Anonym bruker Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Hva er ditt beste tips. Anonymkode: e23bd...866
Anonym bruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Koker den i 2-3 minuttter. Tar på smør og salt. Liker også brokkoli rå i brokkolisalat eller i smoothie. Anonymkode: 26960...851
Anonym bruker Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar Jeg pleier bare koke den i noen minutter jeg, det er vel det sunneste? Men ellers har jeg rå brokkoli i salat, eller har den i retter som pai o.l. Stekt brokkoli med parmesan er også godt, bare lager små buketter og steker i stekepanna til de blir akkurat litt møre og har ost på. Har en venninne som spiser lavkarbo, og hun lager brokkoliris som hun kaller det. I oppskrifter kalles det vel brokklicouscos.. https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/Brokkolicouscous/ Anonymkode: 2a39a...b73
Anonym bruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar Stekt brokkoli er nydelig, spesielt i wok. skjærer du av det tykke på stilken smaker det inni veldig godt, litt syrlig. Anonymkode: f78a7...15d
Anonym bruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar For å få mest mulig av næringen er det best å dampe brokkoli, ikke koke den. Mest næring sitter i stilken, ikke i blomsten. Anonymkode: d554a...edf
Anonym bruker Skrevet 15. januar #6 Skrevet 15. januar Brokkoli skal ikke koke, den skal trekke. Kok opp vann med litt salt i. Ha brokkolien oppi, sett platen ned på 1 og la trekke i 5 min. Koker den gråere i fargen, vassen i smak og mister noe av de gode næringsstoffene. Veldig godt med litt smør eller parmesan oppå Anonymkode: 05d3b...6e1
Anonym bruker Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar Rå brokkoli er det beste. Lager ofte brokkolisalat. Anonymkode: 30d71...0dc
Hagla Skrevet 15. januar #8 Skrevet 15. januar Legger brokkoli i kaldt vann, koker opp og heller av vannet med en gang- knasende og spenstig😊 Ellers er både brokkoligrateng og brokkolipure både godt og sunt.
Himmel og hav Skrevet 15. januar #9 Skrevet 15. januar Jeg gjør en miks av koking og damping. Har en cm vann og litt salt i kjelen, slenger stilkene oppi. Stilken skjærer jeg i skiver på 3-4 mm. Så koker jeg opp vannet, slenger bukettene oppi så de ligger på toppen av stilkene og koker den under lokk i 3-4 minutter. Da er den grønn, med litt tyggemotstand og smaker godt og stilkene er møre.
Anonym bruker Skrevet 15. januar #10 Skrevet 15. januar Brokkoli i omelett er sååå godt! Anonymkode: 5df1c...e8c
Anonym bruker Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar Koker raskt i lettsaltet vann, tømmer av vannet og har oppi en god neve parmesan og smør. Lar det blandes og serverer. Til og med guttene på 7 og 9 år momser i seg brokkoli da 😊 Anonymkode: 94b13...ecc
Anonym bruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Koker raskt i lettsaltet vann, tømmer av vannet og har oppi en god neve parmesan og smør. Lar det blandes og serverer. Til og med guttene på 7 og 9 år momser i seg brokkoli da 😊 Anonymkode: 94b13...ecc Men det kan diskuteres hvor sunt der er med både smør og parmesan, og HI spurte etter sunne oppskrifter. Anonymkode: 0d399...435
Anonym bruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men det kan diskuteres hvor sunt der er med både smør og parmesan, og HI spurte etter sunne oppskrifter. Anonymkode: 0d399...435 Tja. Det er jo ikke mengder, verken smør eller parmesan, og jeg har kommet fram til at det er bedre med en dert av det, enn at barna ikke spiser brokkoli i det hele tatt. Anonymkode: 94b13...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå