Anonym bruker Skrevet 15. januar #1 Skrevet 15. januar Beste matboks til barn opp i barneskole og ungdomsskole? De er ofte delt i rom som gjør de vanskelige til større ting, eller mye brødmat. Ellers er de for små til flere skiver/baguett og kanskje en smothie eller yoghurt. Tips? Anonymkode: 8e4b3...16b
Anonym bruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Mine jenter på ungdomskolen og vgs bruker de rimelige fra clas ohlson, passe store, tar i oppvaskmaskin og holder seg bra. Finnes i mange farger. https://www.clasohlson.com/no/Matboks-1,2-liter/p/34-8550-108 Sønnen min som er lærling nå bruker en plastboks han har kjøpt havreflarn i engang 🙈 Anonymkode: 87451...9a6
Anonym bruker Skrevet 15. januar #3 Skrevet 15. januar https://www.norli.no/sekker-og-skolesaker/matbokser-og-drikkeflasker/matboks/kaluza-matboks/matboks-susanne-kaluza-bla Er veldig fornøyd med denne. 8 åringen vil bare ha denne, selv om vi har mange flere matbokser. Veldig lett å åpne og lukke, men lokket sikkert godt likevel. Anonymkode: c0636...2c4
Anonym bruker Skrevet 15. januar #4 Skrevet 15. januar Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Mine jenter på ungdomskolen og vgs bruker de rimelige fra clas ohlson, passe store, tar i oppvaskmaskin og holder seg bra. Finnes i mange farger. https://www.clasohlson.com/no/Matboks-1,2-liter/p/34-8550-108 Sønnen min som er lærling nå bruker en plastboks han har kjøpt havreflarn i engang 🙈 Anonymkode: 87451...9a6 Bruker ee den på 1.2 liter? Er den stor nok? Anonymkode: de129...1ec
Anonym bruker Skrevet 15. januar #5 Skrevet 15. januar Vi har hatt LunchBots matbokser i rustfritt stål siden 2016. Mange tusen runder i oppvaskmaskina etterpå er de like fine fortsatt. Tenker litt føre var og for sikkerhets skyld, så barna mine har både matbokser i flasker (CleanKanteen) i rustfritt stål (også korken på flaska er rustfritt stål), for å holde plastbruken på/med mat og drikke nede. Men om de skal ha med noe vått, har de med en liten vanntett plastboks fra Europris. For de matboksene vi har i stål er ikke lekkasjesikre. Anonymkode: 68f3c...080
Anonym bruker Skrevet 15. januar #6 Skrevet 15. januar Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Bruker ee den på 1.2 liter? Er den stor nok? Anonymkode: de129...1ec Ja, i dag hadde eldste to brødskiver og et eple i sin. Yngste hadde en ostebriks og en mellombar. Det er jenter, de spiser ikke mer enn det på en skoledag. Det gjorde ikke storebror da han gikk på skolen heller, men nå som tømrerlærling går det fort 5-6 skiver og da er den for liten. Anonymkode: 87451...9a6
Anonym bruker Skrevet 15. januar #7 Skrevet 15. januar Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Bruker ee den på 1.2 liter? Er den stor nok? Anonymkode: de129...1ec Vi bruker den og det går 4 brødskiver i dem og selv om det kommer litt av på fasongen til skivene, får jeg stort sett lurt inn noe frukt også, f.eks. en klementin. Anonymkode: 8e6b2...022
Anonym bruker Skrevet 15. januar #8 Skrevet 15. januar Vi bruker ikke plast-bokser og andre plast-redskaper lengre. Barna mine liker best glassboksene fra IKEA. Er vel 365-serien. Anonymkode: 73a1f...e9c
Anonym bruker Skrevet 15. januar #9 Skrevet 15. januar Clas Ohlson sin billige i plast bruker vi også. Ingen fancy åpne/lukkefunksjoner som knekker etter noen måneder eller motiver som ikke tåler oppvaskmaskin. Høres fint ut med glass, men det veier jo litt, da? Anonymkode: d431a...6d4
Anonym bruker Skrevet 15. januar #10 Skrevet 15. januar Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Vi bruker ikke plast-bokser og andre plast-redskaper lengre. Barna mine liker best glassboksene fra IKEA. Er vel 365-serien. Anonymkode: 73a1f...e9c Er ikke de litt tunge? Anonymkode: f41bf...c68
amandine Skrevet 15. januar #11 Skrevet 15. januar Vi har denne, alle sammen. I stål og med pakning i lokket så den er tett når jeg vil ha middagsrester med på kveldsvakt. https://sportoutlet.no/product/107649?c=6031
Anonym bruker Skrevet 15. januar #12 Skrevet 15. januar amandine skrev (24 minutter siden): Vi har denne, alle sammen. I stål og med pakning i lokket så den er tett når jeg vil ha middagsrester med på kveldsvakt. https://sportoutlet.no/product/107649?c=6031 Den var jo rimelig også. Er det god plass i den? Så flere ting kan legges i? Anonymkode: 8e4b3...16b
Anonym bruker Skrevet 15. januar #13 Skrevet 15. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Er ikke de litt tunge? Anonymkode: f41bf...c68 Jo, de veier litt. Vi har kjøpt lettere metall-nistebokser også. Og bivoks-poser. Men alle tre velger glass-boksene fra IKEA. Anonymkode: 73a1f...e9c
Anonym bruker Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar Jeg jobber i barnehage, og foreldre strever med å ha den beste matboksen. Det vi ser er at det blir for mye å velge i og altfor mye mat. Barn som har slike matbokser klarer ikke begynne å spise, og de er mer misfornøyde. De barna som spiser godt og er fornøyd er de som har brødskiver og en fruktbit ved siden av. Anonymkode: 7b5d3...6f7
amandine Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Den var jo rimelig også. Er det god plass i den? Så flere ting kan legges i? Anonymkode: 8e4b3...16b Den er vel en liter, kanskje? Rommer fire skiver og frukt til ungdommen og middagsrester eller salat til muttern.
Anonym bruker Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber i barnehage, og foreldre strever med å ha den beste matboksen. Det vi ser er at det blir for mye å velge i og altfor mye mat. Barn som har slike matbokser klarer ikke begynne å spise, og de er mer misfornøyde. De barna som spiser godt og er fornøyd er de som har brødskiver og en fruktbit ved siden av. Anonymkode: 7b5d3...6f7 Nå er vi langt over barnehagealder og trenger en boks som er stor nok til maten. De spiser det de har med, problemet er å få det med oppe i boksen og ikke ved siden av. Hva mener du med slike matbokser? Jeg er jo ute etter en enkel, bare med nok plass? Anonymkode: 8e4b3...16b
Anonym bruker Skrevet 16. januar #17 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg jobber i barnehage, og foreldre strever med å ha den beste matboksen. Det vi ser er at det blir for mye å velge i og altfor mye mat. Barn som har slike matbokser klarer ikke begynne å spise, og de er mer misfornøyde. De barna som spiser godt og er fornøyd er de som har brødskiver og en fruktbit ved siden av. Anonymkode: 7b5d3...6f7 Nå er det utforming av boks og ikke innhold som er tema her. Anonymkode: 24eeb...5ef
Anonym bruker Skrevet 16. januar #18 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, i dag hadde eldste to brødskiver og et eple i sin. Yngste hadde en ostebriks og en mellombar. Det er jenter, de spiser ikke mer enn det på en skoledag. Det gjorde ikke storebror da han gikk på skolen heller, men nå som tømrerlærling går det fort 5-6 skiver og da er den for liten. Anonymkode: 87451...9a6 Takk for svar ☺️ Anonymkode: de129...1ec
Anonym bruker Skrevet 16. januar #19 Skrevet 16. januar Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er vi langt over barnehagealder og trenger en boks som er stor nok til maten. De spiser det de har med, problemet er å få det med oppe i boksen og ikke ved siden av. Hva mener du med slike matbokser? Jeg er jo ute etter en enkel, bare med nok plass? Anonymkode: 8e4b3...16b Kitchen har mange større matbokser i plast. Det går også an å ha en liten boks ved siden av matboksen å ha brukt biter i Anonymkode: 7b5d3...6f7
Anonym bruker Skrevet 16. januar #20 Skrevet 16. januar Hva med noen av de her, de er ikke så små https://www.kitchentime.no/merkevarer/brabantia/make-take-matboks-stor-2-l-/ https://www.lirumlarumleg.no/collections/sistema-matbokser/products/sistema-coloured-lunch-matboks-m-1-rom-2l-blue Anonymkode: f41bf...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå