Gå til innhold

Hvor mye betaler du i forsikring vedr. dyrlege hver mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

260,- i Tryg. 

Hva dekker forsikringen til dere som betaler 500-1000 kr? Jeg har tannbehandling og forsikring opp til 30 000,-  

Anonymkode: 80429...d8a

Jeg betaler 6819 kr i året, så litt over 500 kr måneden.

Jeg har superforsikringen til If på en chihuahua. Rasen bestemmer prisen, de ser på statistikken, min rase er ikke av de dyreste, men ikke av de billigste heller. Særlig tenner er ofte et problem på små raser 🙈

Min forsikring dekker absolutt alt hos veterinær, alt fra MR til tannsykdommer, opp til 40.000. I tillegg fysio og sånne ting. Livsforsikring på 25.000 kr.

Vet en venninne av meg som har en Staff betaler mer, så hennes rase er det vel statistisk sett oftere veterinærutgifter på da....

Anonymkode: fda07...b0e

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg betaler 6819 kr i året, så litt over 500 kr måneden.

Jeg har superforsikringen til If på en chihuahua. Rasen bestemmer prisen, de ser på statistikken, min rase er ikke av de dyreste, men ikke av de billigste heller. Særlig tenner er ofte et problem på små raser 🙈

Min forsikring dekker absolutt alt hos veterinær, alt fra MR til tannsykdommer, opp til 40.000. I tillegg fysio og sånne ting. Livsforsikring på 25.000 kr.

Vet en venninne av meg som har en Staff betaler mer, så hennes rase er det vel statistisk sett oftere veterinærutgifter på da....

Takk for svar. Jeg har en rase som er kjent for god helse, i tillegg har jeg ikke livsforsikring. Ellers har jeg alt du nevner, så da syns jeg at min avtale virker grei. Fikk god hjelp av forsikringen da han fikk ørebetennelse i sommer, da fløy tusenlappene fort 😅

Rundt 900 for to katter. Agria.

Forsikringen har reddet oss flere ganger, men egenandelen har likevel vært dyr. 1500 pluss en bevegelig egenandel på en prosent av beløpet. Men det gjør jo at det blir mulig å betale selv om kostnaden på behandling er 30.000. Veldig kjedelig å måtte avlive når det finnes en behandling. 

Anonymkode: 84510...7ac

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ingenting. Jeg har katt og det er mye billigere å betale hvis det er noe.

Anonymkode: 0719d...123

Jeg betaler ca 3600 i året for hund, man skal ikke være mange minuttene hos dyrlege før den summen er tjent inn. 

Kattene er så gamle at de koster vel 320 kr i mnd. kanina koster 187 og marsvinet koster 80 kroner eller noe. Kattens forsikring sluttet å gjelde ved avling etter fylte 13 år, så måtte ut med 1400 kroner til behandling og så 2000 for avliving. 

Anonymkode: 3b154...b36

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg betaler ca 3600 i året for hund, man skal ikke være mange minuttene hos dyrlege før den summen er tjent inn. 

Jeg har hatt katter i over 30 år og aldri trengt dyrlege til annet enn vaksinering, kastrering , chiping og ormekur. Det går uansett ikke på forsikring.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har hatt katter i over 30 år og aldri trengt dyrlege til annet enn vaksinering, kastrering , chiping og ormekur. Det går uansett ikke på forsikring.

Jøss, det er spesielt.. har du hatt mange katter underveis? Eller har de du har hatt blitt gamle? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og jeg som har hatt katt i snart 40 år har vært mer enn en gang til dyrlegen, f.eks om de har sloss og må sys, eller om de har blitt syke av ett eller annet. Ene katten min fikk kreft, da var forsikringa god å ha. Noen av de har fått verkebyll som må tømmes av en dyrlege... Bare sjekken jeg hadde på katta som vi måtte avlive nå kosta 1400 kroner.. 

Hvis man likevel er flinke på å sette av summen forsikring koster og alltid har en buffer så er det jo greit. Men plutselig skal de ha 10.000 for en operasjon midt i desember og da har ikke alle de pengene

Det er jo sjelden at de aldri har vært syke eller skadet. Så heldig tror jeg ikke man kan belage seg på å være. 

Jøss, det er spesielt.. har du hatt mange katter underveis? Eller har de du har hatt blitt gamle? 

Jeg har hatt 3. Den eldste jeg har nå er 17. Hun er gammel og lever nok ikke så lenge til, men det er ikke noe en forsikring vil endre.

Katter er ikke mennesker og en vanlig huskatt er ganske robust. De trenger sjelden veterinærbehandling. 

Katten har jeg ikke forsikring på. Er hos dyrlegen en gang i året til vaksinering og får ormekur. Orker ikke betale forsikring på en katt. Nok å betale på. Om den blir skadet en gang og vi må ha dyrlege så betaler jeg heller da. Hunden har jeg heller ikke forsikring på, men har årlige skjekk og vaksine der også. Fikk en kul på foten den opererte for noen år siden, kostet oss 5000. Dater mye penger å ikke forsikre, og heller betale den ene gangen det er noe. Hunden er snart 15 år, og frisk som en fisk. Hadde jeg betalt 500 i mnd på forsikring på hunden hadde det vært oppe i 90.000 nå. Og så mye har jeg ikke brukt hos dyrlegen 😅

Anonymkode: 45016...b44

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt 3. Den eldste jeg har nå er 17. Hun er gammel og lever nok ikke så lenge til, men det er ikke noe en forsikring vil endre.

Katter er ikke mennesker og en vanlig huskatt er ganske robust. De trenger sjelden veterinærbehandling. 

Det stemmer jo ikke. Det kommer vel mer an på hva man anser er nødvendig å oppsøke hjelp for.. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Og jeg som har hatt katt i snart 40 år har vært mer enn en gang til dyrlegen, f.eks om de har sloss og må sys, eller om de har blitt syke av ett eller annet. Ene katten min fikk kreft, da var forsikringa god å ha. Noen av de har fått verkebyll som må tømmes av en dyrlege... Bare sjekken jeg hadde på katta som vi måtte avlive nå kosta 1400 kroner.. 

Hvis man likevel er flinke på å sette av summen forsikring koster og alltid har en buffer så er det jo greit. Men plutselig skal de ha 10.000 for en operasjon midt i desember og da har ikke alle de pengene

Nei, om man ikke har en ok buffer bør man nok ha forsikring. Problemet er at med forsikring blir det mye overbehandling. Det blir dyrt for oss som mener en katt med kreft eller alvorlig skade heller bør bli avlivet for eksempel.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det stemmer jo ikke. Det kommer vel mer an på hva man anser er nødvendig å oppsøke hjelp for.. 

Ja, det er forskjell på hva man anser som nødvendig. Det har også mye å si hvilke kattetype man har. Vi har vanlige huskatter som går ut og inn som de vil, fanger mus og i det heletatt lever frie liv. Det hender de er "fotkjløet" eller liknende, men det går over av seg selv. Jeg kommer ikke til å bruke store summer på behandling av kattene, selv om jeg har råd til det.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, om man ikke har en ok buffer bør man nok ha forsikring. Problemet er at med forsikring blir det mye overbehandling. Det blir dyrt for oss som mener en katt med kreft eller alvorlig skade heller bør bli avlivet for eksempel.

Når man har 3 katter, 2 kaniner og 3 marsvin så blir det fort litt mye å ha en buffer til en dag alle trenger hjelp samme uka. Det kan skje

En katt med kreft skal selvsagt avlives, jeg mener jo på ingen  måte at man skal behandle slike ting. Men da det skjedde med min katt var det først en undersøkelse på 1700 kroner, så medisiner i fjorten dager for å se, og så avlivning. Nå var han såpass ung at avlining ble dekt, men totalen hadde kommet på 6000 kroner. Hadde da den andre katta sloss og blitt bitt samme mnd så hadde det vært knapt. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Katten har jeg ikke forsikring på. Er hos dyrlegen en gang i året til vaksinering og får ormekur. Orker ikke betale forsikring på en katt. Nok å betale på. Om den blir skadet en gang og vi må ha dyrlege så betaler jeg heller da. Hunden har jeg heller ikke forsikring på, men har årlige skjekk og vaksine der også. Fikk en kul på foten den opererte for noen år siden, kostet oss 5000. Dater mye penger å ikke forsikre, og heller betale den ene gangen det er noe. Hunden er snart 15 år, og frisk som en fisk. Hadde jeg betalt 500 i mnd på forsikring på hunden hadde det vært oppe i 90.000 nå. Og så mye har jeg ikke brukt hos dyrlegen 😅

Anonymkode: 45016...b44

Om man har penger til å sette av hver måned lønner det seg ofte, men om man har knapt med ressurser er det vanskelig å ikke bruke de avsatte pengene på andre utgifter som dukker opp. Ikke alle klarer på spare 90.000 på 15 år, men de klarer likevel å bruke 500 på forsikring hver måned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...