Gå til innhold

Pleier folk å feire sølvbryllup med stor fest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I foreldregenerasjonen har det gjerne vært familieselskap.

I min generasjon har ingen feiret sølvbryllup enda, folk har enten blitt skilt, er bare samboere eller har ikke vært gift lenge nok enda...

Vi har sølvbryllup neste år, vi tenkte reise på ferie bare vi to tilbake til dit vi hadde bryllupsreisen. Så blir det vel en feiring med ungene og deres partnere tenker jeg. Må jo ha marsipankake og sølvfargede servietter det står 25 på ;)

Anonymkode: bf80e...d90

Pleier og pleier, det er vel spørsmål om hva man vil? Det viktigste er vel å feire at man fremdeles er sammen etter så lang tid? Feire livet og innsatsen og kjærligheten? Om det er på tur eller over en middag eller med full fest er likegyldig.

Jeg tenker at det er helt opp til paret selv. 

Mine foreldre hadde stor fest og feiret med mange gjester da de hadde sølvbryllup. 

Min mann og jeg hadde sølvbryllup da det var koronarestriksjoner, så det ble en blomsterbukett og et gratulerer til hverandre, og ellers ingenting. Hadde det ikke vært for det, ville jeg ha ønsket meg en skikkelig feiring med masse gjester, mens han ville ha ønsket en stille markering med maksimalt oss to og våre barn. Så da ville vi ha måttet finne ut av det sammen.

Sølvbryllup...  det tenkte vi ikke en gang på at vi hadde.  Her er det mer sånn "Oj, vi hadde visst bryllupsdag i går / forrige uke / på mandag"  Helt grei og egentlig litt synd på samme tid.  Føler ikke noe behov for det, men samtidig har jeg svigerforeldre som har vært gift i 60 år og feirer hver eneste bryllupsdag - ikke med stor fest, men bare de to med alt fra en ekstra god middag hjemme til å ta med seg fiskestang og tenne bål og drikke "noe sprudlende" ved et vann eller på et utsiktspunkt eller noe sånn.  Eller gå på restaurant. (Akkurat nå blir jeg litt "misunnelig" kjenner jeg og tenker at vi burde være flinkere til å gjøre sånne ting, både til hverdags og fest) 

Anonymkode: eac46...902

Annonse

Jeg kjenner til alle varianter fra full fest og leid lokale til at jeg har sendt gratulasjoner til noen og fått til svar "Oi, er det i dag?". Vi feiret sølvbryllupet med å gå ut og spise med barna våre på en restaurant vi liker. Det var det vi hadde lyst til. Hadde det ikke vært for at vi nylig hadde hatt runde dager både mannen og jeg og feira det med store fester, så kan det hende at vi hadde gjort mer utav det. Alle må gjøre det de føler for, tenker jeg. Jeg har i hvert fall ingen forventning om å bli invitert til noen jeg vet at har vært gift i 25 år, men det er veldig hyggelig om det skjer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...