Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:43 #26 Del Skrevet onsdag kl 07:43 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er det jo definisjonen som er fucked up. Veldig woke. Man kan fint være negativ til islam uten å ha fobi mot islam. Man kan også være negativ til islam uten å spre hat og fordommer. Å holde seg til fakta og argumentere for sitt syn er en veldig anerkjent metode. Det som er farlig er å ikke være kritisk til mennesker som utøver makt ovenfor andre. Slik gjerne religiøse fanatikere generelt, og religiøse fanatikere av hannkjønn spesielt, gjør. Slike må aldri få fritt spillerom, vi har jo sett hvordan det går. Anonymkode: 06929...e2e Dette er islamofobi. Du burde gå i deg selv for å finne ut av hvorfor du er negativt innstilt til islam. Er det fordi du er en smule forutinntatt mot muslimer? For det høres slik ut. De fordommer som muslimer utsettes for på grunn av islamofobi er det samme som jøder utsattes for på 30-tallet. Derfor er islamofobi så farlig. Konsekvensene av det så vi på utøya den 22 juli 2011. Anonymkode: 64f34...6cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452025-en-akademisk-definisjon-av-begrepet-islamofobi/page/2/#findComment-150174927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:56 #27 Del Skrevet onsdag kl 07:56 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Dette er islamofobi. Du burde gå i deg selv for å finne ut av hvorfor du er negativt innstilt til islam. Er det fordi du er en smule forutinntatt mot muslimer? For det høres slik ut. De fordommer som muslimer utsettes for på grunn av islamofobi er det samme som jøder utsattes for på 30-tallet. Derfor er islamofobi så farlig. Konsekvensene av det så vi på utøya den 22 juli 2011. Anonymkode: 64f34...6cb Hva er islamfobi, helt konkret? Å fastslå at man kan være kritisk til islam uten å ha fobi mot idlam, eller uten å spre fordommer og hat? Mener du helt oppriktig at det er islamfobi? Du er forresten veldig fordomsfull. Jeg har formulert meg i generelle vendinger, likevel påstår du å mene noe om at jeg er negativ innstilt til islam. Dette helt uten at jeg selv har sagt hva jeg mener om islam. Du burde se deg i speilet før du setter merkelapper på andre, og jobbe med fordommene dine. Anonymkode: 06929...e2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452025-en-akademisk-definisjon-av-begrepet-islamofobi/page/2/#findComment-150174933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 08:36 #28 Del Skrevet onsdag kl 08:36 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, per definisjon så er det å være negativ til islam det å være islamofob. Det er fordi folk som er negative til islam sprer fordommer og hat om og mot islam. På den måten sprer de også hat og fordommer mot de som er muslimer. Derfor er islamofobi, det å være negativ til islam, så farlig. Anonymkode: 64f34...6cb Nei det er helt feil. Man er ikke islamoforb om man kritiserer islam, i så fall er alle ex-muslimer også islamofob Anonymkode: 94893...cea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144452025-en-akademisk-definisjon-av-begrepet-islamofobi/page/2/#findComment-150174948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå