Gå til innhold

Lege eller avvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vert syk i 9 dager. Feber, tung pust og hoste. Mistet stemmen for 4 dager siden, men den begynner å komme igjen. Er så usikker på om jeg burde fått meg en sjekk. Føler så mange er syke nå, og det er vel vanlig at det sitter i en stund? Sjelden syk, og sjelden til legen. Sist gikk jeg 2 uker med lungebetennelse før jeg reiste til legen. Så terskelen min er ganske høy..

Anonymkode: 8ab05...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt legekontoret og forklart situasjonen. 9 dager med feber er lenge. 

God bedring💐

Anonymkode: 56463...337

Skrevet

Hadde trolig ikke gått til lege nå som det er bedring. Men du trenger kanskje en sykemelding?

Anonymkode: 0135f...000

Skrevet

Hvis du fortsatt har feber bør du bestille deg en legetime. Bare hoste derimot kan sitte igjen lenge.

Anonymkode: 65bd4...857

Skrevet

Du bør vel nesten det for å få sykmelding så du ikke smitter alle på jobb. 

Anonymkode: 1cbde...4dd

Skrevet

Om feberen sitter i bør du ringe 

Hoste og forkjøleksessymptomer kan sitte i lenge, men det er sjelden feber varer i mer enn 4 dager ved virus. Du bør sjekke om det er bakterielt og trenger antibiotika 

Anonymkode: 0c22c...9a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har vert syk i 9 dager. Feber, tung pust og hoste. Mistet stemmen for 4 dager siden, men den begynner å komme igjen. Er så usikker på om jeg burde fått meg en sjekk. Føler så mange er syke nå, og det er vel vanlig at det sitter i en stund? Sjelden syk, og sjelden til legen. Sist gikk jeg 2 uker med lungebetennelse før jeg reiste til legen. Så terskelen min er ganske høy..

Anonymkode: 8ab05...b53

Greit å sjekke med legen når det har vart såpass mange dager og særlig siden du har feber og tung pust. Selvom det er mange som er syke nå og ikke uvanlig at det henger i en stund så er det lurt å sjekke med legen, bli lyttet på og få tatt en crp. Jeg får forresten også tung pust når jeg har mistet stemmen, da har det ofte vært laryngitt. 

Anonymkode: 06714...f5e

Skrevet

Feber i 9 dager på en voksen er mye. Jeg ville ringt legen

Anonymkode: 4a25a...30e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du bør vel nesten det for å få sykmelding så du ikke smitter alle på jobb. 

Anonymkode: 1cbde...4dd

Ikke sikkert ts er i jobb da 

Anonymkode: 0bc56...984

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Feber i 9 dager på en voksen er mye. Jeg ville ringt legen

Anonymkode: 4a25a...30e

Det tenker jeg og,

Anonymkode: 1572f...60c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...