Gå til innhold

Skuffet 4 åring da henne ikke fikk bli med hjem å feire med venninnen sin.

Anbefalte innlegg

Kanskje bare  meg men jeg tror ikke jeg hadde klart å si nei eller at det ikke funker om et barn spør om å få være med hjem samme dag som bursdags til mitt barn. Spesielt ikke da bursdagsbarnet hadde så lyst å ha med min datter hjem på selve bursdagen sin å feire med! Tror hun ble 6 år i år men litt usikker, Jeg spurte da moren da hennes datter spurte meg om min datter kunne få komme. Da hennes mor også var der samme hente tid. 
Men hun mente at siden de hadde bare familien på besøk i dag så passet det litt dårlig men kanskje en annen gang. Følte meg litt synd på både min og hennes barn som så litt skuffet ut. Men måtte bare si at det gikk greit at vi skal ikke trenge oss på da, Men jeg hadde ikke klart å si nei eller synes det er en litt vanskelig situasjon. Tror ikke de skal ha noe bursdags feiring med avdelingen ser ut som.

Anonymkode: 5e31b...bab

Fortsetter under...

Skriver du liksom fra den andre moren sitt synspunkt nå? Det er svært som du styrer med denne bursdagen. 

Og OM det skulle være et seriøst spørsmål så tar man ikke med små venner hjem når det skal være familieselskap. 

Anonymkode: f6379...542

Jeg vet ikke

Jeg er nok litt som deg, og så noen ganger ja i slike tilfeller hvor vi hadde familiebursdag. 

Men mannen min var ikke så glad for det, og forklarte hvorfor på en måte at jeg fikk forståelse for det også. Familien kommer jo for å feire barnet og har derfor lyst til å være sammen med barnet. Hvis barnet har en eller flere venner der også, så forsvinner det jo inn i lek med vennene sine. 

Så tror jeg nok denne mammaen skjønte at både din og hennes datter ble litt lei seg, og lovte derfor en annen dag. Og så er jo livet litt sånn, man må jo tåle at ting ikke blir som man ønsker k øyeblikket, og at det går over 🥰

Anonymkode: d408c...901

Herrejesus for et rabalder over ingenting. Jeg vil anbefale deg å lære både deg og ungen at nei, at man har lyst er ikke det samme som at man bør få, og nei, det er ikke urettferdig eller mobbing eller utestengelse eller noe som helst som det er synd på henne for. 

Familie bursdag og barneselskap er 2 ting. 
Kan hende at barnet ditt og du, om du skulle hvert med hadde forstyrret selskapet. Men hun sier jo dere kanskje kan møtes en annen gang? Bedre det. 

Anonymkode: 8c1b3...d90

Annonse

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Kanskje bare  meg men jeg tror ikke jeg hadde klart å si nei eller at det ikke funker om et barn spør om å få være med hjem samme dag som bursdags til mitt barn. Spesielt ikke da bursdagsbarnet hadde så lyst å ha med min datter hjem på selve bursdagen sin å feire med! Tror hun ble 6 år i år men litt usikker, Jeg spurte da moren da hennes datter spurte meg om min datter kunne få komme. Da hennes mor også var der samme hente tid. 
Men hun mente at siden de hadde bare familien på besøk i dag så passet det litt dårlig men kanskje en annen gang. Følte meg litt synd på både min og hennes barn som så litt skuffet ut. Men måtte bare si at det gikk greit at vi skal ikke trenge oss på da, Men jeg hadde ikke klart å si nei eller synes det er en litt vanskelig situasjon. Tror ikke de skal ha noe bursdags feiring med avdelingen ser ut som.

Hvis du ikke klarer å si nei til en fireåring tror jeg du må begynne og øve deg… 

amandine skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke klarer å si nei til en fireåring tror jeg du må begynne og øve deg… 

Jeg sa jo at det gikk nok ikke likevel. Men at at hun  kanskje  kan treffe  henne en annen gang. Men nå tror jeg ikke hun moren er virket veldig gira da hun har blitt spurt før av en annen mor uten at barna fikk treffes utenfor. 

Pobie skrev (23 minutter siden):

Man tåler å bli skuffet. Selvfølgelig kan dere ikke reise hjem til dem når de allerede har arrangert familieselskap. 

Vi viste ikke om det før hun sa det.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa jo at det gikk nok ikke likevel. Men at at hun  kanskje  kan treffe  henne en annen gang. Men nå tror jeg ikke hun moren er virket veldig gira da hun har blitt spurt før av en annen mor uten at barna fikk treffes utenfor. 

Da kan jo du invitere jenta til dere en dag i neste uke.

Anonymkode: dc876...ed7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi viste ikke om det før hun sa det.

Nei, det er greit, men du skriver flere ganger i hovedinnlegget at du hadde syntes det hadde vært vanskelig å si nei og du syntes synd på begge barna og dill og dall og at det var en vanskelig situasjon. En vanskelig situasjon? Virkelig?

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du lei deg for at du ikke fikk tvunget på barnet ditt på 4 år i en familebursdag? Du og din datter komme til å få et vanskelig  og slitsomt liv fremover hvis dette fortsetter

Anonymkode: e280e...5b7

Hos oss hadde det ikke vært aktuelt å ha med ett ekstra barn i familiefeiring, selv hvor mye bursdagsbarnet hadde ønsket det der og da. Familie er med familie, barnebursdag er med barnas venner. Vi har alltid hatt åpent hus, så akkurat de få gangene vi har familieselskap eller planlagte ting med bare familie, så er det kun familie. 

Jeg hadde nok blitt ganske irritert om enforeldre hadde spurt om dette også, en ting er ungene men ikke de voksne.

Anonymkode: 50150...75c

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men måtte bare si at det gikk greit at vi skal ikke trenge oss på da,

Sa du virkelig at dere ikke skulle trenge dere på?

Anonymkode: 3bb7b...f95

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Absolutt ikke greit å si dette. Har vi familieselskap er det bare familie, ellers feirer barna sammen en annen dag, de er bare 4 år, ikke alle feirer med andre barn da!

En gang dattera skulle feire med bare venninner, ringde plutselig en mor til en gutt i klassen, og spurde når han skulle komme i selskap….

Anonymkode: ad288...1e6

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nå synes jeg du er urimelig og litt rar. Selvfølgelig passer det ikke å ha med din datter hjem den dagen når de skal ha familiesekskap, det skjønner du vel selv?

Anonymkode: 8099b...79d

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Absolutt ikke greit å si dette. Har vi familieselskap er det bare familie, ellers feirer barna sammen en annen dag, de er bare 4 år, ikke alle feirer med andre barn da!

En gang dattera skulle feire med bare venninner, ringde plutselig en mor til en gutt i klassen, og spurde når han skulle komme i selskap….

Anonymkode: ad288...1e6

Jeg er mer eller mindre helt enig med deg. Foruten at de er ikke 4 år. HI’s datter er fire år. Det andre barnet er blir 6 år ifølge HI. 

Jeg hadde ikke tatt en ukjent 4åring inn i familieselskap hjemme hos meg. I tillegg så hadde nok heller ikke 4åringen blitt invitert i barnebursdagen da det hadde blitt prioritert de som er på samme gruppen som barnet mitt, som da vil være skolestarterene.

Anonymkode: adc6e...5e2

Svarte du "vi skal ikke tvinge oss på"??? 

Her er det du som mor til fireåringen som absolutt burde sagt nei, du kan ikke være med når de skal ha selskap. Selvsagt! 

Å bli skuffet er en del av livet og hun  skulle jo få være med en annen gang. 

MissSaigon skrev (26 minutter siden):

Svarte du "vi skal ikke tvinge oss på"??? 

Her er det du som mor til fireåringen som absolutt burde sagt nei, du kan ikke være med når de skal ha selskap. Selvsagt! 

Å bli skuffet er en del av livet og hun  skulle jo få være med en annen gang. 

Sa «vi skal ikke trenge oss på da»om du leste. Jeg følte jeg måtte bare små spør når bursdagsbarnet kom bort til meg og spurte om min datter kunne få bli med. Jenta mi blir 5 år i år. Så hun er ett år yngre. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sa «vi skal ikke trenge oss på da»om du leste. Jeg følte jeg måtte bare små spør når bursdagsbarnet kom bort til meg og spurte om min datter kunne få bli med. Jenta mi blir 5 år i år. Så hun er ett år yngre. 

Så flaut! Det var en umoden og passiv/agressiv måte å svare på. Du skulle selvsagt svart nei til barna, det burde du ha sosial kompetanse nok til å skjønne selv. Dette ble bare pinlig på dine vegne.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger deg jo på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...