Gå til innhold

Endring av skattemelding tilbake i tid.

Anbefalte innlegg

Jeg har mottatt melding om at skatteetaten har endret mitt skatt for skatteåret 2023. Fordi jeg visstnok tjente nesten 33000 mindre enn det som først var oppgitt. (Er snakk om uføretrygd.) 

Er det noen som har opplevd det samme? Og vet dere eventuelt hva som skjer videre nå? Får jeg igjen penger? Jeg fikk igjen litt over 6000,- da.

Det sto liksom ingenting i vedtaket fra Skatteetaten om hva som skjer videre.

Fortsetter under...

TøffiTrynet☠ skrev (2 timer siden):

Jeg har mottatt melding om at skatteetaten har endret mitt skatt for skatteåret 2023. Fordi jeg visstnok tjente nesten 33000 mindre enn det som først var oppgitt. (Er snakk om uføretrygd.) 

Er det noen som har opplevd det samme? Og vet dere eventuelt hva som skjer videre nå? Får jeg igjen penger? Jeg fikk igjen litt over 6000,- da.

Det sto liksom ingenting i vedtaket fra Skatteetaten om hva som skjer videre.

Når det er ferdig behandlet så får du tilbake det skatten utgjør av det beløpet 😊 (altså 33000x f.eks 30% skatt da = 9900kr). Vet ikke om de legger på renter på beløpet og at du får det i tillegg.. Greie penger å ta med seg det da om du ikke visste om det 😊

Anonymkode: 6be74...ab9

Kan endre tre år tilbake, da har nok nav sendt inn en korreksjon fra tidligere år. 

Du vil få et nytt skatteoppgjør, da utbetales til gode inkl renter eller du må betale restskatt inkl renter. 

Anonymkode: 6ab35...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...