Gå til innhold

Hvilken magnesium er den beste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er flere ulike typer alt etter bindinger.

Den som fungerer best for meg og flere andre jeg kjenner er Shift SuperMagnesium. Der er det bare gode, lettopptakelige magnesiumtyper, og i tillegg inneholder de vitamin B6 som man trenger for at kroppen skal ta opp magnesium.

Anonymkode: ee68b...4b7

Anonym bruker skrev (På 15.1.2025 den 17.00):

Det er flere ulike typer alt etter bindinger.

Den som fungerer best for meg og flere andre jeg kjenner er Shift SuperMagnesium. Der er det bare gode, lettopptakelige magnesiumtyper, og i tillegg inneholder de vitamin B6 som man trenger for at kroppen skal ta opp magnesium.

Ikke enig. Tabletter er dritt for opptak. Må være placebo du har kjent. Shift inneholder også masse syntetiske bindemidler som ikke er bra for kroppen. Finn deg flytende magnesium. Malat eller Glysinat. 

Anonymkode: 01968...356

Anonym bruker skrev (På 15.1.2025 den 17.59):

Alle oljer og lotioner med magnesium virker veldig bra. Piller hjelper dårlig. Jeg har brukt den fra ancient minerals

Anonymkode: c90ba...1cb

Anonym bruker skrev (På 19.1.2025 den 3.25):

Ikke enig. Tabletter er dritt for opptak. Må være placebo du har kjent. Shift inneholder også masse syntetiske bindemidler som ikke er bra for kroppen. Finn deg flytende magnesium. Malat eller Glysinat. 

Hvorfor er piller dårlig?

Hi

Anonymkode: ddf89...624

Anonym bruker skrev (På 20.1.2025 den 11.12):

Hvorfor er piller dårlig?

Hi

Fordi det inneholder mye bindemidler som ikke er bra for helsen, i tillegg tas det opp i tarmen. Flytende tas opp i munnhulen, rett ut i blodet, når det går gjennom tarm, må det igjennom mange prosesser før den kommer dit den skal, når man blir eldre så reduseres opptaket i tarmen. Jeg holder meg kun til flytende. Vitusapotek har fått en ny serie nå med flytende. God smak, og høyt opptak. Hadde jern mangel, i løpet av 3 uker var nivåene mine høye. Uten et snev av tull med tarmen. Har hatt jernmangel hele livet, og gått på jerntabletter i flere år. Til og med legen var overrasket. 

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Fordi det inneholder mye bindemidler som ikke er bra for helsen, i tillegg tas det opp i tarmen. Flytende tas opp i munnhulen, rett ut i blodet, når det går gjennom tarm, må det igjennom mange prosesser før den kommer dit den skal, når man blir eldre så reduseres opptaket i tarmen. Jeg holder meg kun til flytende. Vitusapotek har fått en ny serie nå med flytende. God smak, og høyt opptak. Hadde jern mangel, i løpet av 3 uker var nivåene mine høye. Uten et snev av tull med tarmen. Har hatt jernmangel hele livet, og gått på jerntabletter i flere år. Til og med legen var overrasket. 

Takk for forklaring. Kan du linke til den fra vitusapotek?

Hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Magnesium tas dårlig opp oralt, men bra gjennom huden.

Anonymkode: c90ba...1cb

Det finnes påstander om at magnesium kan tas opp gjennom huden, for eksempel ved bruk av magnesiumolje eller Epsom-saltbad (magnesiumsulfat). Noen studier antyder at dette kan være en effektiv metode for å øke magnesiumnivåene, men forskningen på dette området er begrenset og ikke entydig. Mange forskere mener at huden ikke er en effektiv barriere for magnesiumopptak i mengder som er relevante for helsegevinster.

Påstander om at magnesium absorberes bedre gjennom huden mangler tilstrekkelig støtte fra godt kontrollerte studier.

Magnesium tas opp via munnen. Dette er faktisk den vanligste og mest effektive metoden for å få i seg magnesium. 

Lurer på hvem som har påstått at inntak gjennom huden er bedre enn inntak via munnen. Dette er en kjent inntaksvei for næringsstoffer. 

Du bør vite hva du snakker om 💜

Anonym bruker skrev (På 19.1.2025 den 3.25):

Du sier til andre at man bør vite hva man snakker om - det gjelder også deg...!

Opptak er for det første individuelt.

Det er forskjell på bindemidler også, og det er forskjell på de ulike magnesiumforbindelsene.

Jeg brukte i årevis en flytende magnesium, men jeg har best opptak av tabletter (så lenge magnesiumforbindelsen i tablettene er lettopptakelige). Jeg må dessuten opp i såpass store doser magnesium i døgnet pga. en tilstand jeg har, at å bruke de flytende ville blitt altfor dyrt for meg mtp. hvor mye jeg må bruke.

Det er enorm forskjell på ulike tabletter, alle er IKKE "dritt for opptak"!

Å komme med en påstand om at "det må være placebo du har kjent", det er i seg selv svært så useriøst fra din side og viser at du egentlig ikke kan så mye om dette som du forsøker å påstå! Om den effekten jeg har opplevd skulle vært placebo, så har vel også flere leger og spesialister som har fulgt meg opp gjennom år også være angrepet av samme placeboeffekt-innbilning.

Du kommer med en påstand om at jeg kun må ha placeboeffekt, og så råder du meg til å gjøre noe annet.

Slike som deg burde ikke hatt tilgang til å svare i slike tråder, så useriøst påståelig som du er!

Du har tydeligvis lest en del om dette, men måten du svarer på er ikke forsvarlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...