Gå til innhold

Hvor fort blir du irritert på sånt?

Anbefalte innlegg

Når mannen har lagd mat og ikke brukt alt av tørre råvarer, så det som ble til overs legges på kommoden ved trappa til kjelleren der sånt oppbevares. Hvor lenge kan det ligge der før du blir irritert for at det ikke ryddes bort? 

Han tømmer aldri sluket etter middagslaging og bortrydding og han er slik som vasker alt med varmt vann og børste før det settes i oppvaskmaskin. Blir alltid masse matrester i sluket, han tømmer det aldri. Skikkelig ekkelt.

Og bursdagskort, 3-4 kort hentes fram fra bokser med kort så barnet kan velge hvilket det skal gi. De sim ble til overs legges bare på kommoden og legges ikke i boksen igjen. 

Her setter ting som skal opp nederst i trappa og motsatt så den sim går forbi kan ta der med. Mannen tar aldri med ting. Ikke engang om jeg setter det midt foran trappa, da skretter han over. 

Han vasker ikke kaffekoppen sin, den står ved kaffemaskin helt brun og ekkel. Det er bare han som bruker den og bare til kaffe, så den trenger ikke vask?

Samme med badehåndklær, han er jo eneste som bruker det og er ren når han tørker seg.  

Altså jeg irriterer meg grønn, dette er jo også bare et lite utdrag. Han gjør alt så tungvint eller på en ekkel måte. 

Han kommer også med små stikk hele tiden, hadde han gjort det hadde det ikke vært for mye/for lite/feil osv. 

Er jeg fryktelig sær som blir irritert på dette?

Anonymkode: da907...fc2

Fortsetter under...

Hva tenker han om hvem som skal rydde alle disse tingene på plass da? Alle er faktisk ansvarlig for å rydde etter seg selv. Klarer de ikke det, må jo andre enten rydde etter de eller lære de hvordan det gjøres.  Like slitsomt begge deler. 

Anonymkode: d37b3...b71

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Når mannen har lagd mat og ikke brukt alt av tørre råvarer, så det som ble til overs legges på kommoden ved trappa til kjelleren der sånt oppbevares. Hvor lenge kan det ligge der før du blir irritert for at det ikke ryddes bort? 

Han tømmer aldri sluket etter middagslaging og bortrydding og han er slik som vasker alt med varmt vann og børste før det settes i oppvaskmaskin. Blir alltid masse matrester i sluket, han tømmer det aldri. Skikkelig ekkelt.

Og bursdagskort, 3-4 kort hentes fram fra bokser med kort så barnet kan velge hvilket det skal gi. De sim ble til overs legges bare på kommoden og legges ikke i boksen igjen. 

Her setter ting som skal opp nederst i trappa og motsatt så den sim går forbi kan ta der med. Mannen tar aldri med ting. Ikke engang om jeg setter det midt foran trappa, da skretter han over. 

Han vasker ikke kaffekoppen sin, den står ved kaffemaskin helt brun og ekkel. Det er bare han som bruker den og bare til kaffe, så den trenger ikke vask?

Samme med badehåndklær, han er jo eneste som bruker det og er ren når han tørker seg.  

Altså jeg irriterer meg grønn, dette er jo også bare et lite utdrag. Han gjør alt så tungvint eller på en ekkel måte. 

Han kommer også med små stikk hele tiden, hadde han gjort det hadde det ikke vært for mye/for lite/feil osv. 

Er jeg fryktelig sær som blir irritert på dette?

Du virker som et mareritt å leve med. Evig mas og klaging fra din side på piss som du bare kan fikse selv. Ro deg ned, eller blir du singel om du fortsetter. 

Anonymkode: 582b3...a81

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du virker nok velsig masete på han. Du må slutte å prøve å endre på alt ved han, og mase hele tiden.

Anonymkode: 6e4d1...db3

Men jeg maser jo ikke? Jeg går bare konstant å rydder etter ham når alt har stått framme en uke eller to. Og setter/legger tingene på vask når de stinker eller har nok brune flekker🤢 Han hører jo ikke noe om dette, det har jeg gitt opp for lengst. Da får bare jeg kjeft. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva tenker han om hvem som skal rydde alle disse tingene på plass da? Alle er faktisk ansvarlig for å rydde etter seg selv. Klarer de ikke det, må jo andre enten rydde etter de eller lære de hvordan det gjøres.  Like slitsomt begge deler. 

Anonymkode: d37b3...b71

Han tenker vel jeg skal gjøre det regner jeg med? Tar jeg det opp ender det bare med at jeg får masse kjeft. Så prøver noenganger å la ting stå, han tar det ikke, men jeg gidder ikke ha tacosaus glass stå på kommoden over lang tid heller. Altså det hadde grodd ned her, ser jo hvordan det ser ut i garasjen, helt for jævlig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du virker som et mareritt å leve med. Evig mas og klaging fra din side på piss som du bare kan fikse selv. Ro deg ned, eller blir du singel om du fortsetter. 

Jeg? Har jeg sagt at jeg maser og klager? Nei, jeg går og rydder etter en voksen mann. Og ja, drømmen er virkelig å bli singel, dette orker jeg ikke mer snart. Fikse selv? Du mener seriøst at det er å fikse selv å rydde og vaske etter ham? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han tenker vel jeg skal gjøre det regner jeg med? Tar jeg det opp ender det bare med at jeg får masse kjeft. Så prøver noenganger å la ting stå, han tar det ikke, men jeg gidder ikke ha tacosaus glass stå på kommoden over lang tid heller. Altså det hadde grodd ned her, ser jo hvordan det ser ut i garasjen, helt for jævlig. 

Legg det i senga hans.

Anonymkode: 5ca8d...663

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Du virker nok velsig masete på han. Du må slutte å prøve å endre på alt ved han, og mase hele tiden.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, stakkars mannebabyen må jo få lov til å leve som en tenåring, det skulle jo bare mangle...

Anonymkode: 5ca8d...663

Altså, dette har jeg diskutert med mange damer. 
Er mannen din uhygienisk? Jeg setter grenser ved møkk liksom. Men at du og mannen din har forskjellige standarder er faktisk DITT problem. 
Min mann er en rotekopp og en «panikk rydder». Ting ryddes i hui og hast til steder det er plass, ikke der de har fast plass. Litt irriterende ja, på de viktige tingene er jeg streng, termometer SKAL LIGGE HER!!! Ellers er han renslig og han vasker do etter seg, han vasker badet og kjøkkenet. Han skrubber ikke vasken på kjøkkenet men han vasker den. Min standard er høyere enn hans så vil jeg ha min standard må jeg gjøre det selv. 
Det er så mange damer som tror at deres standard er fasit. Ro ned litt, det er viktige ting å kjempe for og så har man de uviktige. 

Anonymkode: 283f2...09a

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Du får si at om han ikke slutter å være så ekkel / begynner å rydde / begynner å vaske, så blir det null sex herfra og ut. Det pleier å funke. 

Anonymkode: 18bd8...394

Sex er han ikke interessert i, det sluttet da jeg ble gravid og kom aldri tilbake, så det biter ikke på ham. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Altså, dette har jeg diskutert med mange damer. 
Er mannen din uhygienisk? Jeg setter grenser ved møkk liksom. Men at du og mannen din har forskjellige standarder er faktisk DITT problem. 
Min mann er en rotekopp og en «panikk rydder». Ting ryddes i hui og hast til steder det er plass, ikke der de har fast plass. Litt irriterende ja, på de viktige tingene er jeg streng, termometer SKAL LIGGE HER!!! Ellers er han renslig og han vasker do etter seg, han vasker badet og kjøkkenet. Han skrubber ikke vasken på kjøkkenet men han vasker den. Min standard er høyere enn hans så vil jeg ha min standard må jeg gjøre det selv. 
Det er så mange damer som tror at deres standard er fasit. Ro ned litt, det er viktige ting å kjempe for og så har man de uviktige. 

Anonymkode: 283f2...09a

Hans standard er jo ingen vask overhodet. Eller, om vasken blir helt forjævlig om jeg feks er syk kan det tenkes han gnir bort det verste med håndklet. 

Hvis hans standard skal få dominere kommer vi jo til å gro ned. Hvorfor skal ikke han, en voksen mann kunne rydde og vaske rundt seg? Vi lærer jo barna at de skal det? Men fordi mannen er lat så skal han slippe??

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Sorry men du virker gasnke slitsom HI

Anonymkode: 036e4...63d

Slitsomt fordi jeg rydder etter ham? Hvordan i alle dager kan det være slitsomt for andre enn meg? Dere lar barna rote og grise uten å rydde etter seg også da regner jeg med? Fordi det er dama sin jobb å fikse alt? 

Hvorfor blir ikke den kaffekoppen tatt med hver gang oppvaskmaskinen settes på? Uansett hen som setter den på. Jeg vasker alle klær her og her kaster heller ikke mannen håndkleet sitt i skittentøyet men jeg henter alle håndklær når jeg gjør en 60 vask. 
ellers hadde jeg bare bedt han ta med ting hvis jeg så han gå rett forbi. 

Anonymkode: 92114...fd9

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du er martyr hi. Og du koser deg med lidelsen. Kos med misnøye er ikke sjarmerende.

Gå om du vil, jeg gikk en gang. Livet ble bedre. 

Ja, alt hi skriver tyder jo på at hun koser seg skikkelig med dette…

En sånn latsabb av en gris hadde jeg ikke orka å leve med. Jeg har også en høyere standard enn min mann, men evnen til å rydde ting på plass etter seg og normalt renhold er et minimum for at jeg skal gidde å bo med noen. Selv ungdommen min klarer jo såpass. Jeg er kone og mor, ikke noens hushjelp.

Anonymkode: 3bfe6...3e3

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du er martyr hi. Og du koser deg med lidelsen. Kos med misnøye er ikke sjarmerende.

Gå om du vil, jeg gikk en gang. Livet ble bedre. 

Martyr faktisk. Hjelp.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir ikke den kaffekoppen tatt med hver gang oppvaskmaskinen settes på? Uansett hen som setter den på. Jeg vasker alle klær her og her kaster heller ikke mannen håndkleet sitt i skittentøyet men jeg henter alle håndklær når jeg gjør en 60 vask. 
ellers hadde jeg bare bedt han ta med ting hvis jeg så han gå rett forbi. 

Anonymkode: 92114...fd9

Fordi han blir potte sur når jeg vasker den. Jeg får kjeft fordi den trengte ikke vask... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...