Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen er ekstremt nedsettende og dømmende. Vær så snill å les alt før du kommenterer. Dette er en brøkdel av historien, men her har dere det viktigste - jeg og forloveden gikk på skole fra første klasse - det var alltid noe der. Vi ble sammen 17 år gamle (28 år i dag), skal gifte oss neste år. I 2011 (15 år) traff jeg en annen som dro meg til han, samme fra hanned side.. sånn har det vært frem til i år. Av og på kontakt, tanker, ønsker, lyster… hver gang jeg har prøvd å avslutta nåværende forhold når vi var ung ble han ordentlig lei seg og sånn er det hver gang jeg prøver.. han spør hva han kan gjøre for å bli bedre, jeg sier hva han kan gjøre, han bedrer seg (det varer max 1 uke) så er vi tilbake til samme kjøret. Dette har vart i 10 år… mann jeg har vært av og på med er motsatt.. lysta er der noe ekstremt, men samvittigheta? Nei. Jeg har vært med en mann hele livet, har verdens største medfølelse, empati og sympati.. jeg har aldri forstått meg på utroskap, men dette får meg til å tenke to gang..

Anonymkode: 88862...695

Fortsetter under...

sug lut skrev (3 minutter siden):

Problemet er vel ikke at du vil ha en annen, problemet er at du har tenkt å gifte deg med han du har. Hvorfor det, egentlig? Gammel vane og medlidenhet er ikke noe grunnlag for et ekteskap.

Han jeg er sammen med og har vært sammen med siden 17 år, har jeg to barn sammen med + en hel historie jeg sikkert kunne skrevet en bok om.. han jeg møtte 15 år gammel har poppet opp i tankene mine alle år og sjeldent kontakt nå og da fordi vi ikke kan gi slipp på hverandre.. medlidenhet har mye å si for noen som bryr seg ekstra sterkt.. som du kanskje har lest så vurderer jeg å utsette. 

Jeg tenker at du må ta et valg. Enten må du gå 'all in' med han du skal gifte deg med og vannet gresset på plenen hjemme ellers må du avslutte og sats på han du synes er spennende. Gresset er grønnere der man vanner det.

Selv om noen blir lei seg om du går eller bare forbedrer seg en uke før det er tilbake til gamle vaner, så fortjener de ikke å bli sveket slik et uttroskap er. Det er heller ikke greit å gifte seg når du har så kalde føtter og er villig til å såre mannen slik. Når det gjelder mennesker kan du ikke her få i pose og sekk og teste ut han andre, uten at det er et stort svik. Er det slik du vil at andre skal oppføre seg mot deg eller slik du vil barna dine skal oppføre seg mot sine partnere? 

Du har i grunnen fire valg slik jeg ser det;
utsette giftemålet og tenke deg mer om
gifte deg, men da bør du mene det og kutte ut drømmeriene og pleiingen av forelskelsen til den andre 
Avslutte forholdet til forloveden og satse på den nye mannen
Avslutte forholdet til forloveden og være alene en stund slik at du lander og får tenkt deg om før du går videre

Anonymkode: b2ad3...2b7

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ikke gift dere, det er jo å lure han.

Anonymkode: 550ab...9a2

Hvis jeg velger å gifte meg er andre karn så godt som glemt.. er en grunn til hvorfor jeg vurderer å utsette bryllupet…

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ikke gift dere, det er jo å lure han.

Jeg kommer ikke til å gifte meg med han om jeg er sikker på andre typen.. har ikke gjort noe som anerkjenner utroskap, men etter alt jeg ikke forklarer, så vurderer jeg.

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tenker at du må ta et valg. Enten må du gå 'all in' med han du skal gifte deg med og vannet gresset på plenen hjemme ellers må du avslutte og sats på han du synes er spennende. Gresset er grønnere der man vanner det.

Selv om noen blir lei seg om du går eller bare forbedrer seg en uke før det er tilbake til gamle vaner, så fortjener de ikke å bli sveket slik et uttroskap er. Det er heller ikke greit å gifte seg når du har så kalde føtter og er villig til å såre mannen slik. Når det gjelder mennesker kan du ikke her få i pose og sekk og teste ut han andre, uten at det er et stort svik. Er det slik du vil at andre skal oppføre seg mot deg eller slik du vil barna dine skal oppføre seg mot sine partnere? 

Du har i grunnen fire valg slik jeg ser det;
utsette giftemålet og tenke deg mer om
gifte deg, men da bør du mene det og kutte ut drømmeriene og pleiingen av forelskelsen til den andre 
Avslutte forholdet til forloveden og satse på den nye mannen
Avslutte forholdet til forloveden og være alene en stund slik at du lander og får tenkt deg om før du går videre

Anonymkode: b2ad3...2b7

Ekstremt god kommentar.. må tenke en god del..

Man er ikke utro. Du kan ikke få i pose og sekk. 

Hvis du ikke vil være med forloveden avslutter du forholdet og blir singel eller satser på han andre.

Hvis du vil beholde forloveden kutter du all kontakt med han andre. 

Høres ikke ut som ekteskap er noen god ide når du tydeligvis ikke er fornøyd med mannen og han ikke vil forandre seg. Han har nå lært seg at alt som skal til er at han forandrer seg i ei uke så er alt bra igjen mellom dere. Så dette kommer til å fortsette i det uendelige, han kommer aldri til å forandre seg.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer ikke til å gifte meg med han om jeg er sikker på andre typen.. har ikke gjort noe som anerkjenner utroskap, men etter alt jeg ikke forklarer, så vurderer jeg.

Så du vil prøvekjøre han andre først, for å bestemme deg?

Gresset er som regel ikke grønnere på den andre siden. Sikkert noe han nye gjør feil også. 

Tenk deg nøye, nøye ,nøye om. 

Det er normalt å forelske seg i flere opp i gjennom livet. Men det blåser over. 

Helt normalt at forelskelse i ekteskapet dabber av. Dere må jobbe for det. 

Hva er det han gjør feil? 

Anonymkode: 6117a...79e

Annonse

Her tror jeg det lureste ville vært å avslutte forholdet til samboeren din og bli alene en stund for å sortere tankene dine. Be om en pause om du synest det er skummelt å avslutte helt, og hør hva samboeren din tenker om det. Kommuniser med ham.

Ikke prøvekjør han andre før du tar et valg.( det setter garantert alle følelser i brann og vil bare gjøre deg blind for egne behov. TRUST ME!)  Han har vært rundt deg i hele ditt voksne liv og vil ikke forsvinne bare fordi du evt tar deg en timeout og tenker på deg selv og hva du ønsker. :) 

Masse lykke til , HI. 

Anonymkode: e36f0...25b

Den tanken bør du legge død med en gang. Du kan ikke holde nåværende på vent til du finner ut hva du egentlig vil. 

Støtter den om å ta en pause i alt av forhold, finne ut hva du vil. Er det bare kalde føtter og følelsen at nå er det liksom kun han resten av livet? Eller ligger det noe mer bak. Å hoppe rundt for å teste tror jeg er oppskriften på katastrofe. Utrolig egoistisk å ha den andre på vent til du finner ut, sånn vil du vel ikke være? Det er ingen god avslutning eller start for noe nytt. 

Anonymkode: bf6df...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...