdag kl 18:47 Det er egentlig feil å dele inn folk i raser. Til det er vi alt for like. Det er mer riktig å bruke ordet folkeslag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:22 #23 Del Skrevet lørdag kl 20:22 Østerdølen skrev (3 timer siden): Det som ER farlig,er hvordan mennesker her blir beskrevet som dyr, kriminelle, konedrapsmenn og svindlere KUN fordi de er født eller har tilhørighet i et annet land.At folk skal kastes ut av landet,selv om de er norske statsborgere kun fordi de ikke heter Ola,eller er lyse i huden.Dette opplevde vel de norske jødene for noen generasjoner siden, gjorde de ikke?!DET er skummelt!At folk helt åpenlyst skriver dette i 2025! Hvor i all verden får du dette fra? Det er jo du som tror dette om alle som setter pekefingeren på virkeligheten. Dette vaset med Ola og lys i huden er bare enda mer tull fra deg. 99% av de som er motstandere av den masseinnvandringen vi opplever tenker overhodet ikke på hudfarge eller navn. Det er jeg veldig sikker på, såpass tiltro har jeg til nordmenns sunne fornuft. Ditt syn stammer fra 1800-tallet, da folk kalte alle brune for neger, og kun hadde sett bilder av dem i avisen. Anonymkode: d2fa3...410 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 20:28 #24 Del Skrevet lørdag kl 20:28 Ella-2 skrev (1 time siden): Det er egentlig feil å dele inn folk i raser. Til det er vi alt for like. Det er mer riktig å bruke ordet folkeslag. Det er jeg enig i. Bare noen veldig få mennesker er typisk for en spesiell rase. Kineserne er kanskje de mest særpregede, og Afrikanere fra Sentralafrika. Ellers er vi veldig like på de fleste måter. Folkeslag dekker mye bedre, det er romsligere og omfatter mer enn bare etniske trekk. Som i Norge feks. Det er ikke mange typiske nordmenn i Norge. Men vi har alle likevel en ganske klar oppfatning av hvordan en typisk nordmann eller norsk kvinne ser ut. Selv om det er veldig få av dem, selv i Norge. Det etniske har liten verdi. Det er kulturen som kjennetegner et folkeslag som er den virkelige forskjellen. Derfor er også beskyldningene om at mange hater enkelte raser veldig sært og sjelden riktig. Anonymkode: d2fa3...410 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 22:23 #25 Del Skrevet lørdag kl 22:23 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja det er rasisme dele inn folk etter rase det er jo selve definisjonen på rasisme. Men det å være rasist er ikke negativt. De fleste rasister, meg selv inkludert, ønkser ikke andre raser vondt, vi ønsker bare at rasene skal leve adskilt så godt det lar seg gjøre og ikke blande kulturer som ikke passer sammen, i vert fall ikke når den innvanderende kulturen ikke vil rette seg etter vår. Hvis det var så fælt i det landet de dro fra hvorfor ønsker de da å leve som de gjorde der her? Og nei alle mennesker er ikke like mye verdt, men det har ikke noe med rase å gjøre. Det har å gjøre med hvor mye du koster andre Anonymkode: 9a183...595 Å dele mennesker inn i raser er så utdatert at jeg ikke trodde noen under 80 gjør det nå. Mennesket, homo sapiens, er én rase, med forskjellig etnisitet. Det er svært vanskelig å ta mennesker seriøst når de viser så lite kunnskap. Anonymkode: 028fc...0ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452106-omvendt-rasisme/#findComment-150176305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå