Gå til innhold

Hvorfor er det slik at enslige ikke blir invitert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til dette over lang tid. Om jeg er i et forhold, blir vi alltid invitert i selskap. Som single kvinne blir jeg alltid ekskludert. Andre som opplever det samme?

Anonymkode: 6bb0e...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg merker det godt.

Anonymkode: 791be...740

Skrevet

Mener du at dine venner bare inviterer deg om du har kjæreste?

Anonymkode: 9dcf0...60c

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Vært singel i 15 år.

Anonymkode: a52f1...e70

Skrevet

Når du sier det...

Anonymkode: 6d547...69e

Skrevet

Jepp, 100%. Jeg møtte min eks. via felles kjente og før vi ble sammen var vi sjelden invitert på ting. Etter at vi ble sammen ble vi ofte invitert på diverse sammenkomster, og etter det ble slutt (var sammen en god stund og har barn) blir vi nesten aldri invitert, hverken samtidig, eller hver for oss (med noen hederlige unntak, som regel om det også involverer ungene). Vi kommer greit over ens så det er ikke noe drama å invitere oss hverken alene eller sammen. Jeg har beholdt vennskapet med damen i paret begge kjente fra før så jeg treffer henne alene nen ganger i året. Det er helt greit, bare litt påfallende.

Anonymkode: 726e6...8dc

Skrevet

Er vel så slitsomt og skummelt at den single er til stede på fest med par. Kan jo finne på å sjekke opp stødige Tor eller livlige Kari.. not.

Anonymkode: 55b38...717

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Er vel så slitsomt og skummelt at den single er til stede på fest med par. Kan jo finne på å sjekke opp stødige Tor eller livlige Kari.. not.

Det vil være interessant om det kommer svar fra brukere som er i et forhold, for å høre sannheten om hvorfor det er slik. Er det fordi de er redd for at de single skal stjele mannen/dama dems? Selv har jeg tenkt på at det kan være en årsak. 

Anonymkode: 6bb0e...c39

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Tror du? Det tror ikke jeg. I de tilfellene par som har gått fra hverandre ikke blir invitert så tror jeg at det er for å ikke velge side. Har man et godt forhold til begge kan det føles feil å bare invitere den ene. 

Jeg tror at de fleste folk har mer enn nok selvtillit til å tåle at ens partner snakker med en som er singel. 

Skrevet

Nei det har jeg ikke opplevd heldigvis 

Anonymkode: 7dded...913

Skrevet

Jeg forstår at man man kan bli litt usikker når to stykker i et par går hver til sitt angående hvem man skal invitere. Spesielt om det var et turbulent brudd. Men det å ikke invitere single venner kjenner jeg ingen som gjør. Alle jeg kjenner som har middagsselskp, fest eller inviterer med ut på noe inviterer venner helt uavhengig av sivilstatus og helt uavhengig av om de har mulighet til å komme som par, eller om bare den ene har mulighet. Når barna var små var det jo variabelt hvem det var som hadde barevakt og mulighet til å komme fra begge to. Da kom gjerne bare den ene. 

Hvilke miljøer og settinger er det som bare inviterer par? Og om man bare inviterer par, hva da om bare den ene kan komme? Får den fortsatt komme, eller er invitasjonen kun åpen om begge i paret har mulighet?

Anonymkode: 71fc2...ecb

Skrevet
MissSaigon skrev (3 timer siden):

Tror du? Det tror ikke jeg. I de tilfellene par som har gått fra hverandre ikke blir invitert så tror jeg at det er for å ikke velge side. Har man et godt forhold til begge kan det føles feil å bare invitere den ene. 

Jeg tror at de fleste folk har mer enn nok selvtillit til å tåle at ens partner snakker med en som er singel. 

Så istedefor å invitere den ene eller begge selvom de ikke er ett par lenger så velger man å ikke invitere noen, og ikke minst utestenge begge. Du skal iallefall ikke bli beskyldt for å være inkluderende.

Anonymkode: 1e6dd...e18

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Så istedefor å invitere den ene eller begge selvom de ikke er ett par lenger så velger man å ikke invitere noen, og ikke minst utestenge begge. Du skal iallefall ikke bli beskyldt for å være inkluderende.

Skrev hun at det var hun som gjorde det slik, eller kom hun med en mulig forklaring på hvorfor noen velger å ikke inviterer skilte par?

Du skal iallfall ikke bli beskyldt for å la tvilen komme noen til gode. 

Anonymkode: aec41...a24

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Skrev hun at det var hun som gjorde det slik, eller kom hun med en mulig forklaring på hvorfor noen velger å ikke inviterer skilte par?

Du skal iallfall ikke bli beskyldt for å la tvilen komme noen til gode. 

Du har helt rett i att jeg ikke lot tvilen komme vedkommende til gode. Jeg svarte basert på andre svar vedkommende har hatt i mange tråder, men jeg burde ikke antatt at det var det vedkommende gjorde da hun ikke skrev noen ting om sine egne valg. Min feil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tror noen kanskje har slik tankegang ja. Var en slik i gamle gjengen når vi  inviterte med hun single sammen med meg og 2 andre par. Hun gikk ofte i sånn korte stramme kjoler som viste mye kløft ved disse sammenhengene. Ofte i stedet for å snakke med oss kvinnene i gruppa og var hun mye mer interessert i å snakke med mannfolka. Skulle ofte prøve å dra med seg en av mannfolka fra gjengen på dansegulvet og sa de i gruppa var kjedelige og drama queens. Helt til hun ene fant ut at denne kvinnen drev og sendte masse lettkledde bilder i snap til ene. Nå er ikke dette tilfelle hos alle men tror mange ser den signle vennen som en slags som kommer til å prøve seg på deres menn. eeeeeller bare fordi de tror også at den single vil kjede seg i heil med andre par.

Anonymkode: e96d0...ea6

Skrevet

For å ta min gjeng da. 

Vi inviterer alle. Har en kamerat og han kommer om han kan, han bryr seg ikke om det er par eller enslige eller hvem som er der. Han kommer for å ha det gøy. 

Vi andre kommer også om vi kan. Om vi kommer en eller begge er ikke så farlig. Det har en tendens til å gruppere seg i løpet av kvelden uansett. Vi er jo ikke avhengig av "paret" 

Så har vi den ene single veninnen da... Hun vil ikke komme dersom det ikke er andre single der. Og det holder ikke med han som bruker å komme, for han er "ikke hennes type".  

Etter flere slike sammenkomster,  hvor det jo er hun selv som velger å ikke komme, så blir det jo oftere og oftere til at hun ikke blir invitert heller. Vi vet jo at hun ikke kommer likevel.  Og OM hun kommer så er det bare fokus på hvor dårlig utvalg tilgjengelige menn det er for henne = drit kjedelig for oss... 

Anonymkode: c50cf...81b

Skrevet

Det har jeg også opplevd. Hadde en venninne som hadde vært singel i mange år og vi hang sammen hele tiden og var hverandres nærmeste. For jeg også var singel. Så fikk hun kjæreste, de flyttet sammen og begynte å invitere til «parkvelder». Fikk en melding av henne som sa «gleder meg til du også får kjæreste så du kan komme». Vi har ikke hatt noe særlig å gjøre med hverandre etter det selv etter jeg fikk kjæreste. Trenger ikke sånne folk ☺️

Anonymkode: d0918...cf3

Skrevet

Omgås du ordentlige folk så slipper du det problemet.

Skrevet

Lett å invitere et par, slik at mannen har en annen mann å skravle med. Men helt idiotisk egentlig. Jeg er 40+ og inviterer de vi ønsker, uavhengig om de er single eller ei. Ofte kommer bare ene parten også fordi den andre er på jobb eller hjemme med små barn 

Anonymkode: 65922...67b

Skrevet

Er ikke myten om den desperate enslige venninnen i superkort kjole som egler seg inn på de stakkars mennene godt begravet enda? Hvorfor er ikke de enslige mennene like stor trussel? Tåpelig. 

Skrevet

Jeg er singel, og jeg blir invitert. 

Men ikke alltid.  For noen ganger inviterer Per og Kari bare gjengen de studerte sammen med, noen ganger inviterer Pål bare kollegaene sine, noen ganger inviterer Anne håndballgjengen sin, osv.  

Jeg inviterer heller ikke alltid alle jeg kjenner.  Jeg har venner fra barndommen, studier, foreldrene til barnas venner osv.  Noen ganger inviterer jeg to venninner for å se en fransk film og drikke rødvin.  Andre ganger har jeg åpent hus og grilling i hagen.  Det varierer.  

Anonymkode: ea4ac...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...