Gå til innhold

Hull i ørene. Hvorfor kan man ikke bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner jo at den må være ren osv. Men om man har nye øredobber og renser de med pyrisept feks før man setter de inn så er det vel ingen forskjell? Leser at de man får hos frisør er allergivennlig da. Er det en helt spesiell øredobb? Jeg har hull i ørene fra før og har kjøpt flere forskjellige fra samme merke hos gullsmed så jeg vet at jeg tåler de. 
Klarer selvsagt å vente 6 uker men om noen kan forklare hvorfor? 😊

Anonymkode: b7d34...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at det skal gro.

Anonymkode: 511af...9f3

Skrevet

Hull i øret er et åpent sår i «kanalen» gjennom øret, som bruker tid på å gro. 

Du klarer ikke å ha en fullstendig steril prosedyre ved bytte av øredobb, og det vil også irritere såret unødig å både dra en øredobb ut, og sette en annen inn. Anbefalingen er der av en grunn. 

Anonymkode: 33e07...044

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner jo at den må være ren osv. Men om man har nye øredobber og renser de med pyrisept feks før man setter de inn så er det vel ingen forskjell? Leser at de man får hos frisør er allergivennlig da. Er det en helt spesiell øredobb? Jeg har hull i ørene fra før og har kjøpt flere forskjellige fra samme merke hos gullsmed så jeg vet at jeg tåler de. 

Du kan selvsagt bytte når øret er grodd

Anonymkode: 78ff1...042

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hull i øret er et åpent sår i «kanalen» gjennom øret, som bruker tid på å gro. 

Du klarer ikke å ha en fullstendig steril prosedyre ved bytte av øredobb, og det vil også irritere såret unødig å både dra en øredobb ut, og sette en annen inn. Anbefalingen er der av en grunn. 

Anonymkode: 33e07...044

Dette. Pluss at "pinnen" på øredobben du tar hull med er tykkere enn mange av de du kjøper.

Anonymkode: 3c651...2ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Du tror det blir sterilt med pyrisept? Det blir det altså overhodet ikke. Og du har et sår inne i øret som må gro først.

Anonymkode: aa77c...08b

Skrevet

Når det ikke har grodd så er det rett og slett ingen "kanal" du bare kan tre øredobben gjennom. Det er lett å bomme og så må du begynne å grave for å treffe hullet på baksiden. Du kan jo tenke deg selv hva det gjør med øreflippen din. Vent de ukene.

Skrevet

Tror du virkelig at den som lager hullet på deg har magiske evner og tryller frem ny hud på et blunk?

Eller har du overnaturlig evner og kan helbrede deg selv?

For hullet er i første omgang et åpent kjøttsår. Å pirke inni der med andre øredobber er helt dust. Dobben er kanskje sterilisert, men på veien inn drar den med seg dritt. Og du klarer ikke dytte den rett gjennom før det er grodd, så i prosessen roter dobben rundt i det åpne sårer med denne dritten. Det er vond, du blør, du må prøve mange ganger, og samtidig ber du om infeksjon.

Så go for it, bytt så ofte du vil, du høres smar ut.

Anonymkode: 41d8f...e37

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig at den som lager hullet på deg har magiske evner og tryller frem ny hud på et blunk?

Eller har du overnaturlig evner og kan helbrede deg selv?

For hullet er i første omgang et åpent kjøttsår. Å pirke inni der med andre øredobber er helt dust. Dobben er kanskje sterilisert, men på veien inn drar den med seg dritt. Og du klarer ikke dytte den rett gjennom før det er grodd, så i prosessen roter dobben rundt i det åpne sårer med denne dritten. Det er vond, du blør, du må prøve mange ganger, og samtidig ber du om infeksjon.

Så go for it, bytt så ofte du vil, du høres smar ut.

Anonymkode: 41d8f...e37

Ingen vits i å svare HI slik, må jo være lov å spørre om ting på dette forumet uten at man nærmest blir skjelt ut? De fleste som spør her gjør vel det fordi de ikke vet og ønsker å lære?

Anonymkode: aa1fe...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...