Gå til innhold

63% av voldtektsdømte i Sverige har innvandrerbakgrunn

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er da ikke bibliotekaren din. 

SSB og politiet er gode utgangspunkt for søk. Statistikken er vanskelig tilgjengelig og noe begrenset (fordi vi i Europa ikke har tradisjon for å registrere etnisitet, men fødeland). Politiet har ofte fått tyn for å være åpne om minoritetsgruppers overrepresentasjon innen ulike typer kriminalitet, antagelig som følge av en slags misforstått antirasisme. Etter 2019 ser de ikke ut til å ha publisert den oversiktlige "Voldtektssituasjonen i Norge" som de tidligere utga årlig, men rapoortene er fremdeles aktuelle. Fenomenet er ikke ulikt mange diskusjoner her inne.

Jeg frykter at dette bidrar til at ytre høyre får monopolisere en debatt vi lenger mot venstre stikker hodet i sanden for: Innvandring fører til økt kriminalitet, særlig hva gjelder vold - seksuell og fysisk.

Det er et samfunnsproblem at det er så godt som umulig å debattere dette uten at noen hyler rasisme og nekter å ta tak i utfordringene. 

Anonymkode: 9263c...e78

Nei, du er ikke bibliotekaren min, men idet du kommer med påstander bør du kunne belegge dem, det er vanlig skikk og bruk i seriøse diskusjoner. 

Jeg er ikke imot diskusjon, men den bør være redelig,og påstander må ha et faktagrunnlag. Og, igjen : politiet har ikke statistikk på alle uanmeldte voldtekter. Her må det forskning til (kanskje det finnes? evt burde voldtektsmottak og liknende involveres. 

Det kan være at innvandrere voldtar oftere, men det vet vi altså ikke. Vi vet at de oftere blir arrestert og dømt for det. 

Anonymkode: d0ea6...bdd

Fortsetter under...

Ser at det blir argumentert for at dette gjelder kun saker hvor personen er dømt og ja vi vet at svært få blir dømt i voldtektssaker om de i det hele blir etterforsket. 

Greit nok, men ikke glem at innvandrere også voldtar innad i sitt eget miljø. Det er jo kommet frem et innvandrer jenter som kler seg for løsaktig eller for norsk risikerer å bli familiens 'knulledukke'. Dette er saker som ikke en gang blir anmeldt, så ja det finnes store mørketall blandt voldtekstmenn med innvandrer bakgrunn også. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/VPMle1/politiet-om-overgrep-i-aereskulturer-jenter-forteller-at-de-ble-valgt-ut-for-at-fettere-broedre-og-onkler-skulle-oeve-seg-paa-dem

Synet på kvinnen er også i noen kulturer i Asia og Afrika helt forkvaklet. Selv på bygda i Tyrkia kan en mann ennå kidnappe ei jente og voldta henne, for da vil familien hennes forlange at han gifter seg med henne. 

I en av rettssakene i England om voldtekts-gjengene så var det jo en tiltalt pakistaner som ropte ut at dette var engelskmennene sin feil som ikke tok vare på døtrene sine. 

Anonymkode: f21ff...866

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ser at det blir argumentert for at dette gjelder kun saker hvor personen er dømt og ja vi vet at svært få blir dømt i voldtektssaker om de i det hele blir etterforsket. 

Greit nok, men ikke glem at innvandrere også voldtar innad i sitt eget miljø. Det er jo kommet frem et innvandrer jenter som kler seg for løsaktig eller for norsk risikerer å bli familiens 'knulledukke'. Dette er saker som ikke en gang blir anmeldt, så ja det finnes store mørketall blandt voldtekstmenn med innvandrer bakgrunn også. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/VPMle1/politiet-om-overgrep-i-aereskulturer-jenter-forteller-at-de-ble-valgt-ut-for-at-fettere-broedre-og-onkler-skulle-oeve-seg-paa-dem

Synet på kvinnen er også i noen kulturer i Asia og Afrika helt forkvaklet. Selv på bygda i Tyrkia kan en mann ennå kidnappe ei jente og voldta henne, for da vil familien hennes forlange at han gifter seg med henne. 

I en av rettssakene i England om voldtekts-gjengene så var det jo en tiltalt pakistaner som ropte ut at dette var engelskmennene sin feil som ikke tok vare på døtrene sine. 

Enig i at dette er et helt håpløst kvinnesyn. Men tenker du at disse kvinnene som lever slik i Norge vil få det bedre hvis hele familien blir sendt "tilbake dit de kom fra"? 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Enig i at dette er et helt håpløst kvinnesyn. Men tenker du at disse kvinnene som lever slik i Norge vil få det bedre hvis hele familien blir sendt "tilbake dit de kom fra"? 

Nei,de er det ikke så nøye med.For de er jo mindre verdt pga navn og hudfarge, tydeligvis.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei, du er ikke bibliotekaren min, men idet du kommer med påstander bør du kunne belegge dem, det er vanlig skikk og bruk i seriøse diskusjoner. 

Jeg er ikke imot diskusjon, men den bør være redelig,og påstander må ha et faktagrunnlag. Og, igjen : politiet har ikke statistikk på alle uanmeldte voldtekter. Her må det forskning til (kanskje det finnes? evt burde voldtektsmottak og liknende involveres. 

Det kan være at innvandrere voldtar oftere, men det vet vi altså ikke. Vi vet at de oftere blir arrestert og dømt for det. 

Som sagt, du kan søke opp "Voldtektssituasjonen i Norge" som politiet publiserte frem til 2019. Ønsker du ferskere takk til, kan du se på kildematerialet derfra og deretter finne de individuelle tallene for senere år. Jeg mener det fremstår sannsynlig at årsaken til at disse rapportene ikke lenger publiseres, er at det ble stor debatt om nettopp dette med minoriteter og at det ikke er politisk vilje til å ta denne debatten (bortsett fra på ekleste høyre). 

Jeg hevder ikke at vi vet hvem som utfører uanmeldte voldtekter. Det finnes det ikke statistikk på. 

Jeg sier at statistikken vi har tilsier at de voldtar oftere. Hva gjelder overfallsvoldtekter - som forskere mener anmeldes i hovedsak (mindre stigma m.m) - vet vi med sikkerhet at det er en kraftig overrepresentasjon. 

Da er det merkelig å aldri kunne diskutere dette uten at det blir skyttergravssamtaler der ingen egentlig hører etter og ingen viser reell vilje til annet enn ekstremløsninger (av typen innvandringsstopp). 

Anonymkode: 9263c...e78

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dessverre så hjelper det ikke alle kvinner fra slik ukultur å bo i Norge. Flere snur seg bare bort når egne døtre blir misbrukt for de kan jo ikke ødelegge familiens ære ved å melde det til politet. 

De blir fortsatt tvangsgiftet med en fetter fra hjemlandet og blir sett på som familiens gull-ku, for nå kan mannen få familiegjenforening til Norge. 

Annonse

Østerdølen skrev (1 time siden):

Nei,de er det ikke så nøye med.For de er jo mindre verdt pga navn og hudfarge, tydeligvis.

Det er faktisk KUN du som maser om hudfarge og navn. Jeg bryr meg ikke om hudfarge eller navn, men en del kulturer passer ikke så bra med den norske modellen. 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det ble ganske stilt i tråden etter dette sitatet… hva kan det komme av, tro?

Anonymkode: 0de2f...d5e

Det er helt uvesentlig hva som står i Koranen og i Bibelen. Det er ikke de lovene vi styrer etter. Reglene fra Bibelen er jo like utdaterte som de fra Koranen. Det er for eksempel ikke noe skille mellom det å voldta en jomfru og en som ikke er jomfru og dødsstraff driver vi heller ikke med, hverken for voldtektsmann eller offer.

Anonymkode: b99b4...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...