Gå til innhold

Hvor lenge skal man invitere alle eller ingen i bursdag til junior?

Anbefalte innlegg

Liten historie fra mitt barn. Var 15 gutter i klassen. Min trivdes godt og pratet med mange, men hadde ingen bestevenn eller noen fast gruppe. Fra 9 år begynte de å invitere bare sine nærmeste. Bare vi inviterte alle, og min gutt ble ikke invitert i noen flere bursdager. Det var alltid under halvparten som ble invitert, men når man alltid er blant de som ikke blir invitert er det sårt. På foreldremøte i 7 klasse var det en mor som tok opp at hun syntes det hadde fungert så bra med bursdager på trinnet. Da sa jeg fra at min gutt ikke hadde blitt invitert en eneste gang. Fikk bare i fleisen at det var da ikke hennes problem.

Så jeg synes de fleste skal prøve å invitere alle hvis man kan ut barneskolen.

Anonymkode: 42a6d...5a0

Fortsetter under...

Vi inviterte alle guttene i bursdag frem til 5.klasse. Da han gikk i 6. og 7. inviterte han halvparten av guttene i klassen og et par gutter fra paralleklassen. Helt ærlig så ser jeg ikke noe poeng i å invitere alle når de ikke er med hverandre ellers når de har blitt så stor.
I klassen til min sønn så var guttegjengen delt i 2, de var 12 gutter hvor 6 spilte på fotballag sammen og var med hverandre på fritiden så da var det helt naturlig å invitere kun de. MEN hadde aldri gjort det slik hvis jeg visste at f.eks en av guttene ikke var med noen og dermed ville blitt holdt utenfor i andre bursdager. Men var veldig greit at klassen var delt i to vennegjenger 

Anonymkode: faabc...d1b

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det noen som har store bursdagsselskap når de er 14 år? Det har jeg aldri opplevd med mine fire barn. De har selskap ut barneskolen og så samles 4-5 stk til film og pizza eller lignende.

Anonymkode: 9204b...0a3

I min datters klasse inviterte alle jentene hverandre i 8. klasse

Nå i 9. har de fleste fortsatt med det samme, bortsett fra en jente. Denne ene jenta har vært i konflikt med en annen jente i klassen, hvor det var den andre som skapte en kjip situasjon. Så jeg kan skjønne at bursdagsbarnet feiret smått med de tre nærmeste i klassen. Hun fylte 14,  en sårbar alder, hvor man ikke kan kreve at hun skal se stort på det.

Men for klassemiljøet forsterker konfliktnivået seg. Så hvis det er mulig, så mener jeg det er en god ting å lære seg å inkludere flere enn de man er bestevenn med. Det er en del av oppdragelsen å bli satt istand til å ta vare på flere, det må vi som voksne gjøre enten det er nærmiljøet eller kollegaer. Trenger ikke være bestevenner for det.

Anonymkode: ccabb...ddc

sug lut skrev (20 timer siden):

Det er lov å tenke HELT selv og invitere NØYAKTIG hvem du vil, hele livet. Tenk det!

Nei. Det er jo ikke det. Sa du det til vaksinemotstanderne under pandemien også?

Anonymkode: 482e4...8e1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...