Gå til innhold

Har du god mentaliseringsevne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Eller, både og. Jeg er antagelig udiagnostisert autist og strever en del med subtil kommunikasjon og sosialisering. Samtidig er jeg rågod på å tune inn på folk i jobbsammenheng og med barn. Så litt sammensatt. 

Anonymkode: 8a4e9...6ed

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

God evne til å se andre innenfra og deg selv utenifra? Jeg mener at jeg er god på å se andre, men strever litt mer med meg selv da jeg er deprimert.

Anonymkode: 2cf2a...acf

Det er vanlig at det er vanskeligere å se seg selv utenfra, for man sitter selv på info om seg selv og hvorfor man handler som man gjør, som er skjult for andre.

Jeg er ganske god på begge deler. Hvorvidt jeg gidder jobbe for å gi et bedre inntrykk om noen har fått et galt inntrykk av meg, kommer derimot an på en rekke ting. 

Anonymkode: f1528...7ef

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei.

Eller, både og. Jeg er antagelig udiagnostisert autist og strever en del med subtil kommunikasjon og sosialisering. Samtidig er jeg rågod på å tune inn på folk i jobbsammenheng og med barn. Så litt sammensatt. 

Da har du nok ikke udiagnostisert autisme. Mange kan bli usikre av subtil og vag kommunikasjon fra noen de ikke kjemner godt. Det er ellers en ganske normal manneting å ikke oppfatte subtil kommunikasjon, feks ta et hint. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da har du nok ikke udiagnostisert autisme. Mange kan bli usikre av subtil og vag kommunikasjon fra noen de ikke kjemner godt. Det er ellers en ganske normal manneting å ikke oppfatte subtil kommunikasjon, feks ta et hint. 

Jo, det tror jeg at jeg har. Vi har høy forekomst av autisme i familien, jeg har ekstremt mange tilpasningsstrategier og scorer rundt 145 på Raads-R. Men det er en digresjon. 

Autisme hos kvinner utelukker ikke relativt god mentaliseringsevne, særlig når man har trent mye på det og er forholdsvis intelligent. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...