Anonym bruker Skrevet 14. januar #51 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så han har liksom ingenting han skulle ha sagt? Og det er ikke han sitt hjem, bare Hi's? Har du problemer med menn eller? Anonymkode: 8272a...31e Kremt, er det noen som har problemer med noe her, er det jo du. Med leseforståelsen. Hi og far bor ikke sammen.... Anonymkode: ee5d1...5fa
Anonym bruker Skrevet 14. januar #52 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så han har liksom ingenting han skulle ha sagt? Og det er ikke han sitt hjem, bare Hi's? Har du problemer med menn eller? Anonymkode: 8272a...31e Nei, det er ikke fars hjem. Ifølge HI er det flere år siden de har bodd i samme hus. Les før du svarer! Anonymkode: bef80...d5b
Anonym bruker Skrevet 14. januar #53 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (På 13.1.2025 den 17.14): Dette. når mine vipper over 18, så er servicen over. har du sørget for en bra levestandard for dem i så mange år, mens de var små, så kan de jammen gjøre innsats og klare seg selv. Det var jo hele poenget med å gi dem en bra start. Så kan far stille opp med å hjelpe dem med husleie siden han har god råd 👍 Anonymkode: 25815...652 Gud så trist. En 18-åring er jo ikke engang ferdig med videregående. jeg bodde hjemme til jeg var 21 år og da flyttet jeg utenlands for å studere. Da jeg kom hjem i en alder av 24 ønsket mine foreldre at jeg bodde hjemme mens jeg tok master slik at jeg kunne spare penger. Jeg fikk kjæreste og flyttet etter 6 mnd. Det var aldri noe snakk om at jeg måtte betale noe for å bo hjemme. Jeg har et godt og nært forhold til mine foreldre den dag i dag (er 46 år) og prater med de flere ganger i uka og møtes ofte. Jeg har en veldig bra jobb, tjener godt og har gjort det veldig bra i livet, til «tross» for service hjemme i «voksen» alder. Mine barn kan bo hjemme så lenge de ønsker og håper jeg får like godt forhold til mine barn som jeg har med mine egne foreldre som voksen. Anonymkode: f7c5f...38d
Anonym bruker Skrevet 14. januar #54 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Gud så trist. En 18-åring er jo ikke engang ferdig med videregående. jeg bodde hjemme til jeg var 21 år og da flyttet jeg utenlands for å studere. Da jeg kom hjem i en alder av 24 ønsket mine foreldre at jeg bodde hjemme mens jeg tok master slik at jeg kunne spare penger. Jeg fikk kjæreste og flyttet etter 6 mnd. Det var aldri noe snakk om at jeg måtte betale noe for å bo hjemme. Jeg har et godt og nært forhold til mine foreldre den dag i dag (er 46 år) og prater med de flere ganger i uka og møtes ofte. Jeg har en veldig bra jobb, tjener godt og har gjort det veldig bra i livet, til «tross» for service hjemme i «voksen» alder. Mine barn kan bo hjemme så lenge de ønsker og håper jeg får like godt forhold til mine barn som jeg har med mine egne foreldre som voksen. Anonymkode: f7c5f...38d Så flott for deg og at du har gjort set veldig bra i livet 👌 Heia arrogansen og overlegenhet! Fortsett med det - du klarer jo ikke å forestille at «du har gjort det så veldig bra i livet» kun fordi dine foreldrene hadde økonomi og boarealet som har tillatt dem til å ha deg boende hjemme…🤦♀️ Ikke tenkt at andre, spesielt skilte foreldre har ofret både karriere og økonomi for å beholde BARNAS levestandard i mange år … Det et jo åpenbart at alle foreldre har samme utgangspunkt som dine 🤦♀️.. Anonymkode: 25815...652
Anonym bruker Skrevet 14. januar #55 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Gud så trist. En 18-åring er jo ikke engang ferdig med videregående. jeg bodde hjemme til jeg var 21 år og da flyttet jeg utenlands for å studere. Da jeg kom hjem i en alder av 24 ønsket mine foreldre at jeg bodde hjemme mens jeg tok master slik at jeg kunne spare penger. Jeg fikk kjæreste og flyttet etter 6 mnd. Det var aldri noe snakk om at jeg måtte betale noe for å bo hjemme. Jeg har et godt og nært forhold til mine foreldre den dag i dag (er 46 år) og prater med de flere ganger i uka og møtes ofte. Jeg har en veldig bra jobb, tjener godt og har gjort det veldig bra i livet, til «tross» for service hjemme i «voksen» alder. Mine barn kan bo hjemme så lenge de ønsker og håper jeg får like godt forhold til mine barn som jeg har med mine egne foreldre som voksen. Anonymkode: f7c5f...38d Ikke engang ferdig med videregående ..og så? De kan drikke alkohol, kjøre bil, jobbe i kassa, ha sex med hvem de vil, men betale tilbake til foreldrene noe av boutgifter, neida - de er ikke mentalt «klare» for det eller hva mener du? Anonymkode: 25815...652
Anonym bruker Skrevet 14. januar #56 Skrevet 14. januar pele skrev (6 timer siden): Uenig, kan spare for å komme seg inn på boligmarkedet. Min på 20 har over 700 000 no. Hvor kommer den inntekten fra? Jobbet barnet ditt fullt fra 18 års alder? Anonymkode: 25815...652
Anonym bruker Skrevet 14. januar #57 Skrevet 14. januar Støtter også ærlighet. Om de skal betale hjemme kommer an på økonomien i familien. Når det nå er litt trangt for deg er det rett og rimelig at de bidrar. De sparer mye på å kunne bo hjemme uansett. For at det skal bli rettferdig bør kanskje 22-åringen starte med å betale først, så 20-åringen om to år? 2000,- for to uker med mat, strøm osv. bør være innafor. Anonymkode: fb3f6...56c
Anonym bruker Skrevet 14. januar #58 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (På 13.1.2025 den 12.15): Dere har feilet stort hvis ungene ikke tør å flytte ut. Ingen voksne skal bo hos mamma og pappa. Det er kun for engstelige tapere. Anonymkode: 4cd3f...804 Nå er du helt på bærtur! Svært mange 20 åringer som fortsatt bor hjemme hos sine foreldre uten å være tapere. Det er faktisk helt vanlig at 20 åringer ikke har flyttet ut enda. Men etterhvert, og i starten i 20 årene gjør de fleste det. Anonymkode: 1dc1c...83a
Anonym bruker Skrevet 14. januar #59 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Så flott for deg og at du har gjort set veldig bra i livet 👌 Heia arrogansen og overlegenhet! Fortsett med det - du klarer jo ikke å forestille at «du har gjort det så veldig bra i livet» kun fordi dine foreldrene hadde økonomi og boarealet som har tillatt dem til å ha deg boende hjemme…🤦♀️ Ikke tenkt at andre, spesielt skilte foreldre har ofret både karriere og økonomi for å beholde BARNAS levestandard i mange år … Det et jo åpenbart at alle foreldre har samme utgangspunkt som dine 🤦♀️.. Anonymkode: 25815...652 Arroganse? Ja det kan du si….. Du virker bitter. Bitter på at du har dårlig råd(?). Og må avslutte servicen så snart de har bikket 18 år. De er fortsatt tenåringer da faktisk. Enig med den «arrogante», bare trist at holdningen er som din. At servicen er over og nå må du minsann klare deg selv. Mitt store barn skal få bo hjemme akkurat så lenge hun vil, og service skal hun også få. Med glede! Anonymkode: 1dc1c...83a
Anonym bruker Skrevet 14. januar #60 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kremt, er det noen som har problemer med noe her, er det jo du. Med leseforståelsen. Hi og far bor ikke sammen.... Anonymkode: ee5d1...5fa Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke fars hjem. Ifølge HI er det flere år siden de har bodd i samme hus. Les før du svarer! Anonymkode: bef80...d5b Ro ned temperamentet. Greit tar den på min kappe. Jeg lever fint med å være den første på dette forumet som innrømmer feil. Anonymkode: 8272a...31e
pele Skrevet 14. januar #61 Skrevet 14. januar (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor kommer den inntekten fra? Jobbet barnet ditt fullt fra 18 års alder? Anonymkode: 25815...652 Har spart alle jule og bursdagspenger, jobbet eit år etter videregående i en veldig godt betalt jobb(fjellsikring) invistert i fond. Endret 14. januar av pele
Anonym bruker Skrevet 14. januar #62 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Arroganse? Ja det kan du si….. Du virker bitter. Bitter på at du har dårlig råd(?). Og må avslutte servicen så snart de har bikket 18 år. De er fortsatt tenåringer da faktisk. Enig med den «arrogante», bare trist at holdningen er som din. At servicen er over og nå må du minsann klare deg selv. Mitt store barn skal få bo hjemme akkurat så lenge hun vil, og service skal hun også få. Med glede! Anonymkode: 1dc1c...83a Vel, de rike er arrogante, de fattige er bitre, det er ikke noe nytt. Anonymkode: 25815...652
Anonym bruker Skrevet 14. januar #63 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Ro ned temperamentet. Greit tar den på min kappe. Jeg lever fint med å være den første på dette forumet som innrømmer feil. Anonymkode: 8272a...31e Selvfølgelig må du ta det på din kappe, men jeg er sikker på at du ikke er den første som innrømmer feil på dette forumet. Uansett er det ikke mye temperament i svarene du har sitert, som igjen var svar på noe som var mer temperamentsfullt. Anonymkode: ee5d1...5fa
Anonym bruker Skrevet 14. januar #64 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så flott for deg og at du har gjort set veldig bra i livet 👌 Heia arrogansen og overlegenhet! Fortsett med det - du klarer jo ikke å forestille at «du har gjort det så veldig bra i livet» kun fordi dine foreldrene hadde økonomi og boarealet som har tillatt dem til å ha deg boende hjemme…🤦♀️ Ikke tenkt at andre, spesielt skilte foreldre har ofret både karriere og økonomi for å beholde BARNAS levestandard i mange år … Det et jo åpenbart at alle foreldre har samme utgangspunkt som dine 🤦♀️.. Anonymkode: 25815...652 Ærlig talt! Det var et svar tilbake på at ungdom som bodde hjemme i ung voksen alder er tapere og lærer ingenting om ansvar og egen økonomi. Du trenger ikke legge noe mer i innlegget mitt enn det det var. Altså at jeg ble en ansvarlig voksen «til tross» for at jeg bodde lenge hjemme. hva andre gjør er helt opp til de, men her er det dømming på begge sider så ta deg en bolle. Anonymkode: f7c5f...38d
Anonym bruker Skrevet 14. januar #65 Skrevet 14. januar Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ikke engang ferdig med videregående ..og så? De kan drikke alkohol, kjøre bil, jobbe i kassa, ha sex med hvem de vil, men betale tilbake til foreldrene noe av boutgifter, neida - de er ikke mentalt «klare» for det eller hva mener du? Anonymkode: 25815...652 Det var et svar på at «da måtte de klare seg selv». Hvordan kan en 18-åring klare seg godt selv uten særlig inntekt? her hos oss er vi familie uansett alder og jeg kaster ingen ungdom ut som ikke ønsker eller er klare for å flytte ut. Jeg tar heller ikke husleie eller penger til mat. Men det er også fordi vi har god råd og ikke trenger. Jeg tar ikke penger fra barna mine av prinsipp. Her sparer jeg fortsatt 1000 kr i mnd til begge barna, i tillegg til det de sparer selv. Anonymkode: f7c5f...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå